מי מונע את הגעת המוניות לשדה התעופה רמון?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: רותם נועם ● 17/8/2023 12:23 ● ערב ערב 3133
טסים שנחתו ביום שלישי השבוע בצהריים בשדה התעופה רמון, הופתעו לגלות כי פקחי המוניות בשדה התעופה אינם מורשים להזמין להם מונית מתחנת מוניות באילת ● לטענת נוסעים שהמתינו בשדה קרוב לשעה עד להגעת מונית מאילת, פקח המוניות במקום טען כי התקבלה החלטה חדשה האוסרת להזמין מוניות לשדה התעופה רמון ● רק לאחר 50 דקות המתנה ולא לפני שהם עצמם התקשרו לתחנת מוניות באילת והזמינו מונית, נדרשה המונית היחידה שהגיעה למקום לבצע עיקוף של המסלול, להירשם כנדרש ורק אז הורשתה לאסוף את הנוסעים המיואשים ● ''התחושה היא שמישהו משחק בדווקא עם נהגי המוניות באילת וחבל שזה בא על חשבון הטסים'', אמרה נוסעת מאוכזבת ● מרשות שדות התעופה נמסר: ''אף פעם לא השתנו הנהלים. הפקחים רשאים להזמין לשדה מונית מאילת ממש כמו שכל נוסע רשאי להזמין בעצמו מונית מאיזו חברה שיבחר”
מי מונע את הגעת המוניות לשדה התעופה רמון?
מישהו בנמל התעופה רמון הוציא הנחיה המנוגדת לעמדת רשות שדות התעופה (למוניות המצולמות אין קשר לכתבה)

אם לא די בזה שאוטובוסים שאמורים לאסוף את הטסים שנוחתים בשדה התעופה רמון אינם מסונכרנים עם העיכובים שנרשמים בטיסות חדשות לבקרים ולא פעם הם חוזרים לאילת ריקים ממש כפי שהגיעו, כי שום טיסה לא נחתה בזמן בשדה התעופה רמון.
אם לא די בעובדה שנהגי המוניות בעיר לא אוהבים, בלשון המעטה, לקחת נוסעים לשדה התעופה רמון כי אם הם מפעילים מונה, סכום הנסיעה שיעמוד על כ- 75 ש"ח לא באמת מצדיק, לטענתם, את הנסיעה הארוכה, את הוצאות הדלק, החלק של בעל המונית והתשלום למס הכנסה, ועדיין לא דיברנו על זה שברוב המקרים הם גם יחזרו לאילת ריקים, השבוע הופתעו טסים שנחתו בשדה התעופה רמון לגלות כי פקחי המוניות שאמורים להזמין לשדה מוניות מאילת, באם אין בשדה כמות מוניות מספקת, הודיעו להם כי הנחייה חדשה שקיבלו מלמעלה אוסרת עליהם להזמין מוניות מאילת. תשאלו את נ. שנחתה בשדה התעופה רמון ביום שלישי בצהריים, לאחר עיכוב בטיסה וגילתה לחרדתה כי לא זו בלבד שאין במקום אוטובוס הסעות אלא שאין גם מוניות. למרות שביקשה מהסדרן להזמין עבורה מונית הבהיר לה הסדרן מפורשות כי הוא לא אמור לעשות את זה יותר על פי הנחייה חדשה שהתקבלה מלמעלה. נ. המופתעת שנחתה בשדה התעופה רמון יחד עם ילדיה והיו בדרכם לחופשה בבית מלון באילת, לא הבינה מה עליה לעשות עכשיו. לבסוף היא עצמה התקשרה לכמה וכמה תחנות מוניות ורק לאחר לא מעט ניסיונות הצליחה גם למצוא מונית שהסכימה לעלות ריקה כל הדרך לשדה התעופה רק כדי לחזור לאילת לאחר נסיעה של 40 ק"מ, הלוך וחזור עם סכום של 75 ש"ח בכיס. "בכל שדה תעופה נורמלי יש חברת מוניות שעובדת עם השדה או לכל היותר יש זמינות של מוניות במקום", אומרת נ. שמבהירה, כי יחד איתה המתינו למוניות עוד כמה וכמה נוסעים שנחתו בטיסה והופתעו גם הם לגלות שאין להם איך להגיע לאילת. "לא ברור לי מה קורה בשדה התעופה רמון ואיך זה שבמקום שכוח אל כזה אין מוניות בעת הצורך, שלא לדבר על כך שלא הגיוני שאין שום סינכרון בין לוח הטיסות לבין לוח הגעת האוטובוסים".
רק לאחר שהמתינה במקום עם ילדיה קרוב ל-50 דקות, הגיעה למקום מונית, אלא שכשזו סוף סוף עצרה לפניהם והדלתות נפתחו, מיהרו הסדרנים למונית ודרשו מהנהג שיגיע למסלול הנכון וירשם כנדרש, למרות שהיה המונית היחידה באזור. "זה כל כך מכעיס", היא אומרת ומדברת על חוסר ההתחשבות מצד עובדי השדה.

בבדיקה שעשינו מול גורמים בנמל התעופה רמון הובהר לנו כי אכן ניתנה הנחייה שלא להזמין עוד לשדה מוניות מאילת. ברשות שדות התעופה דווקא הופתעו לגלות את ההחלטה התמוהה והבהירו כי שום החלטה חדשה בנושא לא ניתנה מלמעלה. "לא היו דברים מעולם", הבהירה דוברת רשות שדות התעופה, שהדגישה כי פקחי המנויות רשאים להזמין מוניות לשדה בדיוק כעמו שכל נוסע רשאי להזמין לעצמו מונית לשדה מכל חברת מוניות שיבחר. בדיקה מול מנהל באחת מתחנות המוניות בעיר העלתה כי על פי הנוהל הרגיל נהגי מוניות וגם התחנות מקבלים קריאות להגיע לשדה התעופה רמון כשאין במקום מספיק מוניות לאסוף את כל הנוסעים שמבקשים להגיע לעיר במוניות. "הבעיה", הדגיש מנהל התחנה, "שדווקא נהגי המוניות הם אלו שלא רוצים לנסוע לרמון בגלל העדר הצדקה כלכלית".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת