מכשיר חדשני לניתוחים בבית החולים יוספטל

מאת: מערכת יום יום באילת ● 4/5/2023 09:51 ● ערב ערב 2064
שני ניתוחים אורולוגים חדשנים יבוצעו במהלך היום בבית החולים יוספטל באילת עם מכשיר חדשני המאפשר ניתוח פולשני זעיר ● הראשון - ניתוח כריתת הערמונית בלייזר והשני השתלת תותב לאיבר במין
מכשיר חדשני לניתוחים בבית החולים יוספטל
המנתחים ד''ר בוריס יודקביץ, מנהל המחלקה לאורולוגיה, וד''ר מוחמד קרינאוי, מומחה באורולוגיה

ניתוח כריתת הערמונית באמצעות מכשיר לייזר HoLEP מתבצע כיום באופן רשמי רק בבית חולים השרון ובבית חולים יוספטל מקבוצת כללית.

מדובר בפעולה תחליפית לניתוח הפתוח שבו יש צורך בחתך גדול באזור הבטן ובסיכונים אחרים. הניתוח מתבצע על ידי דר קרינאוי מוחמד, רופא מומחה בכירורגיה אורולוגית בב"ח יוספטל ותת התמחות באנדאורולוגיה בב"ח השרון (ניתוחים אנדוסקופים זעיר פולשניים), משתתף בניתוח גם דר יודקביץ, מנהל המחלקה.

 


ניתוח לכריתת ערמונית באמצעות לייזר HOLEP (Holmium Laser Enucleation of Prostate) היא פעולה תחליפית לניתוח הפתוח שבו יש צורך בחתך גדול באזור הבטן ובסיכונים אחרים. ההליך החדשני מאפשר לכרות את הערמונית המוגדלת בשיטה אנדוסקופית – המנתח מחדיר צינורית עם סיב אופטי דרך צינור השופכה ובעזרת לייזר הוא מבצע את הכריתה בכל גודל הערמונית, הניתוח מתבצע על ידי דר קרינאוי מוחמד,  רופא מומחה בכירורגיה אורולוגית בב"ח יוספטל ותת התמחות באנדאורולוגיה בב"ח השרון (ניתוחים אנדוסקופים זעיר פולשניים), משתתף בניתוח גם כן דר יודקביץ, מנהל המחלקה.
לשיטה החדשה יתרונות רבים שהפכו אותה לטיפול הבחירה בסטנדרטים אירופיים ואמריקאים כאשר הגידול השפיר בערמונית מגיע לגודל של מעל 80 סמ"ק: היא מקצרת מאוד את זמן ההחלמה מהניתוח, ומטופלים יכולים להתשחרר לביתם לרוב כבר למחרת הניתוח ובלי קטטר, בנוסף, בשל האופי הלא פולשני שלה גם מידת הדימום בניתוח נחשבת מועטה.


יתרונות הניתוח:
פרוצדורה זעיר, פולשנית,  ללא צורך בחתכים חיצוניים
מתאימה לערמונית בינונית וגדולה (שעד כה דרשה ביצוע ניתוח גדול)
מדוייקת מאוד, נעשיית בלייזר הולמיום 150W
מתאימה למטופלים הנוטלים מדללי דם מסויימים
ללא איבוד דם
בדרך כלל אשפוז קצר מאוד של לילה אחד
התאוששות קצרה יותר מכל פרוצדורה ניתוחית אחרת. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש