אקונומיקה נגד פשפש המיטה: האם זה הפתרון שנרצה להשתמש בו?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 22/3/2024 05:46 ● ערב ערב 3164
פשפש המיטה הוא חרק קטן בגודל שנע בין 1 מ״מ לעד 5 מ״מ שניזון מדם האדם. הוא פעיל בעיקר בשעות הלילה והפעולה שהוא מבצע היא עקיצה לצורך ״אכילת הדם״. ברגע שאנחנו מגלים אותו הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות הוא הדברת פשפש המיטה.
אקונומיקה נגד פשפש המיטה: האם זה הפתרון שנרצה להשתמש בו?
תגיות:

לשאלה איך אנחנו יכולים בכלל להידבק בפשפשי המיטה יש תשובה שיכולה להפתיע. הפשפשים הקטנטנים יכולים להתחבא בשלל מקומות. הם אוהבים אזורים קרירים וחשוכים ובדרך כלל אנחנו אלה שעבירים אותם ממקום למקום. פשפשי מיטה יכולים להיות במלונות, על מזוודות, רהיטים ועל הבגדים שלנו. לכן, אם היינו במקום בו הם נמצאים והגענו הביתה... כנראה הבאנו אותם איתנו.

 

סימנים שמצביעים על הימצאות פשפשי המיטה

 

רגע לפני שנוכל להבין מהי הדרך הטובה ביותר עבור הדברת פשפש המיטה כדאי לדעת מהם הסימנים שיכולים להצביע על הימצאותו. עקיצות אדומות ומגרדות על הגוף שיכולות להופיע כקו ישר או במקבץ אשכולות הן סימן מאד לא נעים שדורש התייחסות מידית.

בנוסף יכול להיות שנראה כתמי דם קטנטנים על המצעים או הסדינים, נקודות שחורות שהן צואת פשפשי המיטה על המזרן, המיטה ועל כל ריהוט אחר. סימן נוסף הוא ריח חריף של עובד בחדר.

 

כן או לא: אקונומיקה נגד פשפש המיטה

 

האמת היא שהתשובה לשאלה האם אקונומיקה יכולה להחליף הדברת פשפש המיטה היא קצת יותר מורכבת מכפי שנדמה לנו. האקונומיקה היא חומר חיטוי חזק שיכול להרוג חרקים ולכן במגע היא אכן תהרוג את פשפש המיטה. היא יכולה לפגוע גם בביצי הפשפש וגם בפשפשים בוגרים. אפשר למצוא אותה בכל מקום ולכן נוכל לחשוב שהיא טובה למשימה.

עם זאת ישנם לא מעט חסרונות להחלטה להשתמש באקונומיקה במשימה. הדבר הראשון שיש לזכור הוא שהפשפשים יכולים להיות בכל מקום. הם יכולים להתחבא במצעים, במיטה, על המזוודות שהבאנו איתנו ואפילו על הבגדים. בשימוש בכמות גדולה היא אמנם תחסל את הפשפשים אבל תגרום לגירויים גם אצלנו וגם בקרב חיות המחמד. עוד חיסרון עלול להיות פגיעה ברהיטים ובמצעים.

 

שלב אחד שלב: הדברת פשפש המיטה

 

ההחלטה להזמין הדברת פשפש המיטה היא החלטה מצוינת כאשר המדביר יוכל להשתמש בחומרים אשר מצד אחד קוטלים את הפשפשים המטרידים ומצד שני מתאימים לשימוש ביתי, לבני אדם, תינוקות ובעלי חיים. אלו שלבי ההדברה:

  • זיהוי – השלב ראשון יהיה זיהוי המטרד כאשר גם אם יש לנו ״רק״ חשד לנוכחות פשפש המיטה ההמלצה היא להזמין חברת הדברה מקצועית.
  • הדברה – מדביר מקצועי יגיע לבית ויבצע את פעולת ההדברה. הוא לא יסתפק רק במיטה אחת אלא גם בשאר הרהיטים וכל מקום שיכול להיות חשוד במפגע.

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש