ישראיר השלימה את עסקת המכירה של מטוסי ה- ATR

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 3/3/2023 10:13 ● ערב ערב 3109
קבלה בתמורה 13 מיליון דולר במזומן ● החברה צפויה לרשום רווח חד פעמי של כ- 2 מיליון דולר בגין סגירת צי מטוסי ה ATR ומכירת המטוסים
ישראיר השלימה את עסקת  המכירה של מטוסי ה- ATR
היו שלום ותודה עבור הדגים. מטוס ATR של ישראייר

טרם עסקת המכירה, הסדירה החברה עם הבנק הישראלי שהעמיד הלוואה, לרכישת המטוסים, והפקידה פיקדון משועבד בסך 4 מיליון דולר הנושא ריבית שנתית של כ- 6.7 אחוזים כנגד שחרור השיעבוד על מטוסי ה ATR. החברה צופה כי כתוצאה מהמעבר להפעלת צי מטוסים אחד - אירבס 320, היא תוכל לשפר את תרומת ה EBITDA השנתית, ותקטין את הוצאות הפחת ברמה שנתית.
עתה, מפעילה החברה בקו שבין בן גוריון לאילת רק מטוסי איירבס, המקצרים בכ 15 אחוזים את זמן הטיסה לאילת, משפרים את חווית הטיסה של הלקוחות באופן ניכר, ומאפשרים להעמיד יותר מושבים למכירה בשעות השיא. לצורך כך, קלטה ישראיר מטוס איירבס שישי, הפועל בשורותיה בחודשים האחרונים.
בהודעת החברה נכתב: "מכירת מטוסי ה  ATRהינה אבן דרך נוספת במימוש החזון והתכנית האסטרטגית של החברה, הפועלת להגדלת צי מטוסיה ולהרחבת פעילות החברה בקפריסין יוון וצ׳כיה. לראשונה מאז הקמתה, בשנת 1996, חדלה ישראיר להפעיל מטוסי טורבו פרופ בנתיב הפנים ארצי. עתה, מפעילה ישראיר בנתיב, רק מטוסים מדגם אירבס 320 בעלי כ 178 מושבים. מהלך זה מקצר את זמן הטיסה בכ 15 אחוזים, משפר את חווית הנוסע, מייעל את הוצאות התפעול ומגדיל את פוטנציאל ההכנסות בשעות שיא".
מטוסי הATR  שמשו את החברה נאמנה, והטיסו מעל 100 אלף נוסעים בכל שנה בנתיב הפנים ארצי.
מטוסים אלו, הותאמו לסדרת הטיסות, אותן הפעילה החברה משדה דב, ועם סגירת השדה במחצית שנת 2019, פחתה משמעותית, הכדאיות בהפעלתם.
במהלך משבר הקורונה, קיבלה ישראייר, בניגוד לחברות אחרות, החלטה שלא להשבית את צי המטוסים, והפעילה באמצעות מטוסי ה ATR טיסות יומיות לאילת , טיסות חילוץ לאירופה, טיסות מסחריות לאירופה, טיסות מטען והטסות רפואיות.
במהלך פעילותה בעת משבר הקורונה, רשמה ישראיר, שני שיאי הטסה במטוסי הATR , כשהפעילה טיסה מסחרית לקייב שבאוקראינה וטיסת מטען לצרפת.
כל טייסי הצי, עוברים בימים אלו, הסבה להטסת מטוסי איירבס 320, וישתלבו בהטסת ששת מטוסי האיירבס, אותם פעילה ישראיר. בכוונת החברה לקלוט עד סוף שנת 2023 מטוס איירבס שביעי.
עם מכירת המטוסים וקבלת התמורה במזומן, רשמה ישראיר ירידה ניכרת בהיקף החוב הפיננסי נטו שלה, שעמד בשיא הקורונה על כ 75 מיליון דולר וכיום חזר לסביבת חוב פיננסי נטו, אותו רשמה החברה ערב משבר הקורונה בשנת 2019.
החברה הוסיפה כי: "בקופת החברה מזומנים, שיאפשרו לה לשלם במזומן, על עסקת רכישת חברת התעופה הצ’כית סמרטווינג. ישראיר דיווחה זה מכבר כי היא מנהלת מו״מ לרכישת סמרטווינג, וסיכויי ההשלמה של מו״מ זה עומדים על כ 50 אחוזים".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש