החברה להגנת הטבע מבקשת להצטרף לערעור בפרשת מלון נחל שלמה באילת

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 6/7/2023 18:05 ● ערב ערב 3127
החברה להגנת הטבע מבקשת להצטרף כמשיבה בערעור שהגישה המדינה על החלטת המחוזי לאפשר את הקמת מלון הגלמפינג בנחל שלמה באילת ● החברה מבקשת לצרפה אף שמדובר בשלב הערעור, שנחשב לשלב מאוחר לבקשה כזו
החברה להגנת הטבע מבקשת  להצטרף לערעור בפרשת  מלון נחל שלמה באילת
העבודות בנחל שלמה מעוכבות בצו זמני

החברה להגנת הטבע הגישה השבוע (29.6) בקשה לביהמ"ש העליון ובה היא מבקשת להצטרף כמשיבה בערעור שהגישה המדינה על החלטת ביהמ"ש המחוזי שהכשירה את מכרז מלון הגלמפינג שיועד על פי התוכנית להיות משטח קמפינג של אוהלים.

 

"בעלת מומחיות וניסיון בהיבטי שמירת הטבע"


בחברה להגנת הטבע מנמקים כי היו מעורבים בהליכים שקדמו לאישור התוכנית וכי הגישה התנגדות לתוכניות שעניינה בדיוק בנושא בו דן הערעור, המתמקד בפרשנות למילה "אוהל" המופיעה בתוכנית. כזכור, קיבל המחוזי את עמדת היזמים, לפיה ניתן להכליל במושג זה גם מבנה מסוג גמלפינג, הנתמך בקיר אבן וקונסטרוקציות עץ מכוסות בד, כן אישר המחוזי בניית קיר זכוכית עם חלון ודלת וכלל אף אותם בפרשנות המונח "אוהל". המחוזי קבע כי יש לפרש את המונח בהתאם להתפתחות תחום לינת השטח ולהתאימו לפתרונות מודרניים שיצרו יצירי כלאיים בין אוהל רגיל לגלפמינג מפואר.
החברה מציינת כי אף שהתנגדותה התקבלה חלקית, היא לא היתה מעורבת בהליכים המשפטיים שהתנהלו מאז בין הצדדים משום: "שסברה בתום לב כי החלטת וועדת המשנה להתנגדויות פותרת את החשש כי בשטח התוכנית, המאפשרת הקמה של חניון קמפינג עבור 500 אוהלים, יוקם בסופו של דבר מלון פאר". עוד היא קובלת עי כי היזם לא כלל אותה בין המשיבים לעתירה שהגיש כנגד המדינה. עוד היא מציינת את חשיבותה כעותר בשם הציבור בסוגיות של שמירה על הטבע, בהיותה "בעלת מומחיות וניסיון בהיבטי שמירת הטבע הנוגעים לתוכנית ולפרשנותה בהליך הערעור". בהמ"ש העליון התיר למשיבות בהליך להגיש את עמדתן בנוגע לצירוף החברה להגנת הטבע לערעור עד ה-20.7.

 

הפלונטר המשפטי סביב המיזם המלונאי


כזכור, הוציא ביהמ"ש העליון (13.2) צו ארעי, המעכב את ביצוע פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, שמצא כי יש להכשיר את מכרז הגלמפינג שבנייתו החלה לפני כשלוש שנים בנחל שלמה באילת, והיא מעוכבת כבר מאז 2021, אז עצר מינהל התכנון את הבניה במקום בטענה כי היא חורגת מההיתר. 
את הערעור לעליון הגישה היועמ"שית לממשלה, ביחד עם הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז דרום ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י), על האופן בו הוצא ההיתר מלכתחילה בוועדה המקומית בעיריית אילת. בנושא זה אף נפתחה חקירת משטרה שטרם נסגרה. 

לטענת רמ"י, בעוד שהתב"ע במקום מאפשרת להקים אכסון מסוג אוהלים, התוכנית שהוגשה הינה עבור מלון בנוי. לאור כך נדרשו היזמים לתקן את התוכנית משהגיעה לראשונה לוועדה המחוזית, ולאחר דין ודברים ומספר ישיבות לא קלות, זו אכן תוקנה למלון גלמפינג קרי: שקירותיו בד הנתמך בקונסטרוקציית עץ, עם דופן אחת מזכוכית ובה דלת עץ וחלון. בעיריית אילת תמכו באישור הפרויקט, אך ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד היועמ"ש לממשלה סירבו לאשר את התוכנית למלון, אף שזו אושרה בשנית בוועדה המקומית בעיריית אילת ואושרה אף בידי יו"ר הוועדה המחוזית. היועמ"ש ורמ"י טענו כי פרשנות מושג אוהלים אינה מאפשרת הקמת מתחם גלמפינג טענה זו נדחתה כאמור (13.12), על ידי ביהמ"ש המחוזי.
העירייה והוועדה המחוזית תומכו.
עע"מ 1220/23; 42772-03-22; 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת