לישון בשקט - מערכת ההגנה הביתית עולה מדרגה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/11/2016 14:10 ● מה נשמע
אם בעבר הלא ממש רחוק מערכת אבטחה ביתית הגנה על הבית בעיקר מפני גניבות, הרי שהיום היא כבר עושה כמעט הכל ▪ יחד עם גלאי נפח ומצלמות, תגלו שהמערכת יכולה לשמש אפילו כבייביסיטר הפרטית שלכם ▪ לא לעשירים בלבד
לישון בשקט - מערכת ההגנה הביתית עולה מדרגה
לישון בשקט

אם תהיתם איך אתם יכולים להשאיר את ילדכם בבית לבד (כמובן אם מדובר בגיל שאפשר להתחיל) ולהישאר בעבודה בראש שקט, או שתהיתם איך אתם יכולים לנסוע לחו"ל ולהשאיר את העסק בידיים טובות, אם אתם מחפשים פתרון נגד גניבות, משהו שיתריע מבעוד מועד נגד שריפה בבית או בעסק, או בכלל, רוצים לראות מה קורה בעסק או בבית בכל זמן נתון, להתקין מערכת 'בית חכם' כזו שתאפשר לכם לשלוט על כל אביזרי החשמל בבית באמצעות הפלאפון האישי שלכם- מערכת אבטחה בייתית היא הפיתרון המושלם עבורכם. מופתעים? אל תהיו.

 

התאמה אישית


אם בעבר הלא ממש רחוק הייתה מערכת שכזו מספקת פיתרון אידיאלי למיגון הבית בעיקר נגד גניבות, הרי שהטכנולוגיה המתקדמת בצעדי ענק, הפכה את תשתית מערכת האבטחה הביתית לתשתית עליה ניתן להרכיב היום מגוון חלקיקים ומרכיבים שיספקו לכם מענה אישי ופרטני לצרכים שלכם. אם עד לא מזמן עלותה של מערכת כזו הייתה נחלתם של בעלי ההון בלבד, הרי שהיום מערכת כזו מתאימה לכל כיס, בעיקר לנוכח העובדה שאפשר להתאים אותה בדיוק ליכולת הכלכלית שלכם. את כל נפלאות מערכות האבטחה הקיימות היום בשוק מכיר הכי מקרוב רועי אפלבאום, מנכ"ל חברת 'אודיופון', המעניקה ייעוץ, שירות, פיקוח והתקנה של מערכות ביטחון ותקשורת, והייתה למעשה החברה הראשונה שהביאה את הבשורה הטכנולוגית לאילת כבר לפני שנים.
"הרעיון הוא לאפשר לבני הבית תחושת ביטחון גם כשהם נמצאים בבית וגם כשהם אינם נמצאים בו", מסביר רועי ומדבר על מגוון עצום של מערכות ואמצעי מיגון שמצויים היום בשוק. "בגדול, אלו מערכות שנבנות ומתוכנתות על פי צרכי הלקוח, על פי היכולת הכספית שלו ובהתאם למה שהוא רוצה לקבל מהמערכת", מסביר רועי. "הטכנולוגיה משתפרת כל הזמן. חברות האבטחה, ביניהן חברה ישראלית שהיא מהמובילות בעולם בתחום, דואגות כל הזמן לפתח מערכות חדשות על מנת להפוך את המערכות לבטוחות יותר. החברות חושבות צעד אחד קדימה איך אפשר למנוע את הפריצות שגם הן הופכות ליותר ויותר מתוחכמות".

 

לא רק אבטחה


אלא שמערכות האבטה הביתיות היום לא משמשות את באי הבית רק נגד פריצות. על אותה תשתית בדיוק של מערכת ניתן היום להוסיף מרכיבים שהופכים באחת את מערכת האבטחה לספקית של מגוון רב של אפשרויות. כך למשל חובבי טכנולוגיית 'הבית החכם', הטכנולוגיה שמאפשרת שליטה על כל מערכות החשמל בבית באמצעות הפלאפון האישי, יוכלו לחבר את מערכת 'הבית החכם' על תשתית מערכת האבטחה, כך שבאותה נשימה הם יוכלו ליהנות לא רק ממערכת אבטחה, אלא גם מסגירת התריסים החשמליים או פתיחתם באמצעות הפלאפון בבית ומחוצה לו, הדלקת המזגן בימים לוהטים כבר בדרך הביתה, הפעלת מכונת הכביסה, הטלוויזה או כל מכשיר חשמלי אחר באמצעות מכשיר הפלאפון. ובזה לא תם העניין.

כיום ניתן לחבר למערכת גם מצלמות במגעל סגור, שיאפשרו לכם שליטה ובקרה על כל המתרחש בבית או בעסק בצפייה במכשיר הסלולארי שלכם בעודכם יושבים בבית ומתבוננים על המתרחש בחצר, או בהיותכם מחוץ לבית וברצונכם לעקוב אחר המתרחש במקום. כך לדוגמא סיפרה לי חברה, כי מאז הותקנה אצלם מערכת האבטחה הביתית ויחד איתה מצלמות האבטחה, היא יכולה להישאר היום רגועה בעבודה עוד מספר שעות ביום כי היא עוקבת אחר המתרחש בבית ואחר הילדים באמצעות המצלמות. בעלי עסקים יספרו לכם איך בזכות המצלמות הם יכולים היום לנסוע לחו"ל ולהשאיר את העסק בידיים טובות, כשהם עוקבים מרחוק אחר כל המתרחש במקום ויכולים לתת מענה מרחוק לבעיות בשטח. בזכות המצלמות פוענחו מקרי גניבה בבתים פרטיים ובעסקים וכך יכול בעל עסק להשאיר את הקופה הרושמת בידי עובד ולא לדאוג שמא הוא מעלים לו כספים". נפלאות הטכנולוגיה, כבר אמרנו?

 

די לכבלים


אם לא די בנפלאות הטכנולוגיה, הרי שכיום מחירי מערכות האבטחה מתאימים לכל כיס. ומאחר ומדובר במערכת מודולרית, ניתן לצאת לדרך עם מערכת מצומצמת ולהרחיב אותה עם הזמן על פי הצורך ועל פי היכולת הכספית. יתרון נוסף וחשוב של המערכות היום היא העובדה שהן הפכו לאלחוטיות- לא עוד סירבול של כבלים על הקירות או הרצפה והרצון למצוא דרך להעלים את כל אלו מן העין. בהעדר כבלים ובהתחשב בעובדה כי מרכיבי המערכת, כולל המצלמות הולכים ומתמזערים, המערכת אינה פוגמת בעיצובו של הבית, אם כי גם היום מציע רועי לכל מי שמתעתד להיכנס לבית או דירה חדשים ויודע מראש כי הוא מעוניין במערכת אבטחה בייתית, לשבת עם איש המקצוע מבעוד מועד על מנת לתכנן את מיקומה בבית עוד לפני הכניסה ולהתאים אותה בדיוק על פי צרכי הלקוח.

ריבוי מערכות האבטחה בבתים מעיד על ריבוי הפריצות או העלייה במודעות אני שואלת את רועי שמסביר: "יש תקופות בן יש יותר פריצות, בעיקר בתקופות בהן יש משבר כלכלי גובר, אבל אין ספק כי העלייה המשמעותית בשימוש במערכות האבטחה הביתיות נובע מהמודעות לעניין והרצון בביטחון ונוחות, גם בגלל שהמערכות היום שוות לכל כיס. כמי שהתחיל בתחום כשמצלמה עלתה מאות אלפי שקלים, היום במאות שקלים אפשר לענות על הצרכים. היום המערכות זמינות לכל אחד במיוחד כשלכל אחד יש פלאפון חכם. היום כמעט כל בית עסק משתמש במערכת אבטחה ומערכת אזעקה כמעט באופן אוטומטי וזה משליך גם לבתים הפרטיים".

 

מה לגבי רכישת המערכות באינטרנט?
"אין ספק שרכישה ישירה היא זולה יותר מצד אחד, אבל אסור לשכוח שלא מספיק לרכוש אלא נחוצים הידע וההכוונה מה לרכוש. מערכות מהסוג הזה הן אינן מוצר מדף וכל מערכת צריכה להיות מותאמת למקום ולצרכי הלקוח. גם אם קיבלת את המערכת לא תמיד תדע מה לעשות איתה והיא לא תמיד תתאים לדרישות. כשמגיעים לאיש מקצוע אפשר לדעת בדיוק איפה הוא יתקין את המערכת ומה היא תעשה. מערכת כזו מורכבת מעשרות רכיבים שונים, גלאי נפח, גלאים אקטיבים ועוד, כך שלכל גלאי יש את הייחודיות שלו בהתקנה".

 

עד כמה מערכות האבטחה והמצלמות נכנסו חזק לבתי ספר ולגנים?
"היום במרבית בתי הספר ומוסדות החינוך יש מערכות מיגון ומצלמות אבטחה. יש בנושא החדירה לפרטיות חוקים ברורים- שירותים ומלתחות נשארים מחוץ לתחום. יש עסקים פרטיים שמבקשים בכל זאת התקנת מצלמות באזורים אלו, מטעמי מניעת גניבות, אבל הם נתקלים בסירוב ברור. בכל עיר יש היום לא מעט מצלמות אבטחה פזורות ברחובות. מצד אחד יש תחושה שעוקבים אחרייך כל היום, מצד שני זה מעולה, כי זה נותן מענה למקרי וונדליזם, לא עוד ענישה קולקטיבית, אלא ניתן היום להגיע בדיוק למי שעשה את הנזק".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש