כל מה שרצית לדעת על מכירת רכב לפירוק

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/3/2023 13:43 ● ערב ערב 3110
כל הזמן אנחנו נתקלים במדבקות על עמודי חשמל ומכוניות מלאות אבק במגרשי חניה עירוניים ס רכבים לפירוק. מדובר על תחום שלם שלא הרבה אנשים מכירים מאחורי הקלעים, בטח לא את הסיבות למכירת הרכבים לפירוק. אז מה בדיוק עומד מאחורי שוק זה, וכיצד נבחר את החברה המתאימה לפירוק הרכב שלנו? הכנו עבורך את כל הפרטים החשובים, כדאי להמשיך לקרוא.
כל מה שרצית לדעת על מכירת רכב לפירוק
תגיות:

 

מה עומד מאחורי שוק מכירת הרכבים לפירוק?

 

שוק מכירת הרכבים לפירוק נרחב וכולל עסקים וחברות רבות הפועלות לרכישת רכבים ומכירתם לפירוק. מה הכוונה בפירוק? גם כאשר רכב נמצא במצב לא טוב, אפילו כשהוא אינו מניע או שהוא ישן, יש בו חלפים שעוד ניתן לעשות בהם שימוש ברכבים אחרים. מוסכים רבים מחפשים אחר חלפים במצב טוב יד שנייה בשוק זה כדי להוזיל עלויות טיפול ברכבים עבור לקוחותיהם. מסיבה זו רבים מהרכבים יוכלו להתאים למכירה, והמחיר עבורם יינתן בהתאם לסוג הרכב, מצב החלפים שבו והביקוש שלהם בשוק. לדוגמה, גיר טוב של רכב יוקרה יהיה שווה הרבה יותר מאשר גיר של רכב פשוט ונפוץ בהרבה, לכן גם מאוד מומלץ לקרוא קצת על מחירים ממוצעים של שירותים שונים בתחום לפני שמבצעים את המכירה, וזאת כדי לקבל אינדיקציה האם המחיר שמציעים לכם תואם את הממוצע בשוק.

 

אילו מכוניות נוכל למכור לפירוק?

 

כמעט ולא קיימת מכונית אותה לא ניתן למכור לפירוק, אך ישנם גם מצבים בהם לא משתלם כל כך למכור אותם כלל. ראשית נדבר על הרכבים שניתן למכור לפירוק ובהם הרכבים הישנים שעוד עובדים. רכבים אלה בדרך כלל לא שווים יותר מכמה אלפי שקלים במחירון, ולעיתים קרובות יהיו להם בעיות מכאניות רבות שיקשו על מכירתם, כמו כן, מכוניות אלה בדרך כלל נוטות להתקלקל לעיתים קרובות, והעלות של אחזקתן גבוהה ולא משתלמת.

הסוג השני של הרכבים שמתאימים לפירוק הם רכבים הנחשבים לגרוטאות. רכבים אלה כבר לא פעילים תקופה והם ממשיכים לעמוד במקום ציבורי או בחצר או חניית הבית, לפעמים צוברים קנסות וחובות ויש צורך להמשיך ולשלם עבורם את רישיון הרכב. במצב כזה הכי משתלם למכור את הרכב כי הוא גורם להפסדים כספיים, כך שכמעט בכל עלות משתלם לסלקו, וגם ליהנות משירות של גרירה בחינם.

עוד סוג של רכבים המתאימים למכירה לפירוק הם רכבים אחרי תאונה, כמעט בכל מצב מכני פיזי. גם רכבים אחרי תאונה קשה שנחשבים לטוטאל לוס יכולים להימכר לפירוק כי הברזל שלהם שווה כסף גם כן וגם במצבים אלה חוסכים את הכסף עבור הגרירה.

 

בחירת חברה למכירת הרכב לפירוק

 

אז החלטתם למכור את הרכב לפירוק ועכשיו נותר לכם לבחור את החברה המתאימה לבצע את העסקה דרכה. ראשית, תמיד כדאי לבחור בחברה אמינה, ותיקה וגדולה, שמספקת את השירות באזור המגורים כבר תקופה. אם יש המלצות מחברים ומכרים מה טוב, אם לא, ניתן למצוא המלצות בקבוצות פייסבוק של העיר, או להיכנס לגוגל ולחפש, שם ניתן לקרוא ביקורות אותנטיות על העסק. יש לבחון מה כולל החוזה, האם המחיר שניתן הוא מחיר ממוצע בשוק או קרוב אליו וכמובן אם ישנה זמינות לבצע את העסקה והגרירה במהירות.

 

מי גורר את הרכב?

 

נושא משמעותי שיש לתת עליו דגש הוא נושא הגרירה של הרכב לפירוק. בין אם מדובר על גרירת הרכב ממוסך, ממקום תאונה, מהחצר או ממגרש חניה ציבורי – הגרירה היא באחריות החברה שרוכשת את הרכב לפירוק. כך מקובל בתחום ובכל מצב שהוא שמנסים להשית את התשלום או את הגרירה.

 

באילו צעדים יש לנקוט לפני מכירת הרכב?

 

רגע לפני מכירת רכב לפירוק יש לבצע שלוש פעולות: לבטל את רישיון הרכב, לוודא שאין עליו עיקול, ולרוקן אותו מתכולה אישית ופרטית. ביטול הרישיון נעשה דרך משרד הרישוי, כדאי לדעת שניתן לקבל החזר כספי יחסי עבור הרישיון, יש להבטיח שאין עיקול על הרכב כי אין למכור רכב מעוקל, והנושא חייב להיעשות על ידי המוכר. ולגבי ריקון הרכב מתכולה, מומלץ לעשות זאת כי פעמים רבות אנשים שוכחים בתא המטען או בתא הכפפות פריטים יקרי ערך, ולאחר המכירה לא ניתן להשיבם.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש