ליצנבולנס – אמבולנס הליצנים הרפואיים המגשים משאלות לילדים חולים

מאת: דוברות בית החולים ● צילום: דוברות בית החולים ● 28/5/2023 16:33 ● ערב ערב 2064
פרוייקט אמבולנס הליצנים הרפואיים הוקם בשנת 2015 כמענה לילדים רבים החולים במחלות כרוניות קשות אשר שגרת יומם הינה סביב אשפוזים  ארוכים בבתי חולים, טיפולים והתמודדות יומיומית עם מחלות קשות ומאיימות חיים = במהלך חודש מאי פקד האמבולנס את העיר אילת והגשים חלום לשני ילדים
 ליצנבולנס – אמבולנס הליצנים הרפואיים המגשים משאלות לילדים חולים

הליצנבולנס מאפשר לילדים אלה לצאת ולהתאוורר ליום אחד משגרת הטיפולים הכואבת ולהגשים  משאלה יחד עם המשפחה הנושאת בנטל היומיומי. התמודדות המשפחה אינה רק אל מול הילד החולה וניהול המחלה ותמיכה אלא התמודדות יומיומית עם המורכבות שבדבר, ריחוק גיאגרפי ממרכז הארץ, נסיעות, מימון תרופות שלא בסל וכיוצא בזה.צוות הליצנים הרפואיים מפיק, מתכנן ומוציא לפועל את יום הגשמת המשאלה.

זו השנה הרביעית בה ליצנית רפואית מליצנבולנס מגיעה לאילת כדי להגשים משאלות לילדים המתגוררים באילת והמרחב המתמודדים עם מחלות כרוניות.

השנה בחרנו להגשים חלומות לשני ילדים:

האחד לילדה שחלמה לפגוש את נועה קירל, חלום שלא ניתן היה להגשים מאחר ונועה קירל לא בארץכתחליף לזה צולם סרטון של נועה קירל בו היא פונה לילדה ומברכת אותה באופן אישי ומרגש. ובנוסף הוגשם לה חלום נוסף – צלילה עם דולפינים. השני חלום של ילד להיות כבאי ליום אחד וכן חלום של חולה ALS  שביקש לצאת לדייג בסירה.

זו היתה חוויה מעצימה הן למטופלים והן לצוות המטפל המארגן ובראשם מירה לנקי מנהלת השירות הסוציאלי של יוספטל ומרחב אילת מקבוצת כללית. לצד הטיפולים הקונבנציונאליים יש לפעילות כזו השפעה ישירה על תהליך ההבראה וההתמודדות עם המחלה.

מירה לנקי מספרת: "עם יד על הלב, לי ולליאן העו"ס היתה זו חוויה נדירה ומרגשת לראות את ההתרגשות וכמה משמעותית יכולה להיות נתינה והגשמת משאלה לאנשים חולים. זה מאפשר פסק זמן מהמחלה, טעינת אנרגיות וכוחות ובעיקר סוג של תקווה".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש