שר האוצר בביקורו באילת: "רכבת לאילת תדחוף את העיר קדימה. אנחנו מגויסים למען אילת"

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/2/2023 04:01 ● ערב ערב 3105
שר האוצר - בצלאל סמוטריץ ביקר היום (ג׳) בעיר אילת ונפגש עם ראש העירייה - אלי לנקרי. בין הנושאים שנדונו, קידום הרכבת והפיכת אילת לאזור סחר חופשי מלא. השר, ידיד אמת של אילת, שסייע רבות לעיר בכל תפקידיו כולל כשר התחבורה, ראה עין בעין את הצורך בפיתוח אילת באופן שיאפשר את מימוש הפוטנציאל שלה. שר האוצר:" מימוש הפוטנציאל האדיר של אילת ייתן דחיפה אדירה לנגב ולציונות אבל גם לכלכלה הישראלית בהיבטים רבים. עיריית אילת חושבת בגדול ובהחלט יודעת לרתום ולגייס את הממשלה לעשייה חיובית וגם אני מגויס להצלחתה".
שר האוצר בביקורו באילת: ''רכבת לאילת תדחוף את העיר קדימה. אנחנו מגויסים למען אילת''
תגיות:

בפתח הדיון סקר ראש העירייה בפני השר את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת בתוכם אתגרים תחבורתיים, בריאותיים ותעסוקיים, והדגיש כי פתרונות לאתגר התחבורתי ישפיעו לטובה על האתגרים האחרים. עוד עדכן ראש העירייה את השר בפיתוח תחום החקלאות הימית והאנרגיה המתחדשת כמענה לאתגרים התעסוקתיים וכחלק מהפיכת אילת לעיר עצמאית אנרגטית. עוד בדיון הוצגה לשר התכנית האסטרטגית לאילת כפרויקט לאומי, שתכליתו לפתח את אילת כמטרופולין עם אזור סחר חופשי מלא ולהפוך אותה להאב תחבורתי עם שדה תעופה בינלאומי, נמל ימי, עוקף אילת למשאיות מטען ורכבת הנמצאת בעיצומו של ההליך הסטטוטורי. בהקשר הזה ציין ראש העירייה, כי יש לפעול למשולש אזור סחר חופשי שיכלול את אילת יחד עם עקבה ואיחוד האמירויות שהן אזור סחר חופשי מלא. 

שר האוצר ציין, כי זהו הביקור הראשון שלו מחוץ למשרד מאז כניסתו לתפקיד "וזה לא סתם" אמר השר והוסיף: "יש לי מקום חם בלב לאילת עוד מאז המאבק המשותף שניהלנו עם ראש העיר הקודם, מאיר יצחק הלוי, נגד סגירת שדה דב והחלטת הממשלה שהובלנו כפיצוי לעיר. כגשר בין יבשתי וכעיר שיושבת על ים סוף, אילת היא עיר עם יתרונות יחסיים גדולים ופוטנציאל אדיר שרחוק מלהיות ממומש. מימושו ייתן דחיפה אדירה לנגב ולציונות אבל גם לכלכלה הישראלית בהיבטים רבים. עיריית אילת חושבת בגדול ובהחלט יודעת לרתום ולגייס את הממשלה לעשייה חיובית וגם אני מגויס להצלחתה. רכבת לאילת, שתחבר את ים סוף לים התיכון בנמל אשדוד תפתח את הנגב כולו ותדחוף את העיר אילת קדימה".

השר הודה לראש העירייה - אלי לנקרי על האירוח החם ועל הובלה נהדרת של העיר. "לאילת יש פוטנציאל ענק ואני מחזק את ראש העיר על צעדיו החשובים למען תושבי העיר ולטובתה של המדינה כולה. בתקציב המדינה הקרוב אנחנו נהיה מוכוונים להוצאות מוטות צמיחה ותשתיות, המציאות של אילת היא כר פורה למיזמים תשתיים ענקיים וזו הזדמנות נהדרת למען העיר אילת. אנחנו מגויסים למען אילת" אמר השר.

ראש העירייה הודה לשר על תמיכתו הבלתי מסויגת בעיר אילת ועל היותו שותף אמת במימוש החזון ואיחל לו הצלחה למען מדינת ישראל והעיר אילת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש