כל העיר מרוויחה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/6/2023 05:56 ● ערב ערב 3123
מודל הכשרה קהילתי משולב שמוביל מרכז צעירים בעירייה בשיתוף SMART המרכז הפיננסי מקבוצת פילת והמכון לאינטגרציה חברתית של אוניברסיטת בר אילן, מכשיר בימים אלה 20 צעירות וצעירים אילתיים שלומדים ייעוץ כלכלי משפחתי. כחלק מהמודל המשולב, ילווה כל בוגר ובוגרת של הקורס, שתי משפחות אילתיות ויעניקו להן ייעוץ כלכלי וכלים פרקטיים לניהול כלכלת המשפחה באופן עצמאי. בסיום הקורס תזכה העיר אילת בסוללה של יועצים כלכליים-משפחתיים.
כל העיר מרוויחה
תגיות:

ההכשרה, ראשונה מסוגה בעיר אילת, נולדה בעקבות הצורך בגיוון תעסוקתי בעיר והרצון להציע ולהנגיש לצעירים הכשרות מקצועיות חדשות ואקטואליות בעיקר נוכח התקופה הכלכלית המאתגרת המלווה ביוקר מחייה, מצוקת דיור ועוד. בהכשרה משתתפים כאמור 20 צעירים וצעירות שלומדים ייעוץ כלכלי משפחתי בשיטה ייחודית, ורוכשים לעצמם מקצוע נוסף עם פוטנציאל להשתכרות נוספת. את הקורס מנחה מטעם סמארט-פילת רונית כהן בן חיים, תושבת אילת, בעלת הסמכה בינלאומית לתכנון פיננסי, חברה בלשכת המתכננים הפיננסיים בישראל, יועצת ומאמנת לכלכלת המשפחה וחברה באיגוד המקצועי. כחלק מההכשרה, עוברים המשתתפים התנסות מעשית (פרקטיקום) במסגרתה מלווה כל סטודנט משפחה בתהליך ייעוץ וליווי כלכלי. "התחושה הזאת שאנשים נותנים בך אמון, ומוכנים לתת לך את האפשרות לעזור להם לעשות את השינוי ולשפר את איכות החיים שלהם היא אדירה" משתף אחד ממשתתפי הקורס, ולתחושה הזו שותפים כל חבריו לקורס.

השלב השני במודל, שיחל עם גמר הקורס ולאחר שהמשתתפים יסיימו את הפרקטיקום, הוא עבודה עם משפחות נוספות וליווי שלהן לקראת צמיחה והעצמה כלכלית. כל בוגר ובוגרת של הקורס ילוו כאמור שתי משפחות מקרב תושבי העיר, בתהליך מתמשך של חמישה מפגשים שיתפרסו על פני שלושה חודשים, ויעניקו להן ייעוץ כלכלי וכלים פרקטיים לניהול כלכלת המשפחה באופן עצמאי. בימים אלו החל תהליך איתור ומיון של משפחות שיעברו את התהליך. משפחות שבהן זוג הורים העובדים כשכירים ומנהלים משק בית משותף, מוזמנות להגיש מועמדות לתכנית. "בסיום התכנית, אנחנו מצפים לקבל כ-80 משפחות צעירות שישפרו משמעותית את תעודת הזהות הכלכלית-משפחתית שלהן" מציינת שרון מיר, מנהלת אגף צעירים והון אנושי בעיריית אילת ומוסיפה: "מעבר לתרומה הכלכלית למשפחה ולבני המשפחה, אנחנו מאמינים שהדבר יביא לחיזוק החוסן החברתי והכלכלי של העיר".  


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש