האורח טען להרעלת כלור בבריכת המלון – ביהמ''ש לא השתכנע

מאת: רותם נועם ● צילום: גוגל ● 19/5/2023 09:36 ● ערב ערב 3120
נדחתה תביעה שהגיש אורח במלון לאונרדו פריוויליג' באילת שטען כי נפגע משאיפת כלור לאחר שנכנס לבריכת המלון בעת שעברה טיפול ● האורח טען כי המציל הודה כי ''שכח לנטרל את החומרים'' ● ביהמ''ש מצא כי לא הוכח שהאיש הורעל, או כי רמת הרעילות במים היתה מעבר לתקין
האורח טען להרעלת כלור בבריכת  המלון – ביהמ''ש לא השתכנע
אורחים אחרים שנכנסו לבריכה באותה עת לא נפגעו. מלון ליאונרדו פריוויליג' אילת

אורח שהתארח במהלך יולי 2022 במלון לאונרדו פריוויליג' באילת, תבע את המלון ואת רשת פתאל על סך של 34,600 שקל בבית המשפט לתביעות קטנות באילת, לאחר שסבל לטענתו מהרעלת כלור לאחר שנכנס לבריכה לשחיה בשעות הבוקר, וזאת מבלי שהיה במקום כל שילוט שהעיד כי הבריכה עוברת טיפול בכלור. "לאחר מספר דקת בבריכה חש התובע עקצוצים מפניו ועד כתפיו ושריפה כאילו נשרף מהשמש. הוא המשיך לשחות ואז חש שפניו נפוחות ומקומטות ומתקשות כמו אבן והוא הפסיק לנשום. המציל צעק לו "צא מהמים, גבר, שכחתי לנטרל את החמרים, צא מהר", אך התובע היה במצב של ערפול חושים. התובע הוציא עצמו מהמים בכוחות עצמו וללא עזרת המציל למרות שהמציל ראה שהוא חש ברע. התובע עלה לחדרו כשהוא נפוח ומסוחרר, הזמין מד"א והמוקדנית בקשה שישלח לה תמונה של פניו. כשאתה אותן נבהלה ובקשה שישאיר את דלת חדרו פתוחה עד שתגיע ניידת טיפול נמרץ. כעבור מספר דקות הגיעה ניידת טיפול נמרץ והתובע פונה לבית חולים יוספטל שם אובחנה תגובה קשה להרעלת כלור וחומצת מלח שלא נוטרלו. הרופא שלל תגובה אלרגית הן מכיוון שהתובע שוחה באופן קבוע והן מכיוון שלא היתה תופעה של אלרגיה. גם אלרגולוג שראה את התובע לאחר מכן אמר לו אותו דבר.  לאחר מכן נאלץ התובע לקחת, במשך שבוע, שלוש תרופות שאחת מהן היא פרדיזון, תרופה בעלת תופעות לואי קשות." עוד טען התובע כי: "המלון סרב לשתף פעולה עם התובע ולתת לו העתק מטופס ההודעה על המקרה בטענה שהזמין את מד"א על דעת עצמו, וזאת בניגוד לכך שהקב"ט עלה עם מד"א לחדרו ופינה את המתרחצים מהבריכה".
אלא שטענות אלו לא עשו רושם רב  על השופטת ליאור האדלשטיין, שדחתה את התביעה וחייבה את האורח בהוצאות. בפסק דינה ציינה השופטת כי התובע לא צירף כל ראיה המוכיחה כי סבל מהרעלה ובמסמכים הרופאויים שצרף כתוב כי סבל מתגובה אלרגית. בנוסף לכך הוא גם לא הוכיח כי רמת הרעילות במים היתה מעבר לתקין.  "גם אם התובע לא קבל מהמלון בזמן אמת את המסמכים שבקש, יכול היה לפנות מיד עם שחרורו מבית החולים בשעה 14:06 למשרד הבריאות על מנת שיבצע בדיקה מטעמו אך התובע לא טען כי עשה כן. לא הופרכה טענת הנתבעת כי היא מבצעת בדיקות תקופתיות (מדי ארבע שעות) במים וכי הערכים שנמדדו טרם האירוע היו תקינים." נפסק.  כן נקבע כי אנשים אחרים שנכנסו למים באותה עת לא נפגעו וכי שעצת הגעתו למיון מעידגה כי שהה במים יותר מכמה מ דקות. לאור אלו ועוד, קבעה השופטת כי התובע לא הרים את נטל ההוכחה, התביעה נדחתה ועל התובע הושתו הוצאות בגובה 1,200 שקל.
63059-08-22


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש