אות נגישות ישראל הוענק לאילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 16/9/2022 07:01 ● ערב ערב 3086
אות נגישות ישראל הוענק לעיריית אילת מטעם עמותת נגישות ישראל על הטמעת מיזם "אילת לא עוצרת במוגבלות" – מודל ייחודי לשילוב עובדים עם מוגבלות בהשתתפות הסתדרות העובדים ועל פעילויות משלבות בכל תחומי החיים במטרה לתת הזדמנות שווה לכולם. את האות ע"ש שמחה לוסטיג ז"ל העניקו יובל וגנר - יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל ומיכל רימון - מנכ"לית העמותה למנכ"ל העירייה – פיליפ אזרד ולצוות התכנית, מורן נחמיאס – מנהלת מרכז הזדמנות באגף לשירותים חברתיים בעירייה וימית אמר ריאל – רכזת התכנית. ביחד איתם היתה רבקה טביב אזולאי, מנהלת סניף אילת של עמותת נגישות לישראל. האות הוענק במסגרת ועידת נגישות ישראל הבינלאומית ה – 8 לשבעה גופים, ביניהם עיריית אילת שזכתה בפרס רשות מקומית, כעירייה היחידה בארץ.
אות נגישות ישראל הוענק לאילת
תגיות:

לצד אות ההוקרה על המיזם "אילת לא עוצרת במוגבלות" אותו מוביל הצוות במחויבות יוצאת דופן תוך רתימת השותפים ומחויבות להצלחה, ציינו בעמותת נגישות: "אילת בראשות ראש העירייה – אלי לנקרי, מחויבת בצורה המהווה דוגמא לחיקוי ברגישות ובמחויבות לתושבי העיר עם מוגבלות ולאורחיה ויוצרת מציאות בה הגורם האנושי הופך לרמפה אנושית בדרך להפוך בעתיד לעיר תיירות נגישה לכולם".

התכנית "אילת לא עוצרת במוגבלות" החלה לפעול בעיר אילת לפני שלוש שנים כמודל עירוני ראשון מסוגו בארץ, במסגרתו לקחה העיר את האחריות לקדם את תחום התעסוקה לאנשים עם מוגבלות באילת. המודל העירוני שהחל לפעול במרכז צעירים בעירייה וכיום פועל במרכז הזדמנות שמפעיל האגף לשירותים חברתיים במינהל שח"ק עירייה, נבנה בשיתוף הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות העובדים ואגף הקרנות בביטוח הלאומי. המודל נוצר בשיתוף פעולה מלא עם כל משרדי הממשלה הרלוונטיים מתוך ההבנה, כי עבודה משותפת ואיגום משאבים יסייעו לתושבי העיר לקבל מענה מותאם אשר יוביל לתעסוקה הולמת.

באילת ישנם כ- 4,000 אנשים עם מוגבלות המוכרים בנכות בביטוח לאומי ועוד אנשים רבים אשר אינם מוכרים. התכנית "אילת לא עוצרת במוגבלות" מתמקדת במתן מידע נגיש אודות מיצוי זכויות ושירותים בקהילה, פיתוח ההון האנושי ובהכשרות מקצועיות, גיוון תעסוקתי מותאם, הגעה למאגר רחב של מעסיקים, הוספה ושיפור השירותים הקיימים בעיר. גם בתקופת הקורונה המשיכה התכנית לפעול ולתת מענה לתושבים שמצאו את עצמם מחוץ למעגל העבודה, לסייע בתיווך לשירותים בקהילה, לשלב אנשים בתכניות מקדמות תעסוקה, לימודים הכשרות ועוד. בנוסף המשיכה התכנית לקדם מול משרדי הממשלה השונים, שירותים נוספים במרחב העירוני שהצטרפו בשנים האחרונות,  ביניהם ליווי וייעוץ למעסיקים על ידי "תעסוקה שווה", שירותי שיקום בקהילה בתחום בריאות הנפש, תכניות טרום תעסוקה ואבחונים. כמו כן הוקם אתר מידע עירוני נגיש עם כלל השירותים לאנשי מקצוע, לתושבים ובני משפחותיהם.

לצד התכנית פועלת העירייה להנגיש כל העת את השירותים והמענים לקהילה עם מוגבלות, הן בדרכים, הן במוסדות הציבור, הן בחופים, הן בתעסוקה והן במענים החברתיים דוגמת "הבית לתושווים" – מועדון חברה וספורט משלב – ראשון מסוגו שהוקם על ידי עמותת נגישות ועיריית אילת ונפתח רק לאחרונה ועוד מענים שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה.  


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש