תאורה מעוגלת, עשויה קש או חכמה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/6/2024 09:52 ● ערב ערב 2064
העיצוב החמים, הביתי והמעוגל מגיע גם לגופי התאורה שהופכים לפחות קרים, חדים ומנוכרים ומחממים כבר מהעיצוב החיצוני שלהם ▪ גם התאורה המועדפת כיום היא הצהובה ופחות הבהירה הקרה
תאורה מעוגלת, עשויה קש או חכמה
התאורה הסולארית לחצר הבית יעלה וחסכונית

החזרה לעיצוב הביתי והחמים מגיע גם לגופי התאורה, שכן אי אפשר שלא להמשיך את הקו המעוגל של הריהוט ושל קירות הבית מבלי להמשיך אותו גם לגופי התאורה שהופכים מגופי הנדסה ישרים בעלי פינות ישרות לגופי תאורה מעוגלים בוורסיות שונות. אם עד לא מזמן שלטו בתחום גופי התאורה המעויינים, המתומנים ושאר גופי הזויות, הרי שהיום גופי התאורה מדמים יותר קינים של ציפורים בכל מיני גדלים, אורכים ומידות.
   ולא רק הזויות מפנות את מקומן למעוגל, אלא גם החומרים מהן עשויים גופי התאורה כיום יותר חמים - פחות מתכות כבדות, יותר מתכות דקות, מאווררות, עיצובים עדינים ובעיקר אהילים עשויי קש או חומרים טבעיים אחרים בצבעי עץ בהירים שמכניסים הביתה חום ועוד חום.
   ולא רק הגופים חמים למראית עין, אלא גם הנורות המועדפות כיום הן של האור הצהוב החם ולא עוד אור הפלורסנט הלבן בוהק והקר.
   כל אלו יחד מוסיפים לחדרי הבית את החום שהיה חסר כל כך בבית מאז ימי הסקנדינביאן שיק שזימן לבית קווים ישרים, קרים ולבנים.

 

יותר ויותר גופי תאורה שניתן לשלוט 

 

תאורה נוחה וברת קיימא


   לא רק העיצובים הפכו לחמימים ונעימים, התאורה עצמה הפכה לנוחה וזמינה יותר. יותר ויותר גופי תאורה חכמים שניתן לשלוט בהם על ידי אפליקציות ישר מהטלפון הנייד מבלי לטרוח לקום מהספה. שליטה בחוזק וסוג האור וגם בהדלקה וכיבוי, מה שהופך את התהליך לחסכוני יותר באנרגיה.
   טרנד החיסכון האנרגטי לא פוסח על גופי התאורה בהם שולטים הלדים החסכוניים באנרגיה והשורדים לאורך זמן. לא פחות מכך שולטת בחצרות הבתים התאורה הסולארית שהבהירה כבר מזמן שלא צריך להשתמש בחוץ בשעות החושך בחשמל אם במשך היום יש לנו שמש ובשפע. די בפיזור גופי תאורה סולאריים בכל המקומות שאתם רוצים להאיר בחוץ בחושך כדי שאלו ייטענו על ידי אור השמש במהלך היום כולו ובלילה יאירו מצויין. אגב, מדובר בחיסכון משמעותי בחשמל, אנרגיה ועלויות מיותרות.
   גם התאורה האינטראקטיבית תופסת תאוצה- תאורה שנדלקת כתגובה לתנועה בקרבת מקום. הרי אם אין צורך בתאורה חבל שהיא תישאר דולקת. התאורה האינטראקטיבית מזהה את התנועה בקרבתה וממהרת לדלוק. ברגע שתצאו מהחדר, התאורה תזהה את חוסר התנועה ותכבה בעצמה על מנת לחסוך באנרגיה והוצאות מיותרות.
   בעתיד הלא ממש רחוק יגבר השימוש בתאורה אדפטיבית, שתדע לזהות את עוצמת האור הנדרש בחלל כזה או אחר ותכוון את עצמה על פי הצורך. לזה בדיוק קוראים תאורה חכמה וחסכונית באנרגיה.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש