ממחזרים פסולת אלקטרונית

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/2/2023 04:11 ● ערב ערב 3105
לצד כ - 1,500 מתקני מיחזור הפזורים ברחבי העיר לטובת פסולת אריזות, בקבוקי פלסטיק, נייר, קרטון, ואפילו זכוכית, הרחיבה העירייה את מרכזי המיחזור והוסיפה שני מתקנים נוספים לאיסוף פסולת אלקטרונית בשכונות הוותיקות. שני המתקנים החדשים הוצבו הבוקר (א') בשכונות "אופיר" ו"יעלים" ומצטרפים לארבעה מתקנים הממוקמים בשכונות "נווה מדבר", "אורים", "מצפה ים" ו"שחמון". לצד אלה מציעה העירייה באמצעות תאגיד המיחזור "מאי" שירות של איסוף מוצרי חשמל גדולים מהבית ללא עלות.
ממחזרים פסולת אלקטרונית
תגיות:

כחלק משיפור השירות לתושב ולצד שמירה על הסביבה, מרחיבה כאמור העירייה באמצעות היחידה לאיכות הסביבה ובשיתוף תאגיד מאי - מיחזור אלקטרוניקה לישראל את מיחזור הפסולת האלקטרונית בעיר. לפני כשנתיים הוצבו ארבעה מתקני מיחזור ברחבי העיר: בשכונת נווה מדבר, בכניסה למשעול דורבן. בשכונת אורים, מול מרכז "משל" ברחוב ששת הימים, בשכונת מצפה ים ברחוב דקר 12 ובשכונת השחמון ברחוב ששת הימים בין הפארק המרכזי למרכז המסחרי. אליהם הצטרפו השבוע שני מתקנים חדשים בשכונת "יעלים" סמוך לבניין 349 מול הסינג סינג ובשכונת "אופיר" סמוך לבניין 1129. מתקנים אלה מיועדים לפסולת אלקטרונית קנה כולל מכשירי חשמל קטנים וסוללות.

לטובת מיחזור פסולת אלקטרונית / חשמלית גדולה, מציעים העירייה ותאגיד מאי, פינוי של המכשיר מהבית, בתיאום מראש וללא עלות. במקרה כזה, יש להזמין את הפינוי באמצעות טופס באתר האינטרנט של העירייה או דרך המוקד העירוני וביום הפינוי, להוציא את הפסולת למדרכה הסמוכה לבית. כדאי לדעת, כי במידה ונרכש מוצר אלקטרוני / חשמלי גדול, המשווק/השליח מחויב על פי חוק לפנות את המוצר הישן.

בתאגיד מאי המקדם עם העירייה את מיחזור הפסולת האלקטרונית מציינים, כי למרות שהפסולת האלקטרונית מהווה אחוזים בודדים מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים ומכאן החשיבות בהעברתה למיחזור.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש