אילת נערכת לקיץ

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 29/6/2023 16:38 ● ערב ערב 3126
כמידי קיץ, נערכת העיר אילת לארח את המוני בית ישראל בחודשים יולי אוגוסט ועושה כן עם תכנית תרבות עשירה הכוללת מופעים עם מיטב האומנים, הצגות ופסטיבלים, פארק מים חדש שיפתח את שעריו, אוהל נוער בטיילת וגם הערכות מוגברת עם משטרת מרחב אילת, כדי להבטיח שהסדר כמו שלומם וביטחונם של התושבים והנופשים, יישמר.
אילת נערכת לקיץ
תגיות:

גם הקיץ, צפויה העיר אילת להיות בתפוסות מלאות ולארח כ - 1 מיליון נופשים מכל הארץ לצד כ – 200 אלף איש שצפויים לעבור במעברי הגבול לטאבה ועקבה. כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של הנופשים נערכת העירייה גם השנה יחד עם משטרת מרחב אילת להגביר את הפיקוח והאכיפה וגם את הנראות בטיילת, בכבישים ובכלל ברחבי העיר. לצד מערך המצלמות העירוני המונה כ – 450 מצלמות ברחבי העיר, 50 מתוכן לאורך הטיילת והחוף הצפוני, תציב המשטרה עוד 12 מצלמות נוספות לאורך הטיילת. מצלמות אלה יחוברו למשל"ט משטרתי שימוקם בנקודת משטרת התיירות בטיילת. מערך זה יהווה מכפיל כוח למערך המצלמות העירוני המחובר למשל"ט העירוני ומאויש 24/7.

בדיון הערכות שהוביל ראש העירייה – אלי לנקרי יחד עם סגן וממלא מקום מפקד משטרת מרחב אילת – סנ"צ משה קראדי סוכמו קווי הפעולה, שיבטיחו שמירה על הסדר הציבורי לאורך הטיילת, בכבישי העיר וגם בשכונות. לטובת העניין יוארכו גם הקיץ שעות הפעילות של גורמי האכיפה במינהל תפו"ח בעירייה – סיירת תיירות, סיירת למען התושב – סל"ה והשיטור העירוני. גם המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים לצד פעילות בט"ש של גדוד "מגן אילת" ומג"ב. "אנו פועלים לחזק את השגרה כדי להיות ערוכים לכל אירוע" אמר הסממ"ר והדגיש את עיבוי מערך הכוחות כולל ניידות השגרה. ראש העירייה הדגיש את החשיבות בשמירה על הסדר הציבורי לאורך הטיילת לצד שמירה על איכות חיי התושבים בשכונות בדגש על אכיפה כנגד וילות עסקיות רועשות. גם בחופי הים פועלת העירייה לשמור על הסדר ובעיקר על המפרץ. לטובת העניין גיוסו גם השנה 20 בני נוער שעוברים בימים אלה הכשרה ויפעלו כמשמר החופים במהלך הקיץ לצד שני פקחי החוף.

 

 

על מנת לשמור על הסדר גם בכבישי העיר ולהקל על עומסי התנועה, יוכווני הנהגים לכבישים העוקפים כולל הסדר התנועה החדש, שיצרה העירייה בשנה שעברה ואשר מאפשר יציאה עוקפת מהעיר לכל מי ששוהה באזור המלונות הצפוני ולמי שמגיע אליו. גם השנה יפעל מתחם החניה לטווח ארוך לטובת העוברים לסיני ולטובת הנופשים בעיר שיכולים לחנות במתחם ולנסוע בתחבורה ציבורית ברחבי העיר. המקום מציע חניה בתעריף מוזל של 25 ₪ ליום. בנוסף יעמדו לרשות הנופשים עוד ארבעה מתחמי חניה המציעים כ – 1,500 מקומות חניה נוספים (בכניסה לעיר - חניון מבואות אילת, סמוך לקריית הספורט, ולאורך רחוב דרבן בחזית המרינה ליד מלונות מג'יק פאלאס ודן פנורמה וצמוד לחלק הדרומי של שטח השדה הישן).

לצד זאת תציע העיר אילת גם השנה מגוון אירועי תרבות, מופעים ופסטיבלים, שמקיימים אגף האירועים בעירייה ותאגיד התיירות, ביניהם אירועי מים בפארק המזרקה כולל מופעים של קופיקו, הדוד חיים, רוי בוי ועוד, אירוע בימות פיס עם בניה ברבי, אירוע ט"ו באב עם עדן חסון, אירועי חמישי לייב בטיילת כולל מופעים של שירי מימון, שפיטה, טיפקס, אביב גפן והתעויוט. ופסטיבל האוכל המשובח (15-17.8.23) שיציע שלושה ימים של תרבות וקולינריה עם מופעים לקטנטנים (סמי הכבאי, מיקי, אורי ואביעד ועוד) והופעות חיות של להקות מקומיות ומיטב האומנים, ביניהם: אבי אבורומי, רותם כהן, אגם בוחבוט, קרן פלס, מאיה דדון, פלד מארח את ג'ימבו ג'יי וטדי נגוסה, פול טראנק ועוד.

בנוסף תפעיל העירייה גם השנה את התכנית הלאומית "קיץ בטוח" המתקיימת זו השנה ה- 18 בשיתוף רשת המתנ״סים, אגף הנוער, מועצת נוער עירונית, משטרת מרחב אילת, צבא הגנה לישראל, משרדי הממשלה; משרד העבודה הרווחה והחוסן החברתי, משרד החינוך מינהל חברה ונוער, המשרד לביטחון פנים והמשרד לביטחון קהילתי, משרד הבריאות, משרד קליטת עליה, החברה למתנ״סים, הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול, התכנית הלאומית 360 ומפעל הפיס. גם השנה תציע התכנית מענים לעשרות אלפי בני הנוער, שינפשו באילת במהלך הקיץ, החל מפעילות ספורט ללא עלות ואוהל נוער שיפעל בין התאריכים 17.7-17.8.23 בטיילת מלכת שבא כולל שבוע צה"ל שיתקיים במתחם האוהל (31.7-9.8.23) וייתן מענים לבני נוער העומדים לפני גיוס מכל הארץ כולל עמדת מיטב, סימולטור, תצוגת אמצעי לחימה, מופע להקות צבאיות ועוד. האוהל יחד עם עובדי הנוער יפעל מידי לילה בין השעות 21:30-3:00 ויציע  מגוון פעילויות, סדנאות ומופעים.

גם השנה נערך אגף הנוער עם הפקת חוברת דיגיטלית שהופצה בכל דרך לבני נוער מכל הארץ. החוברת מאגדת את כל המידע לחופשה בטוחה, החל מכלים מצילי חיים, יחסי מין בטוחים, עשרת הדיברות לגלישה בטוחה ברשת, הסכנות בשימוש בסמים ואלכוהול ואיך נזהרים מהכל, כיצד שוכרים דירה, איך מבלים בטוח בים ואיך שומרים על הסביבה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש