שני תושבי אילת חשודים כי סחטו בעל מסעדה בעיר

מאת: רותם נועם ● צילום: אילוסטרציה ● 27/10/2023 06:26 ● ערב ערב 3143
פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד לירן מדינה (45) ואברהם בן שטרית (41) מאילת לאחר שסחטו בעלים של מסעדה בעיר
שני תושבי אילת חשודים  כי סחטו בעל מסעדה בעיר
סחטו והכו את בעל המסעדה מאילת
תגיות:

מכתב האישום שהגישה עו"ד רננה לו, מפרקליטות מחוז דרום, עולה, כי לפני כשנה פנה מדינה לבעל מסעדה מאילת בבקשה שיסייע לו וייתן לו כ 1,000 ₪ והלה נעתר לבקשתו. כחודש לאחר מכן חזר מדינה למתלונן בשנית ודרש ממנו כסף, אך המתלונן סירב, בתגובה ציין מדינה: "אתה עובד טוב אתה מצליח תיתן לי את הכסף", אך המתלונן עמד בסירובו. בהמשך לאמור התקשר מדינה למתלונן מספר פעמים ואיים עליו שהוא "יעביר את העניין" לאנשים אחרים וזה כבר לא יהיה בידיים שלו. בנוסף, הגיע מדינה, מספר פעמים, למסעדה של המתלונן ודרש ממנו כסף לא פעם כשהוא  עומד בפתח המסעדה, מרים את קולו ומקלל. לאור האמור ובשל חששו המתלונן נתן כסף למדינה מספר פעמים.
לפני כחודש, התקשר בן שטרית אל המתלונן מספר פעמים, הציג את עצמו כחברו של מדינה וביקש להיפגש עמו, אך המתלונן שחשש סירב להיפגש עמו.
עוד עולה מכתב האישום, כי ב 12.10.23 בשעות הצהריים יצר בן שטרית קשר פעם נוספת וביקש מהמתלונן לפגוש אותו. בתגובה טען המתלונן כי הוא מחוץ לעיר. למרות האמור, כשעתיים לאחר מכן הגיעו הנאשמים למסעדה שבבעלות המתלונן והמתינו לו. כאשר המתלונן יצא מהמסעדה ונכנס לרכבו, ניגש בן שטרית אל הרכב אמר למתלונן: "למה אתה משקר שאתה לא בעיר" והתיישב במושב הנוסע. במקביל חסם מדינה עם רכבו את הרכב של המתלונן, ניגש למתלונן שאל אותו "איפה הכסף" והכה אותו באגרופים בפניו מספר פעמים. המתלונן המבוהל החל להימלט בנסיעה אחורה תוך שהוא פוגע ברכבו של מדינה ובעוד מדינה צועק לבן שטרית "תדקור אותו". בהמשך לאמור, המתלונן נמלט ברכבו, בעוד בן שטרית ממשיך לשבת במושב הנוסע. לאחר מספר דקות עצר המתלונן את הרכב ואמר לבן שטרית שאם לא יצא מהרכב הוא ייסע למשטרה. בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד לוי כי: "המשיבים מסוכנים לציבור בכלל ולמתלונן בפרט. המשיבים הטילו אימה על המתלונן על מנת שייתן להם כסף, הכו אותו לאור יום בפתח המסעדה ואף חסמו את רכבו. לנאשמים יוחסו עבירות של סחיטה באיומים וסחיטה בכח. 
בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי ב-24.10 שדן בבקשת המעצר עד תום ההליכים החליט השופט נסר אבו טהה כי המעצר יוארך עד לדיון נוסף שיערך ב-1.11, לאחר שחומרים רלבנטיים יועברו לפרקליטי העצורים, לאחריו תוכרע בקשת המשטרה. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת