מחסור בשופטים גורם לעומס בבימ''ש השלום באילת

מאת: רותם נועם ● צילום: ● 10/5/2024 05:43 ● ערב ערב 3171
מזה חמישה חודשים מתנהל ביהמ''ש השלום באילת במצבת חסרה של שופט לענייני משפחה ● כתוצאה מכך נדחים דיונים רבים ונוצר צוואר בקבוק ● אם לא די בכך, בסוף החודש תעזוב את ביהמ''ש גם השופטת ליאורה אדלשטיין ● בהנהלת בתי המשפט מודעים לעומס: ''ממתינים למינוי שופט משפחה”
מחסור בשופטים גורם  לעומס בבימ''ש השלום באילת
ממתינים לשופט ניר שנידרמן (ולמינוי נוסף) שיקלו על העומס

   סיום כהונתו של השופט הבכיר מרדכי (מוטי) לוי, ששימש כשופט משפחה בביהמ"ש השלום באילת, לצד העובדה כי השופטת האזרחית, ליאורה אדלשטיין, אמורה לעזוב בחודש הבא את ביהמ"ש השלום בעיר בתום כהונה בת חמש שנים, הותירה את ביהמ"ש השלום באילת בעומס עבודה יוצא דופן, וכתוצאה מכך נדחים דיונים רבים ואחרים כלל אינם נקבעים לדיון. בהנהלת בתי המשפט מודעים לצוואר הבקבוק שנוצר, ומבטיחים כי השלמת המינויים קרובה, ובסיומה צפוי העומס להצטמצם.
   תושבי אילת רבים המנהלים תיקים בבית המשפט השלום באילת, נתקלו לאחרונה בעיכובים משמעותיים בניהול תיקיהם. אצל רבים מהם טרם נקבעו דיונים בתיקים, אף בכאלו שכבר החלו ההליכים והדבר נובע ממצוקת כוח אדם אליה נקלע ביהמ"ש בעיר, לאחר ששני שופטים עזבו או עתידים לעוזבו בקרוב, בשעה שתקניהם טרם מולאו.
   בחודש ינואר השנה עזב את אילת השופט מרדכי (מוטי) לוי, שהיה ממונה על ביהמ"ש לענייני משפחה באילת ושופט חדש טרם מונה תחתיו. בחודש הבא צפויה השפוטת ליאורה אדלשטיין לסיים את כהונתה בת החמש שנים באילת, ולעבור לשמש כשופטת בביהמ"ש השלום באשדוד. לשופטת אדלשטיין מונה מחליף ב-18.4, השופט ניר שנידרמן, שטרם החל את תפקידו בעיר.
   מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה לפניית 'ערב ערב':  "בית המשפט השלום באילת הינו חלק מבתי משפט השלום במחוז הדרום. הועדה לבחירת שופטים מתכנסת וממנה שופטים בהתאם לתקינה פנויה במחוזות השונים.  ביום ה-18.04.2024 מונה השופט ניר שנידרמן לבית המשפט השלום באילת בעקבות מעברה הצפוי של השופטת ליאורה אדלשטיין לבית המשפט השלום באשדוד בחודש הבא. אנו ממתינים למנוי של שופט משפחה במקומו של השופט הבכיר מוטי לוי שסיים את כהונתו בתחילת השנה. אנו תקווה שעם השלמת המינויים לבית המשפט השלום באילת יצומצם העומס.

    שנידרמן הרשום כעו"ד בגדרה, הנו עו"ד ונוטריון המומחה וחוקר בתחומי המשפט העסקי, הפלילי, הבינלאומי והמקומי. הוא ייעץ משפטית לכמה מרשויות המדינה וליווה חברות בהקמה ובמהלך פעילותן. בנוסף להרצאותיו במכללה העסקית של לשכת המסחר, הוא שימש כמרצה גם באונ' בר אילן, המרכז האקדמי פרס והמכללה האקדמית באשקלון. בשנים האחרונות לימד בקורסים לדירקטורים ונושאי משרה בכירה. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש