חופים הם לפעמים - כל מה שצריך לדעת על חופי אילת - מעודכן לקיץ 2023

מאת: ● 11/7/2021 16:43 ● ערב ערב 2064
באלו חופים הגישה הכי נוחה לילדים ● היכן מסתתרות מסעדות החוף המומלצות ● איפה תמצאו את החופים הרומנטיים ביותר ● ובאלו מהם תוכלו להשיל את הק''ג העודפים בפעילות ספורט ימי ענפה ● חופי אילת כפי שטרם הכרתם
חופים הם לפעמים - כל מה שצריך לדעת על חופי אילת - מעודכן לקיץ 2023
DEPOSITPHOTO

למרות שאילת היא עיר ים לכל דבר, רק 12 ק"מ של חוף יש לעיר הכי מדברית בארץ להציע לכם. לא הרבה, אבל ברמה, וכבר קבעו חכמים שהאורך לא תמיד קובע, ובמקרה של אילת, אלו הם היופי, האווירה המיוחדת והסדר, שהופכים את חופי אילת לאטרקטיביים, ולמעשה לאטרקציה מספר אחת בשלה אתם שבים אלינו מידי שנה. ועדיין לא דיברנו על הטמפרטורות החמות במרבית ימות השנה ועל הים השטוח והנוח שמאפשר רחצה רוב השנה, כן, גם בחורף.

 

הכי מתאימים לילדים

 

אם אתם מחפשים חופים ידידותיים לילדים, כאלו בהם הכניסה למים קלה ונוחה, החול חלק ואין חשש שכף רגלם של הקטנטנים תפגוש קיפוד טועה, מומלץ לכם להתמקד בקו החופים הצפוני (מ'מול הים' מזרחה לכיוון ירדן), לאורכו גם ממוקמות תחנות ההצלה של חופי אילת (ראו פירוט בהמשך). החול בחופים אלו, רך לפחות בשלב הכניסה, אין כאן אלמוגים בקרבת החוף ואגב כך גם לא קיפודים. בכל החופים הללו תמצאו מקלחות. על קו החופים הדרומיים נוחים לילדים- חוף הדקל (חינם) וחוף ריף הדולפינים (חוף בתשלום). כאן לא רק תמצאו שירותי חוף נוחים וסופר נקיים אלא גם תוכלו ליהנות עם הילדים ממופע האכלת דולפינים בחינם בשעות ההאכלה.

 

חוף חברת חשמל ● צילום: רותם נועם

 

הכי מתאימים לדתיים

 

בעיריית אילת חשבו זה מכבר על האוכלוסייה הדתית והקימו לפני מספר שנים את חוף הדתיים בפאתי קו החוף הצפוני- מזרחי (צמוד לחוף הזהב). בנקודה הנושקת לגבול הירדני ממוקמים שני חופים תחומים, האחד מיועד לנשים, השני לגברים, לכאן מוזמנת האוכלוסייה הדתית במהלך השבוע אגב הפרדה מושלמת. במקום שירותי חוף ומקלחות ועמדת הצלה. גם מי שאינו דתי מוזמן להיכנס לחופים, בשמירה על הפרדה גברים - נשים. לא תמצאו במקום שירותי מזנון. בשבתות פתוח המקום לכולם ללא הפרדה.

 

חוף הדתיים

 

הכי מתאימים לספורט ימי

 

מחפשים אקשן ימי? מעדיפים את החופים בהם תוכלו להשכיר סירות, לצנוח, לקייק או לעסוק בשלל אפשרויות ספורט ימיות? את כל אלו תמצאו בחופים קיסוסקי הנושק לקניון 'מול הים' מדרום, בחוף חנניה הנושק לחוף מלון 'לאונרדו פלאז'ה', בחוף חברת חשמל, ובחוף השכרת הסירות, בתחתית מלון ה'רויאל ביץ'. האפשרויות מגוונות וההנאה מובטחת. שימו לב, במקומות אלו הרחצה אינה מומלצת בשל כניסה ויציאה של הסירות. חוף הגולשים של אילת (גולשי רוח, קייט וסאפ) ממוקם בחוף מיקונוס בסמוך למלון אורכידאה ריף.

 

ההמלצות שלנו לספורט ימי באילת:

 

ספורט ימי חיים דוד

במרינה ליד מלון מג'יק פאלאס, החוף הצפוני אילת. 

050-4000393

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

 

לעוף על המים - ספורט ימי באילת

מרינה אילת, החוף הצפוני

א - ה: 09:00 - 19:00

ו:  09:00-15:00. שבת – סגור

052-3801419

050-4454458

אתר

פייסבוק

 


 

החופים הכי טעימים

 

ברוב המוחלט של חופי אילת תמצאו שירותי מזנון והסעדה. אלא שבחלק מהחופים תמצאו מסעדה לכל דבר שאת מטעמיה לא תשכחו לאורך זמן. כזה הוא למשל חוף ברביץ' הדרומי, שמציע תפריט עשיר וטעים במיוחד, החל מארוחת בוקר טעימה ועשירה ועד למיני בשרים ופירות ים. בחוף הדרומי, מול מלון אורכידאה הריף שוכן חוף מיקונוס, בו תוכלו ליהנות מלבד מחוף מוסדר עם מיטות שיזוף וכסאות ים, גם ממבחר משקאות ומזון, בירות ואלכוהול, פירות טריים פלטות ונשנושים טעימים.

המסעדה של חוף ריף הדולפינים תפנק אתכם בשלל מטעמים ושייקים ואפילו בארוחות שישי מהנות וטעימות במיוחד.

במסעדה של חוף הויליג' האוכל טעים, טרי ומומלץ, כך גם בחוף הדקל ובחוף הניין ביץ', וכן במסעדת החוף החדשה בחוף נפטון - טולום ביץ'. תלקקו את האצבעות במטבח שפתוח החל משעות הבוקר ועד החשיכה. לאורך הטיילת פזורות אף כן מסעדות וחנויות מזון. בחופים הללו אתם בהחלט מסודרים בכל הנוגע לאוכל. רעבים מכאן לא תצאו.

 

מסעדת ברביץ' ●  צילום נוגה אנסיס

 

החופים הכי רומנטיים

 

רומנטיקה היא כמובן עניין של טעם, ובינינו לא משנה לאילו מבין חופי אילת תגיעו בשעות החשיכה, עם שמיכה, בקבוק יין וסלסלת מטעמים, תגלו שכל החופים רומנטיים ומהנים.

ובכל זאת, הרומנטיים ביותר על פי בחירת המערכת, הם חוף הברביץ', שם תוכלו לשבת בשולחן על הגשר הנכנס אל תוך המים וליהנות לא רק מאוכל טוב, אלא בעיקר מהשקט ומאווירה מיוחדת וחוף ציון המחודש, שלמרגלות קניון מול הים.

רומנטי ושקט במיוחד בערב הוא חוף 'מפרץ השמש', לכאן הפיתוח הסביבתי עדיין לא הגיע. את פניכם יקבל חוף ים בתולי, נקי ושומם, כשמצד אחד אורות העיר אילת ומצד שני אורות העיר עקבה בירדן. כאן גם תוכלו להקים אוהלים קטנים, אך לא קרוואנים. חוף כמעט נטוש נוסף הוא חוף מלון הנסיכה, שנהנה מגשרים אל תוך המים וסככות הצלה, אך החוף הצמוד אליו, הנושק לקו הגבול עם מצרים - אל תגלו לאיש - הוא גם חוף הנודיסטים הבלתי מוכרז של אילת.

חוף מלון הנסיכה ● ​ צילום: רותם נועם

 

המותאמים לאנשים עם מוגבלויות

 

חוף ברביץ’ - חודש ושופץ ממש לאחרונה. שירותים מסודרים, בקרוב סוכת מציל. בחוף מועדון צלילה דיפ סיאם.

חוף רימונים / ניין ביץ' - עם חניה נגישה מאחורי מרכז פנינת אילת ורצף דרך סלולה עד קו המים, כיסא ציפה נגיש וזמין בסככת ההצלה ומקלחת ושירותים (במסעדה) מונגשים.

חוף מוריה - שעל אף שאינו מאפשר גישה רציפה לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים, לא מהחוף ולא מהטיילת, הוא עדיין חוף עם חניה נגישה ליד שוק הרוכלים, כניסה דרך מדרגות מהטיילת או דרך מסעדת ממן, שירותים נגישים הקרובים לשוק הרוכלים וכיסא ציפה שניתן לבקש מסוכת המציל.

חוף השחפים - מהחניה אל החוף יש טיילת רחבה. הכניסה אל החוף היא מסוף מלון דן, תחילת מלון הרודס, יש שביל גישה מאבן משתלבת מדן ועד סוף החוף, עד 5 מ' מקו המים. חמש חניות נגישות בין הרודס לדן. בחוף ניתן השירות של כיסא צף, המצילים מעוניינים לתת שירות ועזרה. אפשר לבקש מהמצילים שטיח לפריסה משביל האבן עד לקו המים. יש שירותים נגישים בקרבת מקום.

חוף קמפינג מפרץ השמש - חוף לא לרחצה, אבל עם חניה נגישה הקרובה לחוף, גישה נגישה בשבילים ברוחב כמטר עד לשולחנות הקמפינג ולגריל המצויים 5 מ' מקו החוף. החוף עצמו נגיש עם מקומות ישיבה מוצלים ושולחנות נגישים, אך אין בו שירותים כלל.

החוף הנפרד (הדתיים) - אין גישה מהחניה אל קו המים, אין שירותים נגישים, אין כיסא ציפה, המרחק מהחניה לקו המים - 25 מ' בדרך חולית.

שמורת טבע חוף האלמוגים - גישה לבעלי מוגבלות,  עד לגשרים שמובילים למים.

למידע נוסף

נגישות ישראל - מרחב אילת והערבה

 

 

 

רשימת החופים מדרום לצפון:

 

חוף מלון הנסיכה, חוף סנובה, חוף המגדלור, חוף האוניברסיטה הימית, חוף שמורת אלמוגים, חוף ברביץ', חוף אקווה ספורט, חוף מיקונוס, חוף הויליג', חוף המרינה, חוף קצא"א, ריף הדולפינים, חוף הדקל, החוף של מוש, חוף חברת חשמל וחוף קיסוסקי.

 

 

רשימת החופים ממערב למזרח

(מקניון מול הים ועד לגבול הירדני):

 

חוף ציון המחודש, חוף מאווי,  חוף ניין ביץ', חוף טולום,  חוף מלון רימונים, חוף מלון לאונרדו פלאז'ה, חוף ממן, חוף חנניה, המרינה העירונית, חוף הילטון, חוף המרכז לחינוך ימי, חוף השכרת סירות וספורט ימי, חוף הרויאל ביץ', חוף מיקה, חוף מלון דן, חוף הרודס (השחפים), חוף מפרץ השמש וחוף הדתיים, ושניים אחרונים ובתוליים - חוף רוקסא וחוף ערדג הנושק לגבול ירדן.

 

 

איפה יצילו אתכם?

 

קו החופים הצפוניים של אילת המשתרעים מקניון 'מול הים' ועד קו הגבול הירדני', מאכלס את חופי הרחצה המוכרזים של אילת. לאורך קו החוף הדרומי, מקניון 'מול הים' ודרומה עד לגבול המצרי, החופים אינם מוכרזים ולא ניתנים בהם שירותי הצלה.

תחנות ההצלה מספר 1ו-2 חולשות על קו החוף הצפוני- מערבי, מחוף הניין ביץ' ועד חוף 'חנניה'.

תחנת הצלה מספר 3 חולשת על אזור החוף הצפוני- מזרחי, מאזור מלון דן ועד חוף מלון הרודס.

תחנת הצלה מספר 4 חולשת על חוף מפרץ השמש וחוף הדתיים.

בכל אחד מהחופים המוכרזים (כולל בחוף הרחצה הנפרד), ישנה סוכת מציל המאוישת בכל ימות השבוע בין השעות 9:00-16:00. ביום ו' בין השעות 9:00-15:30 ובשבתות בין השעות 9:00-17:00.

החל מה-31/10/23 ועד ה-24/3/24 יפעלו החופים במסגרת שעות החורף, בימים א-ה 08:30-16:30 וערבי חג, שבתות וחגים 09:00-16:00.

בקיץ עובדים המצילים בשבתות עד השעה 17:00.

בצמוד לכל אחת מסוכות המציל ישנן תחנות עזרה ראשונה. רק בתחנת הצלה מספר 2 ישנו חובש מוסמך.

 

 

קמפינג והצבת אוהלים

 

אסורה הקמת אוהלים, מחסות והצבת קרוואנים ברחבה המתוחמת שבחזית חוף מפרץ השמש.

בחופים שממזרח לחוף הנפרד אסורה לחלוטין הצבת קרוואנים לאורך הבולדרים ובשטח הציבורי.

הצבת אוהלים בשטח החוף תותר למטרות נופש בלבד!

 

מתחם חניון קרוואנים זמני - סביב הלגונה המזרחית:

כניסות מבוקרות למתחם מצידה הצפוני (סוף רחוב קאמפן) וכניסה נוספת מדרום (בסמוך לחוף מפרץ השמש).

השהייה במקום תותר למטרות נופש בלבד, בגמר השהייה יש לפנות את הציוד והקרוואן תוך הקפדה ושמירה על הניקיון

 

מתחם קרוואנים זמני סביב הלגונה המזרחית

 

 

הסדרי חניה חדשים ברחבי העיר אילת

 

על רכבים שלא נושאים תו עירוני חל איסור חניה לילית לאורך רצועת החוף הדרומית, בשטחי העפר ובמשעולים בעיר אילת. איסור זה חל גם על רכב מעל 6 טון בשטחים הפתוחים. לטובת העוברים לסיני, פועל החניון לטווח ארוך בשטח השדה המפונה, בעלות של 25 ₪ ליום ותיאסר חניה לילית לאורך רצועת החוף הדרומי, בשטחי העפר ובמשעולים ברחבי העיר. חניה בניגוד לאיסור תגרור קנסות וגרירת רכבים.

שימו לב! רשות החניה פועלת בכוחות מתוגברים לאכוף את הסדרי החניה. כרטיסי חנייה מופצים לקראת החגים, במשרדי הקבלה בבתי המלון ובמזנונים לאורך חופי הים ובאזור התיירות.

ברוב החניונים המוסדרים בעיר כולל בחניון לטווח ארוך בשטח שדה התעופה הישן, מותקנים מדחנים בהם ניתן לרכוש כרטיסי חנייה לפי שעה ותו חניה יומי בעלות של 25 ₪.

משרדי רשות החניה מקבלים קהל בין השעות 13:00 - 8:30. גורמי הפיקוח והאכיפה, ביניהם סיירת תיירות, סל"ה - סיירת למען התושב והשיטור העירוני, עובדים גם הם עד השעות הקטנות של הלילה ואוכפים עבירות איכות חיים ושמירה על הסדר הציבורי באזור התיירות בדגש על הטיילת והחופים.

 

החניון לטווח ארוך בשטח השדה המפונה

 

 

מדיניות חופים פתוחים:

 

חוף החשמל

 

חל איסור על הקמת אוהלים ומחסות .

חל איסור על הצבת קרוואנים ברחבת החניה.

חל איסור על הבערת מדורות.

חל איסור על הקמת רעש בלתי סביר " חוף שקט" .

מותרת הבערת מנגלים.

מותרת הצבת שמשיה והצללה תקנית (גזיבו, הצללות לייקרה וכו'..)

 

חוף ק.צ.א.א

 

חל איסור על הקמת אוהלים ומחסות.

חל איסור על הצבת קרוואנים .

חל איסור על הבערת אש (מדורות ומנגלים).

חל איסור על הקמת רעש בלתי סביר " חוף שקט" .

מותרת הצבת שמשיה והצללה תקנית (גזיבו, הצללות לייקרה וכו'..)

חוף תור ים

חל איסור על הקמת אוהלים ומחסות.

חל איסור על הצבת קרוואנים.

חל איסור על הבערת מדורות.

חל איסור על הקמת רעש בלתי סביר " חוף שקט".

מותרת הבערת מנגלים.

מותרת הצבת שמשיה והצללה תקנית (גזיבו, הצללות לייקרה וכו'..) 

 

שמורה פתוחה – מחוף המגדלור ועד מסוף טאבה

 

חל איסור על הקמת אוהלים ומחסות.

חל איסור על הצבת קרוואנים.                                                                    

חל איסור על הבערת מדורות.

חל איסור על הבערת מנגלים בתוך תחומי ההצללות.

חל איסור על הקמת רעש בלתי סביר " חוף שקט" .

מותרת הבערת מנגלים.

מחוף המגדלור ועד מסוף טאבה מותרת הקמת אוהלים תקניים בלבד במקומות בהם השלטים המורים על כך.

מותרת הצבת שמשיה והצללה תקנית (גזיבו, הצללות לייקרה וכו'..)

בחוף הדרומי אסורה הצבת קרוואנים, הצללות ואוהלים שאינם תקניים. 

על רצועת החוף מהמגדלור ועד חוף הנסיכה אסורה חנייה בין השעות 24:00 ועד לשעה 07:00 אזור קנס מוגדל/רכב חונה יגרר.

 

מפרץ השמש

 

חל איסור על הקמת אוהלים ומחסות בשטח חוף מפרץ השמש עד לגדר החוף הנפרד.

חל איסור על הצבת קרוואנים לאורך קו הבולדרים- חניה לבאי החוף .

חל איסור על הבערת  מדורות.

חל איסור על הקמת רעש בלתי סביר  "חוף שקט".

מותרת הבערת מנגלים.

מותרת הצבת שמשיה והצללה תקנית (גזיבו, הצללות לייקרה וכו'..).

 

רצועה מזרחית

 

ממזרח לחוף הנפרד ועד לבסיס הצבאי (או עד לחוף כלובי הדגים לשעבר).

אסורה הצבת קרוואנים כלל!!

מותרת הצבת אוהלים בשטח החוף למטרות נופש בלבד.

 

צילום: איתמר גרינברג לדוברות עיריית אילת

 

 

חופים מוכרזים לרחצה:

 

לאורך מפרץ אילת 4 חופים מוכרזים המשתרעים על 749 מטר -כולם בחוף הצפוני.

2 חופים מוכרזים בין חוף פארק אבניו לחוף חנניה .( חוף 1 וחוף 2)

חוף מוכרז בין חוף דן לחוף הרודס. ( חוף 3)

חוף מוכרז נפרד – חוף מפרץ השמש ( מזרחית לחוף הרודס).

חוף 3 והחוף הנפרד הינם חופים בעלי תקן בין לאומי " דגל כחול".

החופים הינם חופים ציבוריים והכניסה אליהם חופשית.

 

שעות פעילות חופי רחצה מוכרזים:

 

על רקע אסון הטבע שפקד את אילת ובשל העבודות לשיקום החופים, יש לשים לב לשילוט בחופים!

גם בחופים שאינם מוכרזים, קיימים מפגעים ועל כן יש להימנע מגישה ושהייה לאורך כל רצועת החוף.

שירותי הצלה ועזרה ראשונה ניתנים כל ימות השנה למעט יום כיפור ובזמן השלמות מצילים

להלן שעות הרחצה :

שעון קיץ –

 ימים א-שבת  0900-1700  

 ערבי חג , שבתות וחגים – 0900 -1700

שעון חורף –

ימים א-ה: 8:30-16:00

יום  שישי ושבת 9:00-16:00

בערב יום כיפור שירותי ההצלה מסתיימים בשעה 12:00

יש להתעדכן באתר האינטרנט בדבר שעות הרחצה.

הרחצה ללא פיקוח מציל מסוכנת!!!

 

 

חוף 1 - חוף צפוני מערבי

 

חוף ציון, חוף ניין ביץ , חוף רימונים

 

שירותים ומתקנים:

 

  • תחנת הצלה , עזרה ראשונה
  • שירותים ציבוריים
  • מקלחות חוף
  • סככות צל
  • מגרשי כדורעף , כדורגל חופים ( ציון,ניין ביץ )
  • מיטות שיזוף
  • ברזיות מים קרים
  • 2 מסעדות ( ציון , ניין ביץ )
  • מלתחות ( רימונים )
  • אינטרנט אלחוטי חינם ( eilat wi-fi)
  • חוף מונגש לנכים עד קו המים
  • כיסא צף לטובת בעלי מוגבלויות ניתן להשיג בתחנת ההצלה.
  • חניה- פנינת אילת.

 

 

חוף 2 - חוף צפוני מערבי

 

חוף לאונרדו פלאזה , חוף ממן , חוף חנניה.

 

שירותים ומתקנים:

 

  • תחנת הצלה
  • עזרה ראשונה
  • כסא צף לטובת בעלי מוגבלויות ניתן להשיג בתחנת ההצלה במקום.
  • שירותים
  • מקלחות חוף
  • סככות צל
  • אינטרנט אלחוטי ( eilat wi fi )
  • מיטות שיזוף
  • ברזיית מים קרים
  • מסעדה – חוף ממן
  • מונגש לנכים ( ישיבה ) עד קו המים.
  • חניה- בסמוך לדוכני ממכר( בסטות)
  •  

איסורים והנחיות:

 

  • איסור הבערת אש.
  • איסור הקמת רעש ומערכות שמע.
  • איסור הקמת אוהלים ומחסות.

 

 

חוף 3 - "דגל כחול" חוף צפוני מזרחי

 

חוף מלון דן , חוף הרודס

 

שירותים ומתקנים:

 

  • תחנת הצלה
  • תחנת עזרה ראשונה
  • מקלחות חוף
  • מלתחות ( חוף דן )
  • סככות צל
  • מיטות שיזוף
  • פארק ספורט ( חוף הרודס )
  • אינטרנט חינם ( eilat wi fi )
  • ברזיית מים קרים
  • מגרש למשחקי כדור ( מטקות,פטנג ).
  •  

איסורים והנחיות:

 

  • איסור הבערת אש.
  • איסור הקמת רעש ומערכות שמע.
  • איסור הקמת אוהלים ומחסות.

 

 

חוף 4 - חוף נפרד

 

חוף המיועד לרחצה בנפרד

 

חוף מפרץ השמש – מזרחית לחוף הרודס

 

שירותים ומתקנים:

 

  • תחנת הצלה.
  • עזרה ראשונה.
  • מקלחות חוף .
  • שירותים.
  • סככות צל.
  • ברזיית מים קרים.
  • חניה.

 

איסורים והנחיות:

 

  • הרחצה בחוף הינה בהפרדה מגדרית (נשים/גברים) בכל ימות השבוע מלבד שבתות וחגים.
  • איסור הקמת אוהלים ומחסות.
  • איסור הבערת אש ומנגלים.
  • איסור הקמת רעש ומערכות שמע.

 

 

חשוב לזכור:

 

♦ חל איסור מוחלט על הקמת רעש בלתי סביר לאורך כל חופי המפרץ.

♦ לנוחיות הנופשים באזור התיירות ולאורך חופי אילת קיימת רשת אינטרנט אלחוטית חינם:

eilat- city-free-wifi

♦רוצים להתלונן, להתריע או לברר דבר מה בנושא חופי אילת: מינהל תפו"ח (תיירות פיקוח וחופים) - גבעה 106, דרך יותם, (מול הקונסרבטוריון).

טל:08-6367094

 קבלת קהל:  יום א' - ה' 16:00- 08:00 בתיאום מראש.

ilanitk@eilat.muni.il  

סיירת תיירות - טל: 08-6367209/269. בניין המוזאון אילת עירי, ככר התיירות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת