כולנו עוצרים את החרם!

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 17/8/2023 12:12 ● ערב ערב 3133
העיר אילת המארחת במהלך הקיץ, עשרות אלפי בני נוער מכל הארץ, נבחרה על ידי משרד החינוך להציג קמפיין שנועד להגביר את המודעות נגד חרמות ולהעביר מסר שיש מקום לכולם. הקמפיין המתנוסס על שלטים ועל גבי אוטובוסים מתקיים לצד תכנית שמוביל משרד החינוך ותכנית עירונית המיושמת באילת "הכיתה כיחידה חברתית" כולל פעילות במתחם הנוער הממוקם בטיילת.
כולנו עוצרים את החרם!
תגיות:

על רקע תופעת החרם והדחייה החברתית ההולכת ומתרחבת בקרב ילדים ובני נוער, לא רק במרחב הפיזי אלא גם במרחבים הדיגיטליים, גיבש משרד החינוך תכנית מערכתית רחבה לקידום לכידות חברתית, מוגנות ומניעת מצבים של אלימות, דחייה חברתית וחרם. התכנית נפתחה כאמור בקמפיין במסגרתו נצבעה העיר אילת בשילוט רחוב, שילוט לאורך הטיילת ואזורי הבילוי של בני הנוער, קמפיין דיגיטלי ושילוט על אוטובוסים המשמשים את הנוער בהתניידות בעיר. הקמפיין מזמין את בני הנוער להגיד בקול שיש מקום לכל אחד ואחת, שירצה לקחת חלק בפעילות חברתית, בטיול, בפעילויות ספורט, במפגש או בלימודים. לצד זאת מדגיש הקמפיין את האחריות החברתית המשותפת לילדים, בני נוער והורים, לחזק את תחושת השייכות של כל אדם לחברה ולמנוע מצבים של הדרה חברתית ופגיעה באחר.

 

 

הובלת הקמפיין מתיישבת עם היעד העירוני שמוביל ראש העירייה – אלי לנקרי, לטיפוח חברת הילדים ומניעת חרמות. במסגרת זו פועלת באילת, תכנית עירונית - "הכיתה כיחידה חברתית", שמטרתה לאפשר קבלה של כלל התלמידים מבחינה חברתית לצד מניעת אלימות ובריונות פיזית וברשתות ומניעת מצבי חרם חברתי. לצד זאת ועל מנת לשמור על אקלים מיטבי מובילה העירייה באמצעות מינהל שח"ק ואגף החינוך, תכניות רבות שתכליתן אפס סבלנות לאלימות ודגש רב על מוגנות ברשת. במסגרת זו פועלות בבתי הספר היסודיים תכניות רוחביות בשיתוף עמותת מצמיחים כמו "כיתה מצמיחה", "חדרי מורים מצמיחים" ו"הורים מצמיחים ברשת". בנוסף ישנן הדרכות כמו הדרכת "מצמיחים" למדריכי החינוך הבלתי פורמלי והדרכת "לוקחים אחריות" לתלמידים ולצוותי הוראה גם בחינוך הדתי. המטרה היא לייצר רצף של שפה אחידה בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. בנוסף מתבצעות באופן שוטף פעולות מניעה והסברה בשיתוף מועצות תלמידים, גורמי מקצוע וגם הדרכות של שוטרי מחלק הנוער במרחב אילת.

 

 

לצד אלה מתקיימת מידי שנה תכנית "קיץ בטוח" בתמיכה של עיריית אילת, רשת המתנ"סים אגף הנוער, מועצת נוער עירונית, משטרת מרחב אילת, צה"ל, משרדי הממשלה; משרד העבודה הרווחה והחוסן החברתי, משרד החינוך מינהל חברה ונוער, המשרד לביטחון פנים והמשרד לביטחון קהילתי, משרד הבריאות, משרד קליטת עליה, החברה למתנ״סים, הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול, התכנית הלאומית 360 ומפעל הפיס. במסגרת התכנית המתקיימת זו השנה ה – 18 מציעה פעילות רבה ומגוונת לנוער כולל מתחם נוער הממוקם בטיילת ופועל מידי לילה.

 

 

כחלק מפעילות מתחם הנוער בטיילת ולצד הקמפיין להעלאת המודעות נגד חרמות, התארח אמש (ב') במתחם הנוער, נבו עמרני - כוכב רשת, קומיקאי, מנחה טלוויזיה ואיש ניו מדיה ישראלי אשר שיתף את בני הנוער על חרם שחווה בתיכון, בצבא ובכלל. בהרצאה "הסטורי של נבו" גולל נבו את סיפורו האישי על היציאה שלו מהעולם הדתי לעולם החילוני, היציאה מהארון, השירות הצבאי הקרבי וכל החרמות וההתמודדויות שעבר בדרך, רק כי היה קצת שונה בנוף. בהרצאה השתתפו עשרות בני נוער שמכירים את עמרני דרך הרשת או מסכי הטלוויזיה, שאלו, התעניינו והזדהו עם הסיפור.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש