נהיגה תחת השפעת אלכוהול – ההשלכות ודרכי ההתמודדות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 22/10/2021 10:12 ● ערב ערב 3038
תאונות הדרכים הקטלניות ביותר מתרחשות בשל נהגים שעולים על הכביש תחת השפעת משקאות משכרים. מסיבה זו משטרת ישראל פועלת בצורה נמרצת על מנת לאתר את הנהגים הללו ולהרחיקם מהכביש
נהיגה תחת השפעת אלכוהול – ההשלכות ודרכי ההתמודדות
תגיות:

תאונות הדרכים הקטלניות ביותר מתרחשות בשל נהגים שעולים על הכביש תחת השפעת משקאות משכרים. מסיבה זו משטרת ישראל פועלת בצורה נמרצת על מנת לאתר את הנהגים הללו ולהרחיקם מהכביש. נהיגה תחת השפעת אלכוהול מהווה את אחת העבירות החמורות ביותר בתחום דיני התעבורה, ומייד תבינו מהן ההשלכות של עבירה זו וכיצד ניתן להתמודד עם אישום זה בצורה המיטבית ביותר.

 

נהיגה תחת השפעת אלכוהול – מה אומר החוק?

 

החוק מגלה אפס סובלנות כלפי מי שעולה על רכב לאחר שתיית אלכוהול והמשטרה עורכת כל העת בדיקות פתע לנהגים, בין אם באמצעות בדיקת ינשוף בו במקום ובין אם באמצעות בדיקת דם, במקרה של תאונת דרכים שמחייבת את שליחת הנהג לבית החולים. מהו הערך שאותו אסור לעבור? ובכן, על פי החוק, נהיגה תחת השפעת אלכוהול מוגדרת כמצב בו בדיקת ינשוף הראתה רמת אלכוהול שגבוהה מ- 240 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף, או שבבדיקת דם נתגלה ריכוז של 0.05% אלכוהול בדם. כאשר רמת האלכוהול עולה על 290 מיקרוגרם, מדובר כבר בעבירה חמורה יותר, נהיגה בשכרות.

 

מהי הענישה?

 

מי שנתפס נוהג תחת השפעת משקאות משכרים צפוי לענישה חמורה מאוד. ראשית כל, רישיונו נשלל במקום על ידי קצין משטרה והוא מזומן לשימוע לפני אישום. במידה ומוגש כתב אישום, נערך משפט בבית הדין לתעבורה כאשר הענישה המקסימאלית עומדת על 3 חודשי שלילה, קנס כספי ואפשרות לשליחה לוועדה רפואית על ידי המרב"ד. במידה ובהיסטוריה התעבורתית של הנהג קיימות הרשאות קודמות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה בשכרות, השלילה יכולה להיות ממושכת הרבה יותר ועד לפרק זמן של 4 שנים.

 

מה ניתן לעשות כשנתפסים?

 

גם כאשר נתפסים על עבירה חמורה דוגמת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ואפילו נהיגה בשכרות, חשוב לדעת שיש מה לעשות על מנת להקל על רוע הגזירה, כל עוד מתקשרים עם עורך דין תעבורה, כמובן. עורך הדין יכול לעזור ללקוחותיו במספר היבטים:

  • בדיקת התנהלות המשטרה – את ריכוז האלכוהול בודקים באמצעות מכשיר הינשוף המפורסם או בדיקת דם. עבור שתי בדיקות אלו יש להפעיל נהלים מאוד מדוקדקים וכאשר המשטרה לא עומדת בנהלים אלו, עילת התביעה עשויה לקרוס כלא היתה. עורך הדין למעשה מנסה למצוא כשלים בהתנהלות המשטרה ולאלץ את השופט לבטל את האישום או במקרה הטוב, למנוע אותו עוד בזמן השימוע אצל קצין המשטרה.
  • סגירת עסקה מקלה – אומנם מדובר בעבירה חמורה, אך בידי השופט חופש פעולה נרחב מבחינת הענישה. בפועל הדבר אומר כי עורך הדין יכול "לסגור עסקה" עם השופט בהתאם לנסיבות הספציפיות שגרמו לנהג לבצע את העבירה המיוחסת לו, על מנת להשיג שלילת רישיון לפרקי זמן קצרים ביותר, תוך מניעת קנס וביטול הצורך להגעה למרב"ד לצרכי הערכה רפואית או פסיכולוגית.
  • נסיבות לסירוב בדיקה – מי שמסרב לביצוע בדיקת הינשוף, יואשם בדרך כלל בעבירה  החמורה יותר, נהיגה בשכרות. במקרה שכזה עורך הדין יכול לטעון לנסיבות שונות שהביאו את הנהג לסרב לבדיקה ולהפחית את האישום לעבירה חמורה פחות שהיא כאמור, נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

 

ביצעתם עבירת תנועה חמורה? רשיונכם נשלל? סירבתם לבדיקת ינשוף? צרו קשר עוד היום עם עורך דין ניר שלום, מומחה משפטי בדיני התעבורה שיכול לחלץ אתכם מהמצב הקשה אליו נקלעתם.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש