הונחה אבן פינה למרכז יום סיעודי ובריכה טיפולית

מאת: ● 19/5/2023 09:42 ● ערב ערב 3120
בטקס מרגש בהשתתפות תושבים עם ובלי מוגבלות ונציגי הביטוח הלאומי וקרן שלם, הונחה השבוע (ג') אבן פינה לבניית מרכז יום טיפולי סיעודי לבוגרים עם מוגבלות ובריכה טיפולית ● הקומפלקס הטיפולי ייבנה ברחוב חטיבת הנגב סמוך לבית ספר ''אורים'' לחינוך מיוחד ויהיה חלק משדרה מיוחדת שתכלול גם פארק נגיש הנבנה בימים אלה
הונחה אבן פינה למרכז יום  סיעודי ובריכה טיפולית
העבודות יחלו עוד השנה

מרכז היום ייבנה על שטח של כ – 850 מ"ר במבנה חד קומתי וייתן מענה לכ – 45 בוגרים עם מוגבלות. חלקם מקבלים כיום מענה ביחידה הטיפולית סיעודית במרכז התעסוקה השיקומי "מיוחד" אותו מפעיל האגף לשירותים חברתיים באמצעות עמותת "יחדיו". המרכז יפעל מידי יום עד השעה 16:00 ויעניק שירותים טיפוליים ופארא רפואיים לצד תכנית פנאי והעשרה מותאמת. באגף לשירותים חברתיים בעירייה מציינים, כי המרחב הפיזי החדש והמרווח יאפשר הרחבה של המענים הניתנים כיום למספר גדול יותר של בוגרים. הבריכה הטיפולית שתיבנה כאמור בסמוך תיתן גם היא מענים נרחבים לאוכלוסייה עם מוגבלות וגם לאוכלוסיות הנדרשות לטיפול שיקומי. הבריכה תיבנה על שטח של 80 מ"ר ותהיה מקורה ומחוממת כולל מלתחות ושירותים מונגשים. עלות בניית הקומפלקס עומדת על כ - 21 מיליון ₪ במימון משותף של הביטוח הלאומי, קרן שלם, מפעל הפיס, משרד הרווחה והביטחון החברתי ועיריית אילת. העבודות יחלו עוד השנה עם סיום התכנון המפורט והוצאת היתרי בנייה.

 


הקומפלקס הטיפולי מצטרף למגוון מענים ושירותים חברתיים, שמעניקה העירייה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בפרט ולקהילה בכלל באמצעות האגף לשירותים חברתיים במינהל שח"ק. בין אלה ניתן לציין את מעון היום השיקומי, מסגרות חינוך והארכות יום לילדים ונוער עם מוגבלות, תכניות תעסוקה מותאמות לתלמידי חינוך מיוחד ולבוגרים עם לקויות שונות באמצעות עמותת אלווין, מרכז תעסוקה לגילאי 21 ומעלה המופעל ע"י עמותת יחדיו, מועדונים חברתיים לצעירים ובוגרים המופעלים ע"י רשת המתנסים, מרכז קהילתי למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, תכניות שילוב בצבא, "הבית לתושווים" שמופעל ע"י עמותת נגישות ישראל, ועדה עירונית מיוחדת לקידום המענים לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בראשות ראש העיר ועוד. בזכות אלה העניקה לאחרונה קרן שלם אות הוקרה לראש העירייה כראש רשות מצטיינת בתחום פיתוח וקידום איכות החיים בקהילה של אנשים עם מוגבלות.


ראש העירייה – אלי לנקרי הודה לכל הגורמים השותפים ולצוותים המקצועיים ואמר: "הקומפלקס החדש, שייתן מענה ראוי לתושבים היקרים שלנו ובני משפחותיהם הוא דוגמה וסמל לתפיסת הרגישות והנגישות המקסימלית שאנו חותרים אליה. בזכות הצוותים המקצועיים, התורמים והמשפחות היקרות והמעורבות, אילת נמנית בין הערים המובילות בארץ בשילוב ילדים, נוער ומבוגרים עם צרכים מיוחדים בקהילה, ומכאן אנחנו רק הולכים ומתקדמים, ממשיכים להגשים את החלומות שלנו ולהפוך את החזון הזה למציאות של כולנו". 

 


במעמד טקס הנחת אבן הפינה חתמו על המגילה הגורמים השותפים למימון: מנהל הקרן לפיתוח שירותי נכים במוסד לביטוח לאומי - עו"ס שמואל ויינגלס,  מנכ"לית קרן שלם – ריבה מוסקל, מנכ"ל עמותת יחדיו - אל"מ במיל' יאיר באר, נציג הפיקוח המחוזי במשרד הרווחה והביטחון החברתי – רונן ארד וראש העירייה – אלי לנקרי. כל הגורמים שיבחו את העיר ואת הצוותים המקצועיים על העשייה הבלתי פוסקת למען האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. 
במגילה נכתב: מרכז היום ייתן מענה לאנשים עם מוגבלות ויאפשר להרחיב את המענים הטיפוליים והחברתיים ולהשביח עבורם את איכות החיים. כעיר השמה בראש סדר העדיפות את האוכלוסייה עם מוגבלות מצטרפים מרכז היום והבריכה הטיפולית למגוון מענים ושירותים חברתיים, שמעניקה העירייה לקהילה בתחומי החינוך, הרווחה והחברה. אבן הפינה המונחת באהבה תהיה היסוד להרחבת השירותים ועל כך תבוא הברכה על כל העוסקים במלאכה. כשם שזכינו להניח את אבן הפינה כך נזכה בעזרת השם בבניינם ובמהרה בחנוכתם. המגילה הוטמנה על ידי הרב שמעון אייזנבך שנשא דברי תפילה. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש