מכשירים צעירים לרפואה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 5/6/2024 09:55 ● ערב ערב 3175
16 תלמידי י"ב משלושת בתי ספר התיכוניים מסיימים השנה מחזור שני של המגמה היוקרתית "מערכות בריאות" הנלמדת כמגמה עירונית בבית ספר התיכון ע"ש "בגין". המגמה החדשה ופורצת הדרך ממשיכה את התכנית הייחודית שמפעיל בית הספר – "פרחי רפואה". התכנית פועלת בשיתוף ובחסות בית חולים "יוספטל" ומתיישבת עם החזון העירוני שמוביל ראש העירייה, אלי לנקרי להקמת פקולטה בינלאומית לרפואה בעיר.
מכשירים צעירים לרפואה
תגיות:

מגמת "מערכות בריאות" בה לומדים תלמידים משלושת בתי ספר התיכוניים, צמחה כאמור מ"פרחי רפואה" - תכנית ייחודית שנבנתה בתיכון "בגין" על ידי ד"ר תמר מזור ופועלת זו השנה השביעית. "תכנית פרחי רפואה" נלמדת בחטיבות הביניים (ז'-ט') ולאחריה ממשיכים התלמידים למגמת "מערכות בריאות" בכיתות י'-י"ב. מדובר במקצוע הגברה מדעי – טכנולוגי נחשב מאוד שמעניק לתלמידים עם סיום לימודיהם 15 יח"ל הגברה וגם תעודה טכנולוגית.

במגמה לומדים כאמור תלמידים משלושת המקיפים בעיר כחלק מהתפיסה החינוכית שמוביל מינהל שח"ק בעירייה המאפשרת היצע רחב של מקצועות הגברה לבחירה. במסגרת זו מוצעים לכלל תלמידי מערכת החינוך, כ - 30 מקצועות לבחירה כמקצוע מוגבר (5 יח"ל) לצד מגמות עירוניות הפועלות בשלושת בתי ספר התיכוניים בהם ניתן ללמוד מכל בתי הספר. "פלדה כחולה", מחול ופרחי רפואה / מערכות בריאות בתיכון "בגין", מוסיקה ורובוטיקה (רות"ם) בתיכון "גולדווטר", אקדמיה לכדורסל ואומנות חזותית בתיכון "רבין".

 

 

"בבסיס התפיסה הרעיונית של מגמת "מערכות בריאות" עומדת ההכרה בחשיבות הכנת עתודה ללימודי המשך אקדמיים במקצועות הבריאות השונים", אמר מנהל בית הספר,  אלדד חיימוביץ וציין כי המגמה פותחת אפשרות בפני תלמידים שעולם הרפואה קרוב לליבם, להעשיר את הידע שלהם בתחום, בנוסף ללימודים בבית הספר. התלמידים נחשפים לעבודה בבית החולים "יוספטל", לצוות בית החולים ולציוד המקצועי. "מגע זה עם עולם הרפואה פותח בפני התלמידים אפשרות לבחון את בחירתם  ולהשתלב בלימודי המשך אקדמיים במקצועות הבריאות השונים של מערכת הבריאות בארץ" הוסיף חיימוביץ. מעבר לתחומי הלמידה המרתקים ולאופן הלמידה החוויתי, מבצעים התלמידים את המעורבות החברתית שלהם בהתנדבות במד"א, דבר שמעניק להם חוויה נוספת של התנסות מעשית בשטח, מעבר לתרומה החשובה והערכית שמסייעת להצלת חיי אדם.

 

 

מגמת "מערכות הבריאות" פועלת כאמור בחסותו המקצועית של בית חולים "יוספטל" ומתיישבת עם חזון ראש העירייה לפתיחה של פקולטה ללימודי רפואה באילת. השבוע נערך יום שיא, בו הציגו בוגרי המגמה, תלמידי י"ב משלושת בתי ספר התיכוניים את עבודת הגמר בהיקף 5 יח"ל אותן כתבו במהלך השנה בהנחיית המורות ד"ר תמר מזור וסיגלית עציון.

ראש העירייה הוזמן להתרשם מהאיכות הגבוהה של העבודות ולכבד בנוכחותו את יום השיא. בצד הברכות ציין ראש העירייה את הפעולות שהוא מוביל להקמת פקולטה לרפואה באילת לצד פתיחת מכינה לרפואה בקריה האקדמית, כאשר השאיפה היא שבוגרי המגמה יהוו את דור העתיד של הרפואה בארץ ובאילת.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש