לראשונה בקמפוס אילת - תואר שני בניהול תיירות ומלונאות M.A

מאת: ניר אמיתי ● 3/2/2023 04:43 ● ערב ערב 3105
בשעה טובה: עכשיו גם תושבי אילת והערבה יכולים ללמוד לתואר שני בניהול תיירות ומלונאות ● התכנית שתפתח בפעם הראשונה בחודש מרץ הקרוב, בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, תתמקד בהכשרת מנהלים בכירים בענף ● כל מה שצריך לדעת על התואר החדש - מה הופך אותו לרלוונטי יותר מתמיד, איך הוא יכול לסייע בקידום מקצועי ולמי הוא באמת מתאים?
לראשונה בקמפוס אילת - תואר שני בניהול תיירות ומלונאות M.A
צילום: אייל סגל

צילום: אייל סגל

תיירות מחברת בין אנשים ובין תרבויות, אך מעל לכל היא משאב כלכלי שחשוב לדעת כיצד לנהל אותו. ישראל מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי, ובפרט העיר אילת, שנחשבת בעיני רבים לבירת התיירות בארץ, וראיה לכך ניתן למצוא בדמות הדרישה המשוועת והבלתי פוסקת לחדרי אירוח נוספים בעיר. 
בתוך כך, בקרב בתי המלון, עסקי האירוח, המסעדנות והתעופה עולה הצורך להכשיר מנהלים בכירים המצוידים בידע המקצועי ובכלי הניהול העדכניים ביותר הנלמדים בתכנית ללימודי תואר שני בניהול תיירות ומלונאות.  
באילת, שבה רבים מתושבי העיר עובדים בתפקידים שונים בענף התיירות, נראה כי התכנית החדשה לתואר שני מטעם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, שצפויה להיפתח בחודש מרץ בקמפוס אילת, הינה בשורה מבורכת עבור מי שרוצים לקדם את הקריירה שלהם, קרוב לבית.
כל מי שעוסק בתחום יודע שלא מספיק ללמוד על תיירות, אלא רצוי לחיות אותה. מבחינה זו, העיר אילת משמשת מעין מעבדת תיירות מושלמת לסטודנטים הלומדים את התחום, שכן הם יכולים לחיות את הפרקטיקה מדי יום וליישם את הידע והשימוש בכלים שהם רוכשים במהלך הלימודים, תוך גילוי עולם התיירות מזוויות שטרם הכירו.

 

פריחת התיירות


בזמן משבר הקורונה העולמי היו מי שהעריכו כי התיירים לא יחזרו לפני שנת 2026, שהתיירות לא תחזור למה שהייתה ושהתעשייה בכללה תידרש לחשב מסלול מחדש. ואולם, מאז היציאה מהמשבר, על אף כל התחזיות הפסימיות להתאוששות, תמונת המצב בתעשייה כיום היא של ביקוש עצום וחסר תקדים. 
מגמת הגידול בענף התיירות בארץ ובעולם נמשכת, ועם התגברות הביקוש שהזניק את הגרף מעלה בשנה האחרונה להיקף של למעלה מ-9 מיליארד שקל בשנה מתיירות פנים וחוץ, נראה כי ענף התיירות חוזר למסלול פריחתו שנגדע בשנת השיא, 2019 אז עמד רף ההכנסות הכולל מתיירות על 13.97 מיליארד שקל.  
מגמות תיירותיות אלה מתרחשות על רקע ההתייקרות במחירי הטיסות, המלחמה באוקראינה שהקפיצה את מחיר הדלק והמחסור העולמי בכוח אדם שאף הוא תרום לעליית המחירים. לאור כך, ההתאוששות העולמית בענף הייתה מרשימה לכל הדעות. תעשיית התיירות גילתה חוסן וחדשנות ובעיקר יכולת ההסתגלות טובה וצמיחה ממצבי משבר להזדמנויות חדשות.  

 

 

דווקא עכשיו - תואר שני בניהול תיירות ומלונאות 


מורכבות ענף התיירות נובעת מכך שחלק גדול מהתנהלות בו מושפע מתהליכים בינלאומיים המתרחשים בסביבה גלובלית. לכן, אין זה פלא שבעידן של חוסר וודאות ושינויים מתמידים בענף, יש צורך ברור בהכשרת דור חדש של מנהלים בכירים בתיירות ומלונאות, שיהיה להם את הידע, הכלים והמיומנויות לנהל ולנווט בתנאים משתנים ובתקופות משבר.
כיום, מעבר לניהול השוטף, חשוב שלמנהלים תהיה הבנה מעמיקה של תהליכים מורכבים, שליטה באסטרטגיות ניהול תחת מצבים של תחרות ועמידה בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים של שירות. 

 

למי מתאים התואר? 


אין ספק כי תואר שני בניהול תיירות ומלונאות הוא בבחינת המשך המסלול הטבעי לבוגרי תואר ראשון העוסקים בתחומי מתן השירות בכלל, בענפי התיירות, המלונאות והמסעדות בפרט, המעוניינים לקחת את הידע והמיומנויות הניהוליות שלהם לשלב הבא. 
התכנית מעצימה מנהלי ביניים ומנהלים בכירים הנושאים תפקידים בענף ושואפים להתפתח ולהתקדם, וכן מעניקה אופק רחב של אפשרויות לסטודנטים המעוניינים להשתלב ולפתח קריירה של ניהול בתיירות ובמלונאות. כמו כן,  התואר מתאים גם לכל מי שמחזיקים בתואר ראשון בתחומים אחרים ומעוניינים להשתלב בעבודה בתיירות - התואר השני יפתח בפניהם עולם עצום ומרתק, יקנה להם את הידע והכלים הנדרשים כדי להצליח.

 

פרקטיקה לצד ידע נרחב


הלימודים לתואר שני בניהול תיירות ומלונאות מתבססים על קורסים מתחומי מנהל עסקים, תוך התמקדות בתעשיות השירות, התיירות ומלונאות. כבר ממבט חטוף על רשימת הקורסים הנלמדים בתואר עולה כי באוניברסיטת בן גוריון בנגב השקיעו הרבה מחשבה באיך ליצור תואר שני שלא רק ירחיב את הידע האקדמי של הסטודנטים, אלא גם יקנה להם את הכלים הניהוליים הנחוצים לסביבת העבודה העכשווית. מכלול הנושאים הנלמדים יאפשר לבוגרי התכנית הבנה עמוקה של התהליכים המשפיעים על תכנון, פיתוח וניהול תיירות, תוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח.
סגל המרצים הבכיר של המחלקה כולל אנשי אקדמיה מובילים בתחומם, מנהלים ומומחים בולטים מתעשיית התיירות, אשר חושפים את הסטודנטים לידע העדכני בתחום, תוך שילוב התיאוריה עם המתרחש בתעשיית התיירות והמלונאות בפועל. התכנית כוללת קורסים מגוונים מרתקים ורלוונטיים, והסטודנטים נהנים מחוויית לימודים ייחודית ומהנה. 
כך למשל, במסגרת הקורס ״פתרון בעיות״ עם פרופסור יניב פוריה, דיקן קמפוס אילת ומומחה בתחום התיירות, נחשפים הסטודנטים למצבים מורכבים, משברים ובעיות אמיתיות מחיי היום יום של מנהלים שעובדים בענף, ונדרשים למצוא להם פתרונות על פי המודלים שנלמדו. 
פוריה מדגיש: ״המחלקה שלנו חרטה על דגלה את השילוב בין מצוינות אקדמית להכשרת דורות העתיד של מנהלים בענפי התיירת והמלונאות. הבוגרים שלנו משתלבים בתפקידי ניהול שונים בתחום האירוח והמלונאות. תכנית הלימודים העשירה והמגוונת בשילוב עם מיטב המרצים, הופכים את לימודי התואר השני בניהול תיירות ומלונאות לחוויה מיוחדת ומהנה עם אופק תעסוקתי״.

 

התואר שהאילתים חיכו לו


באוניברסיטת בן גוריון בנגב זיהו את צורך להנגיש את התואר השני בניהול תיירות ומלונאות גם לתושבי אילת ולכן החליטו להרים  את הכפפה וליצור תוכנית שמותאמת במיוחד עבור האילתים ותאפשר להם גמישות ונוחות מרבית - ללמוד ולעבוד, מבלי הצורך להתנייד במשך שעות מחוץ לעיר.

כששואלים את פרופסר יניב פוריה על ה״בייבי״ החדש של קמפוס אילת, הוא מסביר כי מדובר בתואר שנוצר במיוחד עבור תושבי אילת והערבה, מתוך הקשבה והבנה, ״בעקבות שיחות עם מלונאים ועובדים בתחום התיירות, תושבי אילת והערבה, למדנו אודות הקושי הרב של סטודנטים להגיע לקמפוס בבאר שבע ליום לימודים ארוך ולנהל חיי משפחה. אנו גם ערים לקושי להיעדר מהעבודה בתחומי המלונאות״ מסביר פוריה ומוסיף, כי ״זה לא סוד שרבים מתושבי אילת תלויים בתעשיית התיירות והמלונאות  ועם זאת, עד היום לא הייתה להם האפשרות ללמוד לתואר שני בתחום. בנוסף, אנו עדים לכך שלאחרונה לא מעט מתושבי הערבה נוטשים את החקלאות לטובת עבודה בעסקי אירוח שונים כמו צימרים. בסופו של דבר, מדובר בעסק מורכב לניהול ולכן קיימת דרישה למנהלים איכותיים. בתואר הזה לא מלמדים איך לסדר שולחן, אלא מלמדים איך לחשוב כמו מנהל, איך לקבל וליישם החלטות, כאשר הדגש הוא  על התחום הפיננסי, השיווק והמשאב האנושי. חשוב שלמי שעוסקים בתחום  ופניהם לניהול יהיה את גוף הידע הרלוונטי.״

הלימודים מתקיימים פעם בשבוע ביום ב׳  בקמפוס אילת, באופן כזה, ששבוע אחד לומדים בזום ובשבוע שלאחר מכן לומדים בכיתה. התכנית תפתח ב-8 במרץ 2023 ותתפרס על פני ארבעה סמסטרים, שניתן לסיים בשנתיים. בנוסף, כדאי לדעת שישנה אפשרות למסלול עם תזה  וניתן גם להמשיך ללימודי דוקטורט. כמו כן, לאור חשיבות לימודי התואר, גופים שונים מתעדים להעניק מלגות לסטודנטים שילמדו את התחום, ביניהם רשתות בתי מלון ומשרד התיירות.


למתעניינים, מפגש זום עם פרופסור יניב פוריה יתקיים ב-5.2 בשעה 18:00


לפרטים נוספים ויצירת קשר: 08-6304519/18 | nadam@bgu.ac.il

 

צרו איתנו קשר גם בווטסאפ

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש