ועכשיו העצומה - הורים לתלמידים בבית הספר גולדווטר נגד השאננות העירונית

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 3/3/2023 09:45 ● ערב ערב 3109
ימים אחדים לאחר פרסום הכתבה ב'ערב ערב' בנושא הסכנה הנשקפת לתלמידים בבית הספר גולדווטר בעיר, היחיד שלא עבר חיזוק מבנים בפני רעידת אדמה ● ולאחר שנים של מאבק מצד וועדי ההורים בדרישה לבצע חיזוק מבנים, דרישה שלא הולידה דבר עד היום, חותמים בימים אלו הורי התלמידים בבית הספר על עצומה היוצאת נגד מה שמגדירים ההורים 'שאננות העירייה' ● ''די להפקרת חיי ילדינו - נדרש חיזוק מיידי נגד רעידות אדמה לתיכון גולדווטר'' ● עיריית אילת: ''חוות דעת הנדסית של מהנדס מומחה לחיזוק מבנים, שהזמינה העירייה מתוך אחריות לשלום וביטחון התלמידים, קובעת כי המבנה אינו מסוכן”
ועכשיו העצומה - הורים לתלמידים בבית הספר גולדווטר נגד השאננות העירונית
לא מרפים מהדרישה לביצוע חיזוק מבנה בגולדווטר

אחרי שנים בהם נאבק יו"ר וועד ההורים היוצא בבית הספר גולדווטר, גיא מלר, בנושא אי חיזוק מבנה בית הספר גולדווטר נגד רעידות אדמה, מאבק שלא הוליד דבר למורת רוחם של ההורים, ממשיכה עכשיו יו"ר וועד ההורים הנכנסת אלה לרדו את המאבק. לאחר גל רעידות האדמה האחרונות ברחבי העולם, ורעידות אדמה שהורגשו גם בישראל, החליטה יו"ר וועד ההורים בבית הספר התיכון הוותיק בעיר המונה מעל 1,200 תלמידים שלא לשתוק עוד. בימים אלו מופצת בהובלתה של לרדו עצומה בין הורי תלמידי בית הספר בה נדרשים ההורים לחתום על הדרישה לבצע מיידית את חיזוק המבנה של בית הספר היחיד שלא חוזק בעיר. תחת הכותרת "די להפקר חיי ילדינו- נדרש חיזוק מיידי נגד רעידות אדמה לבית הספר גולדווטר", דורשים ההורים לחזק את המבנה שהוקם בשנת 1970 ואינו עומד בתקן חיזוק המבנים הנדרש במדינת ישראל. "אנו ההורים מודאגים עד מאוד ולא מוכנים להמשיך ולסכן את ילדינו. לא מוכנים לחכות לאסון ולומר שהכתובת הייתה על הקיר. אנו מבקשים התערבות ופעולה מיידית בנושא. אנו ההורים מבקשים שערך חייהם של ילדינו יהיה מעל כל דבר אחר", נכתב בעצומה שהועברה גם לראש העירייה, אלי לנקרי, לעו"ד סימה נמיר, מחזיקת תיק ההנסדה בעיריית אילת, לד"ר דרודי גניאל, ראש מנהל שח"ק ולמנהלת בית הספר אפרת זקס. 
את תגובתה של יו"ר הוועד אמנם לא הצלחנו לקבל בהקשר להפצת העצומה אך הורים בבית הספר ברכו השבוע על היוזמה אם כי סייגו אותה וטענו: "המאבק הזה מול העירייה מתקיים מאז שנת 2017 אז פורסם דו"ח מבקר המדינה שחשף את הליקויים. למרות כל הפניות מצד הוועדים וההורים עד היום דבר לא נעשה". גם הפעם הזכירו ההורים את מורכבות פינוי התלמידים מבית הספר שיש לפנותו לחלוטין לטובת חיזוק המבנה. "זה משהו מאסיבי, עבודה שלא יספיקו לעשות גם במהלך החודשיים של החופש הגדול", הזכירו הורים לילדים בבית הספר. "מתפקידנו לא לשבור את הראש לאן הילדים יכולים לעבור על תקן מקום זמני. מתפקידה של העירייה למצוא את הפתרונות. לנו ברור שהמצב הזה לא יכול להימשך ככה ובעיקר לא הקטנת הראש מצד העירייה".


בעניין ביקורת המהנדס שהתקיימה בבית הספר בקיץ האחרון נמסר להורים: "נכון שבוצעו כל תיקוני הליקויים שמצא המהנדס ונכון שהוא אישר כי המבנה תקין לשימוש, ועדיין אנחנו לא מרפים מהדרישה לביצוע חיזוק מבנה בגולדווטר...יש פעולות נוספות שנעשו ועדיין נעשות". 

דוברת עיריית אילת מסרה בשבוע שעבר בהקשר לטענות המועלות בכתבה: "עיריית אילת מקדמת כל העת חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה לצד תרגולים, הצטיידות, הכשרת מתנדבים, עידוד התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות ועוד. במסגרת זו חוזקו בעשור האחרון בתי הספר "אופיר", "אלמוג", "עציון גבר", "יעלים", "אולפנה", "ימין הרצוג" ו"חב"ד". לשאלתך בעניין תיכון "גולדווטר", נציין כי חוות דעת הנדסית של מהנדס מומחה לחיזוק מבנים, שהזמינה העירייה מתוך אחריות לשלום וביטחון התלמידים, קובעת כי המבנה אינו מסוכן וניתן לקיים בו לימודים. בהתאם להמלצות חוות הדעת, בוצעו בשנת 2022 עבודות נקודתיות. לצד זאת מקדמת העירייה מול משרד החינוך כגורם המממן את אישור התקציב לחיזוק המבנה".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש