תחרות אלופי הנדידה חוזרת לאילת

מאת: רותם נועם ● 10/3/2023 13:16 ● ערב ערב 3111
אלופי הנדידה 2023, אחת מתחרויות הצפרות הגדולות והחשובות בעולם, תתקיים ביום שני, 27 למרץ ● למעלה מ– 150 צפרים, בכ – 30 קבוצות, מישראל והעולם, יתחרו ביניהם, מי יזהה יותר מינים של ציפורים, בשטח נתון, במשך 24 שעות, מחצות לחצות. כל הכספים שיגוייסו בתחרות – יוקדשו לטובת אחד האווזים המיוחדים בעולם – הברנטה אדומת-החזה, מין נדיר מאוד, הנמצא בסכנת הכחדה עולמית
תחרות אלופי הנדידה חוזרת לאילת
הברנטה אדומת – החזה ● צילום: ACBK בירדלייף קזחסטן

פרויקט אלופי הנדידה, הוא שיתוף פעולה בין מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, לבין ארגון שמירת הטבע הבינלאומי, בירדלייף אינטרנשיונל. מדובר בתחרות צפרות בינלאומית, שכל הכנסותיה קודש לשמירה על ציפורים נודדות, בדגש על מניעת הצייד הבלתי חוקי. מדי שנה, מעל 35 מיליון ציפורים, ניצודות בצורה לא חוקית, סביב אגן הים התיכון ובמזרח התיכון.

 

משתתפי אלופי הנדידה 2022 ● צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
 צילום: ACBK בירדלייף קזחסטן 


תחרות אלופי הנדידה, של החברה להגנת הטבע ובירדלייף, נערכה לראשונה בשנת 2014 ומאז היא מתקיימת מדי שנה וצוברת פופולריות רבה, בקרב צפרים מקצועיים וחובבים, מישראל ומהעולם. בכל שנות קיומה, היא נערכה בשטח, מלבד בשנת 2020, שבה הייתה וירטואלית, בגלל מגפת הקורונה. התחרות תתחיל בחצות של יום שני, 27 במרץ ותסתיים בדקה לחצות, של אותו היום. שטח התחרות - מניצנה שבמערב, עד לצומת הערבה במזרח ודרומה, דרך הערבה, עד לאילת. השנה, 2023, אנו מגייסים כספים להגנה על אחת הציפורים המרתקות בעולם, הברנטה אדומת-החזה.  
בשנה שעברה, 2022, זכתה קבוצת העבמקים (עבי המקור), עם זיהוי של 176 מינים, אחריה קבוצה שהורכבה מצפר ישראלי, שני צפרים פינים וצפר גרמני, שזיהתה 171 מינים ובמקום השלישי, זכתה קבוצת הגדרונים, שזיהתה 169 מינים.  


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש