תקציב העירייה אושר פה אחד

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 6/6/2024 07:59 ● ערב ערב 3175
תקציב העירייה לשנת 2024 העומד על 689 מיליון ₪ אושר הערב (ד׳) פה אחד על ידי מועצת העיר. השנה נרשם גידול של 54 מיליון ₪ בתקציב שהותאם גם השנה עם הפנים לתושב בהתאם למדיניות שמוביל ראש העירייה - אלי לנקרי הכוללת פעולות לשיפור בכל תחומי החיים והמשך השקעות גדולות בבינוי ופיתוח.
תקציב העירייה אושר פה אחד
מצביעים על התקציב 2024
תגיות:

"תקציב העירייה העומד על 689 מיליון ש"ח מלמד על הצמיחה של העיר ועל ההתבססות הכלכלית של העירייה כל זאת לצד השקעות גדולות בתשתיות, בשירותים ובשיפור איכות חיי התושבים בכל התחומים" אמר ראש העירייה והוסיף: "עם אישור התקציב אנו מביאים בשורה גדולה לתושבים". בצל המלחמה תמשיך העירייה לנהל תקציב שמרני תוך שמירה על חוסנה של העיר לצד שמירה על איכות חיי התושבים ושמירה על מיקומה של העיר בדירוג ארצי גבוה בהשקעה פר תושב ופר תלמיד.

בסקירה לחברי המועצה ציין גזבר העירייה – אסי בן חמו, כי בשנת 2023 עמד סעיף ההכנסות מארנונה על 341 מיליון ₪ ובשנת 2024 צפוי לעמוד על 353 מיליון ₪. סעיף ההכנסות העצמיות יעמוד על 66 מיליון ₪. תקבולי הממשלה יעמדו על 232 מיליון ₪. תקציב הקרן לעבודות פיתוח יעמוד בשנת 2024 על 51 מיליון ₪ ומבוסס על תחזית הכנסות המתקבל ממינהל הנדסה בעירייה ביחס לתשלומי השבחה, שיווק קרקעות על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והכנסה של חלף היטל השבחה. ״תקציב הקרן שגדל ב 20 מיליון ש״ח משקף את העשייה הגדולה הנעשית בעיר בתחומי הבינוי״ הבהיר הגזבר וציין, כי גם השנה תקציב העירייה הינו תקציב מאוזן וגם השנה סיימה העירייה עם יתרות זכות. ״זהו תקציב מיוחד בשנה מאתגרת בעקבות המלחמה והקיצוצים במשרדי הממשלה המשפיעים על העברת כספים לרשויות המקומיות״ אמר הגזבר והדגיש, כי עיריית אילת לא מקבלת תקציב מענק איזון, כך שההשפעה של קיצוץ משרדי הממשלה לא פוגע בעירייה.

בתום ההצבעה הודה ראש העירייה לחברי מועצת העיר, לצוות הגזברות בהובלת גזבר העירייה, למנכ״ל העירייה, לראשי המינהלים, למנהלי האגפים ולכל עובדי העירייה, שפעלו בנחישות ובמקצועיות רבה להציג גם השנה תקציב אחראי, שקול ומאוזן המביא לידי ביטוי את השיקולים העירוניים ואת המדיניות העירונית ״עם הפנים לתושב״ הכוללת הענקת שירות איכותי לתושבים, חיזוק וטיפוח אוכלוסיות מוחלשות, המשך קידום החינוך בכלל והחינוך המיוחד בפרט, חיזוק שירותי הרפואה והתחבורה ושיפור איכות החיים של כולנו.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש