אילת חוגגת את שחרור ירושלים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 6/6/2024 08:01 ● ערב ערב 3175
מידי שנה, חוגגת העיר אילת את יום שחרור ירושלים ביום חגה הלאומי וגם השנה השמחה היתה רבה. זה התחיל בצעדה המסורתית בה השתתפו כ – 1,000 תלמידי כיתות ג' וח', שצעדו לאורך רחוב שדרות התמרים והמשיך בהפנינג לכל המשפחה בגן פרדקין. בנוסף, יצאו קבוצת אזרחים ותיקים פעילים, במשלחת מאילת לירושלים כדי ליהנות ממנה ביום חגה
אילת חוגגת את שחרור ירושלים
תגיות:

מצעד הדגלים בו השתתפו השנה גם תלמידי כיתות ח' היה מרגש ומלא שמחה. המצעד, שאורגן על ידי מרכז זהות אורות ישראל באילת בשיתוף עיריית אילת, תאגיד התיירות, הגרעין התורני "אל עמי" והתורמים משפחת פנזר - נועד לחזק את הקשר בין ילדי העיר לבירת ישראל ולחגוג את איחודה. התלמידים צעדו ברחובות העיר כשהם נושאים דגלי ישראל ועוברים תחת שערי ירושלים שהכינו במיוחד לקראת האירוע. לאורך הצעדה הושמעה מוזיקה, וכל משתתף קיבל 'צ'ופרים' ייחודיים כמו צמידים, כובעים ובקבוקי מים ממותגים.

בסיום הצעדה, התקיימו שני טקסים נפרדים לכל שכבת גיל. תלמידי כיתות ג' זכו לברכה ולשירה משותפת עם ראש העירייה, אלי לנקרי, וצפו בקטע משחק על שרשרת הדורות ובמופע דגלנות של תלמידים, בהדרכת בנות שירות מ"זהות אורות ישראל". במקביל, תלמידי כיתות ח' השתתפו בטקס בהנחיית התלמידים ובנות השירות, שבמהלכו חולקו תעודות ומדליות לתלמידים שענדו במהלך כל השנה צמיד עם המסר "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך". 

 "הרבה מילדי אילת מעולם לא ביקרו בירושלים, ובאמצעות האירוע המיוחד הזה רצינו לחבר אותם לעיר ולמשמעות של יום ירושלים" אמרה מנהלת מרכז זהות אורות ישראל באילת, מזל היילברון. "המוטו של האירוע היה 'הלב שלי מתחבר לירושלים', והוא בא לידי ביטוי בכל פרט, החל מהחוברות המרהיבות שקיבל כל תלמיד ועד לטקסים היפים בסיום הצעדה. ההצטרפות של כיתות ח' לאירוע המשמעותי הזה שבו כיתות ג' כבר שותפות עשרות שנים היא התחלה של מסורת חדשה ומרגשת במיוחד". לדברי מנכ"ל ארגון "זהות" - אלי ליפשיץ: "מרכז זהות באילת וברחבי הארץ פועל ללא לאות כדי לעורר בלב הדור הצעיר את האהבה למורשת ישראל ולערכי היהדות. המצעד המרשים באילת הוא הוכחה לכך שאפשר לקרב ילדים לירושלים ולמשמעותה גם אם הם גדלים במרחק גאוגרפי וחלקם עוד לא ביקרו בה". 

עוד במסגרת יום ירושלים יצאה כיתת אזרחים ותיקים הלומדת מזה כעשור באולפנה, לסיור לימודי וחוויתי ברחובותיה של ירושלים. אחר הצהריים, התקיים הפנינג לכבוד יום ירושלים בגן פרדקין, בהפעלת הגרעין התורני אל עמי כולל דוכנים, הכנת ערכות מתוקות לחיילים, כתיבת פתקי תפילה שיועברו לכותל בירושלים, הצגה מוסיקלית ועוד. 

 

 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש