סנגורה של החשודה בפרסום דברי הסתה: ''השוטר כינה את בנה הפעוט מחבל קטן''

מאת: רותם נועם ● 3/11/2023 04:44 ● ערב ערב 3144
בסיום חקירה מהירה של משטרת מרחב אילת בחשד לביצוע עבירות הסתה לטרור יוגש היום (ראשון) כתב אישום כנגד תושבת העיר בשנות העשרים לחייה - כל הפרטים
סנגורה של החשודה בפרסום דברי הסתה:  ''השוטר כינה את בנה הפעוט מחבל קטן''
''מי שמהין לשתף פעולה עם דברי שבח והלל לרוצחים בני עוולה, מלמד על עצמו כי מסוכן הוא'’
תגיות:

ביהמ"ש השלום הורה לשחרר למעצר בית עד ליום 5.11 את הצעירה מאילת שנעצרה בחשד כי פרסמה דברי שבח והסתה לטרור. בהחלטת השופט שי ברגר נקבע כי הצעירה תשהה בבית אמה וכן נאסר עליה לעשות שימוש ברשת האינטרנט עד לסיום מעצר הבית. בדיון קודם בעניינה שנערך ב-29.10, אמר טוען המעצרים כי תיקה של הצעירה הועבר לידי הפרקליטות. בדיון הראשון שנערך יומיים קודם לכן, הסביר נציג המשטרה בדיון כי החשודה פרסמה סרטון בו מופיעים עשרה פעילי טרור, כשעל הסרטון כתוב בשפה הערבית "מה היה קורה לו הם היו עדיין איתי".  הסרטון פורסם על ידה ב-21.10. סנגורה של הצעירה טען כי המדובר בפוסט בודד, אותו שיתפה ולא כתבה בעצמה וכי מחקה את הפוסט כעבור מספר שעות לאחר פרסומו משהבינה כי למצולמים בו אין כל קשר לנעשה בעזה וכי אין המדובר בגורמים תמימים. "מדובר באם לפעוט, אם חד הורית שבעלה מרצה מאסר בגין עבירות אלימות כלפיה, הסביר הסנגור. עוד טען, כי המופיעים בסרטון הם בכלל תושבי ירושלים ועל כך השיב נציג המשטרה: "יכול להיות שחלקם כן וחלקם לא", עוד הודה נציג המשטרה כי בסרטון לא מופיע נשק וכי הוא לא מציג אלימות, "אבל יש אנשים שביצעו טרור כלפי מדינת ישראל". ובהמשך הבהיר: "אפשר להגיד שאלו אנשים שנהרגו בפעולות טרור שעשו, מכיוון שיש ציתות שאומר שאם היו כאן מה היה קורה לו היו עדיין אתנו".  טענה נוספת של הסנגור היתה כי החשודה אמרה שהותקפה על ידי שוטר שאיים עליה ועל התינוק שלה וקרא לו "מחבל קטן".
כאמור, הורה השופט על שחרורה של הצעירה ממעצר למעצר בית עד ה-5.11. בהחלטתו מה-29.10 קבע כי: "האזנתי ברוב קשב לטיעוני הסנגור אשר ציין כי בימים כתיקונם ספק אם ביהמ"ש היה נעתר לבקשה ומאריך את מעצרה של החשודה. עם זאת ולצערי אנו חווים ימים שלא ניתן לכנותם ימים שבשגרה. כבר נאמר כי בימים אלה הסיכון להצתת תבערה ואלימות בקרב הציבור מוגבר" השופט ציטט החלטה אחרת בנושא של השופט דנינו מביהמ"ש המחוזי לפיה: "מי שמהין לשתף פעולה עם דברי שבח והלל לרוצחים בני עוולה, בו בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם טרגדיה לאומית ומלחמה רב חזיתית מלמד על עצמו כי מסוכן הוא". 

מדוברות המשטרה נמסר:  במהלך השבוע שעבר, עצרו שוטרי מרחב אילת תושבת אילת (23) בחשד להסתה והזדהות עם ארגון טרור, לאחר שהעלתה לרשתות החברתיות פרסומים המעודדים ארגוני טרור והמביעים תמיכה והזדהות עם מחבלי ארגון חמאס ומעשיהם הרצחניים.  החשודה הובאה לחקירה בתומה נעצרה, ומעצרה הוארך ע"י בימ"ש השלום מעת לעת. היום, בתום חקירה מהירה ומאומצת, בכוונת פרקליטות מחוז דרום להגיש נגדה כתב אישום.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש