כיצד נבחר את סוג חזית המטבח?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/1/2024 09:40 ● ערב ערב 2064
כל מי שהחליט להחליף מטבח בחדש, נתקל בשאלת מיליון הדולר (תרתי משמע) ▪ באיזו חזית מטבח עדיף לבחור, האם בפורמייקה הפרגמטית, או שמא בצבע בתנור העמיד, או אולי בכלל ללכת על פולימר? ▪ אספנו עבורכם את שלל הטיעונים בעד ונגד
כיצד נבחר את סוג חזית המטבח?
מאפשר משחק של גוונים ועיצובים. הפולימר

 

חזית בצבע תנור


כשמדברים אתכם על צבע תנור, הכוונה היא לתהליך צביעה נפוץ למטבחים. זוהי שיטת צביעה של חזיתות מטבחים העשויות מ-MDF. תהליך הצביעה נעשה באמצעות ריסוס של חלקי המטבח באמצעות סירקולציה של אוויר מסונן בחום גבוה. מסיבה זו, הצבע יכסה גם את חלקו הפנימי של המטבח וכך גם את הקנטים שבצד ואת החזית. מגירה שתצבע בטכניקה כזו תצבע בכל חלקי החיצוניים והפנימיים. על מנת לקבל גוון אחיד יש לבצע את הריסוס מספר פעמים וכך מתקבלת תוצאה חלקה ויפה. מבחינת גוונים אין כמעט סוף לאפשרויות ומבחינת גימורים, ניתן להרכיב כל גימור שנרצה על החזית. צביעת תנור מתאימה לאוהבי המראה הנקי והמודרני. בהעדר סימני חיבור (שכן הכל צבוע), תקבלו מטבח אחיד ומרשים שמעניק תחושה של יוקרה. יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון שצבע תנור נחשב לעמיד פחות לפגמים ופגיעות. הוא מועד לשריטות ועלול "להיפצע", נכון, תוכלו לתקן אותו נקודתית אבל סביר שהתיקון ישאיר סימן ולכן אם המטבח שלכם מ=פעיל מאוד או שיש לכם ילדים קטנים, ייתכן שהוא פחות עבורכם.

 

מבחינת גוונים אין כמעט סוף לאפשרויות ובחינת גימורים. צבע תנור

 

מטבחי נאנו - שיא הטכנולוגיה


הנאנו הוא חומר ציפוי איכותי המשמש לחיפוי דלתות מטבחים, הוא בן דוד של הפורמייקה, אך נחשב לבן דוד משודרג, עם תכונות עמידות לחום וכתמים פי כמה מהפורמייקה הישנה והחביבה. הנאנו מגיע אלינו מעולמות תעשייתיים נרחבים, ואל המטבח הגיע רק בשנים האחרונות, אך הוא מצויד במגוון יתרונות, שכן הוא עשוי משכבת חלקיקים טבעיים המגיעה בצפיפות מרבית היוצרים משטח אחיד וחלק. בשל צפיפותם של החלקיקים נוצר משטח אנטי בקטריאלי, תכונה סופר חשובה כמדובר במטבח ובהתאמה הוא גם עמיד בפני שריטות ומכות. מאחר ומדובר בחומר חי, הוא גם ניתן לתיקון מעת לעת במידת הצורך באמצעות פעולת חימום על ידי איש מקצוע.
מטבח נאנו מתאים לאוהבי המראה המודרני והנקי. הוא אינו מסתדר עם משטחים עם בליטות או פיתוחים ולכן הוא משויך לעולמות העיצוב המינימליסטיים. כאן מילת המפתח היא יעילות. אם המטבח שלכם עמוס בעבודה ודורש משטח גדול שנדרש לניקוי תדיר, נאנו ייתן לכם מענה מצוין. הוא עמיד, קל לתחזוקה ויש לו רק חיסרון אחד שיש לקחת בחשבון. אם שכבת הנאנו נפגמת עד ליסודותיה, כלומר ממש נשברת, היא אינה ניתנת לתיקון ויש להחליף את כל המשט שנפגע.

 

מטבח פולימור


הפולימור אף הוא חומר סינטטי גמיש המבוסס על פלסטיק שלמעשה מולבש על דלתות שעשויות MDF. ההצמדה נעשית בחום, באמצעות דבק בלחץ ואקום, בתהליך שמזכיר את תהליך הלימינציה, אף שהוא עמיד יותר מלימינציה. חיפוי דלתות MDF באמצעות פולימר מאפשר חיפוי מלא של כל צדי הדלתות והוא משתלב היטב עם חומרים נוספים. מאחר והוא נחשב לחומר מבריק, הוא מאפשר משחק של גוונים ועיצובים. פולימר הוא חומר עמיד מאוד, הוא אינו מתעוות במגע עם חום, הוא עמיד מפני שריטות והוא נחשב על כן לחומר אידאלי למטבח. אין פלא שרבים בוחרים ומעדיפים אותו כיום על פני שאר החומרים.
בין אם אתם חבבי המטבח הכפרי ובין אם מודרני, ובמיוחד אם המטבח שלכם פעיל או שיש לכם ילדים, פולימור הוא בחירה נכונה עבורכם. הוא יציב לאורך שנים, דורש תחזוקה מועטה והוא מצוין במיוחד לאוהבי המראה האחיד ללא חיבורים.

בסופו של דבר זכרו. מטבח הוא לא עסק זול והכל עניין של תקציב. אם המטבח שלכם גדול, העדיפו פתרונות זולים יותר, אם הוא קטן תוכלו לטפס לגימורים יקרים יותר, הכל תלוי בסגרי העדיפויות שלכם והצרכים של משפחתכם. זכרו – מטבח טוב הוא כזה שנשמר לשנים ארוכות, אז לפני שאתם מתלהבים מחומרים כמו עץ וזכוכית, חשבו לטווח ארוך.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש