כך תבחרו שרשרת זהב

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/12/2021 13:44 ● ערב ערב 3044
אחת ההשקעות החכמות ביותר שתוכלו לעשות במהלך החיים היא רכישה של שרשרת זהב. הזהב משדר יוקרה ומעמד, ומשמש כסמל ליציבות כלכלית. הוא עמיד לאורך זמן, ולמעשה מדובר באחת המתכות היקרות שקיימות, ובמתכת מבוקשת בכל רחבי העולם. אמנם השקעה בשרשרת זהב יכולה להיות השקעה יקרה במיוחד, אבל השקעה בזהב היא בחירה נכונה כשמדובר על תכשיט לכל החיים. לדעת איך לקנות שרשרת זהב בצורה נכונה, זה לא משימה מסובכת במיוחד, אך בהחלט חשובה, המדריך הזה יסייע לכם לעשות זאת בצורה הנכונה.
כך תבחרו שרשרת זהב
תגיות:

 

טוהר שרשרת זהב

 

בבואכם לקנות שרשראות העשויות זהב, חשוב מאוד שתכירו את המונח הבסיסי ביותר בכל מה שקשור לזהב - קרט. קרט היא יחידת מידה המסומנת באות K, ומתארת את דרגת הטוהר של סגסוגת זהב. כל תכשיט זהב מסומן ביחידות קרט, כאשר לפי מדד זה, זהב טהור הוא זהב 24 קרט, ובכל סגסוגת זהב ישנן 24 יחידות של קרט. ככל שהזהב טהור יותר, הערך של התכשיט יהיה גבוה יותר. ברכישת שרשרת זהב, חשוב לחפש תמיד את סימן האיכות על גבי התכשיט שאתם קונים, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם קונים זהב אמיתי ולא מזויף.

הרוב הגדול של חנויות התכשיטים אינן מוכרות שרשרת זהב 24 קרט, כלומר שרשרת העשויה זהב טהור, מאחר ומדובר בתכשיט יקר מאוד. זהב טהור גם אינו נוח לעיצוב וריקוע, מה שהופך את משימת עיצוב התכשיטים לקשה עד בלתי אפשרית. אם כך, איך בוחרים כמה אחוזי קרט רצוי שיהיו בשרשרת זהב? ישנם כמה טיפים ברורים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

  • אם אתם מתכננים לרכוש שרשרת זהב לשימוש יומיומי, מומלץ לבחור בתכשיט בעל אחוזי קרט נמוך יחסית, שנע סביב 10,12 ו 14 קרט. כמות הזהב בתוך התערובת באחוזים אלו נמוכה, מה שהופך אותם לעמידים יותר. גם תכשיטים בעלי 14- 18 אחוזי קרט יהיו אופטימליים במקרה כזה.
  • במידה ואתם בוחרים לרכוש שרשרת זהב לאירוע מיוחד ויוקרתי, תוכלו לרכוש דווקא שרשרת בעלת אחוז קרט גבוה, הנע בין 18-24 קרט. שרשראות מסוג זה ישמשו אתכם לעיתים פחות תכופות, וגם כאשר הם נמצאים בשימוש, לרוב הם יהיו מטופלים בזהירות לטובת הימנעות מנזקים מיותרים. במקר כזה תוכלו להרשות לעצמכם להשקיע באחוזי זהב גבוהים יותר.  
  • לצד זאת, בחירת שרשרת זהב לא מסתמכת רק במטרת השימוש בתכשיט. כאמור, תכשיטי זהב לרוב יכילו גם מתכות שאינן זהב, ואנחנו רוצים להמליץ לכם גם על תכשיטים שמערבים לצד הזהב מתכת נוספת שנקראת ניקל. הניקל בעל תכונות שמאפשרות להפוך את התכשיט לחזק ועמיד יותר.
  • במידה ואתם אלרגיים למתכות, כאן אחוזי טוהר הזהב משחקים תפקיד רציני. במידה ויש אלרגיה למתכת עדיף לבחור שרשרת זהב עם אחוז זהב גבוה יותר. טוהר 18 קרט ומעלה יהיה מומלץ במקרה כזה.

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש