פסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי קסום

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: סימונה סולומון שאואט ● 24/12/2021 13:04 ● ערב ערב 3048
פסטיבל מיוחד היה לנו השנה, שכלל מלבד צלילים קלאסיים איכותיים לא מעט פיוז'ן בין דיסציפלינות ● לצד הפתעות קולינריות וחזותיות
פסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי קסום
המאזינים זכו ליהנות גם מתערוכה ששילבה צילום עם אוכל ועם מוסיקה

מאת: אביבה דקל וסימונה סולומון שאואט

צילומים: סימונה סולומון שאואט ויח"צ מוסקל

שנתיים עברו על חובבי המוסיקה הקלאסית בארץ בגעגועים לפסטיבל הקלאסיקאמרי של ישרוטל ולמוסיקה הנפלאה שהביא לאילת. געגועים לשילוב השל חופשה במלון על שפת ים סוף עם קונצרטים משך כל שעות היום ועד השעות הקטנות של הערב באולם 'ישרוטל רויאל ביץ'' החמים כשבחוץ קריר. 
הבשורה ששוב חוזרת 'סימפונט רעננה' לאילת בפעם ה-23 והופכת את אולם המלון לאולם קונצרטים - חיממה את הלב ושוב זכינו לשבת עם עוד כמה מאות אוהבי מוסיקה באולם גדוש ומלא, האזנו ליצירות של גדולי המוסיקה הקלאסית והתמוגגנו. כמובן שנהנינו גם מגיחות ל'ישרוטל רויאל גארדן' להנות גם שם ממוסיקה קלאסית.
בין המלחינים שהושמעו השנה, בטהובן, סן סאנס, ויואלדי, מנדלסון, צ'ייקובסקי, שומן, שופן, פרוקופייף ועוד, ויכולנו לראות שבקטעים המוכרים יותר התקשו המאזינים שלא להצטרף לתזמורת ולהפוך את המקום למקום של שירה בציבור, אבל הקהל היה ממושמע והעדיף להאזין מלהשמיע את קולו.

 

מרומניה וטורקיה באהבה


פתח את הפסטיבל דניאל צ'ובאנו, הפסנתרן הרומני הצעיר, ביצירות מאת שומן, שופן, פרוקופייב ועוד,  והיתה זו פתיחה ראויה ביותר שכן צ'ובאנו הוא קוסם המפיק מהפסנתר צלילים המרעידים את קירות האולם ומרקידים את לבבות המאזינים לנגינתו הקסומה. פגשנו שוב את קרן קגרליצקי, המנצחת שהמוסיקה עוברת דרכה - דרך ידיה וגופה - אל הנגנים כמו אש הניצתת בשדה קוצים. קרן היא מנצחת מיוחדת במינה וזו חוויה מיוחדת לראותה מנצחת על התזמורת המתעוררת לחיים תחת שרביטה ומגישה לקהל את היצירות של טובי המלחינים כמו מוסורסקי, מוצרט, רוסיני, בורודין, בליני ועוד בדיוק בצורה אליה התכוון המלחין.
סגר את היום הראשון קונצרט של הזמר מרט סונגו והזמרת קרן הדר בניצוחו של דוד זבה שהשמיעו שירים מהפולקלור הטורקי לצד שירי לדינו.

 

שמחנו לפגוש שוב את הנגנים הוותיקים והמנוסים  ואת החדשים והצעירים שהפליאו כולם בנגינה

 

נהר של כשרון


למחרת תפסנו מקום באולם וחיכינו עם עוד כמה צופים כמונו שאוהבים להגיע מוקדם ולראות כיצד האולם מתמלא אט אט עד שאין מקום להכניס בו סיכה ולצפות בנגנים התופסים את מקומם ואז מתעממים האורות והמנצח נכנס ומרים ידו והקסם מתחיל. וכך גם בשבת.
החל מעשר בבוקר האזנו לנגנים שהכרנו מעונות קודמות כמו ניתאי זבה ועשרה כנרים נוספים, ארבעה נגני ויולה, ארבעה צ'לנים, שני קונטרבסים, שני חלילנים ושני נגני אבוב, שני קלרינטים, שני בסונים, שלושה נגני קרן, שני מחצצרים, טרומבון אחד, נבל אחד וגם טימנפי אחד – תזמורת המסוגלת להביא את מיטב המוסיקה הקלאסית באופן מושלם ביותר בניצוחם של קרן קגרליצקי המופלאה והמנצח רותם ניר זוכה תחרויות 'שרביט הזהב'. שמחנו לפגוש שוב את הנגנים הוותיקים והמנוסים ואת החדשים והצעירים שהפליאו כולם בנגינה ופגשנו בפעם הראשונה את נגנית הצ'לו בת החמש עשרה נהר אליעז שהובילה בנגינה מקצועית ומרגשת את הקונצרט לצ'לו של סנסאנס. נהר מנגנת בצ'לו מאז מלאו לה חמש וכיום, בגיל חמש עשרה, הפגינה וירטואוזיות מרגשת בנגינה בניצוחו של רותם ניר שגם הוא בסך הכל בן 23. צעירים כאלו ממלאים את לבי תקווה שיש עתיד למוסיקה הקלאסית ויש דור צעיר הממלא את השורות בתזמורות הקלאסיות ועושה זאת במקצועיות ובווירטואוזיות. הפליא בנגינתו הפסנתרן טל חיים סמנון שניגן את בטהובן באופן מושלם ומרתק וזכה לתשואות רמות של הקהל. את היצירה המוכרת מאד של ויואלדי - ארבע עונות, ניגנו באופן יוצא דופן ובכשרון רב שני נגני מנדולינה: יעקב ראון ודוד עמראן.
ובל נשכח את הפרפראות שהוגש לקהל בסיומו של הערב השני - ערב שנסונים צרפתיים של התזמורת שליוותה בנגינתה את זוכת האירוויזיון  1973אן מרי דוד, שאמנם השנים הפכו אותה מנערה צעירה דקיקה לאשה בוגרת נאה, אבל הקול נשאר צעיר ורענן כמו שהיה בצעירותה והיא שרה וסחפה את הקהל  ששמח ללוות אותה בשירים שהכיר.

 

הדובדבן שבקצפת


משך כל ימות וערבי הפסטיבל זכו הצופים ליהנות גם מתערוכה מיוחדת במינה ששילבה צילום עם אוכל ועם מוסיקה, שאלו שאלות וקיבלו תשובה אחידה "בשבת בבוקר נספר הכל". ואכן הקונצרט הפותח את שבת בבוקר פתר את התעלומה. התערוכה היא פרויקט מיוחד שנקרא Colorfood שהוא שילובה של מוסיקה, אוכל וצילום. תריסר שפים נבחרו להשתתף בפרויקט. תזמורת 'סימפונט רעננה' הקליטה 12 יצירות שכל אחת מהן מתאפיינת בכלי נגינה סולני אחר. הצלם דן לב, אחד מצלמי האוכל המובילים והוותיקים בארץ, צילם את הנגנים הסולנים, והיצירות נבנו על רקע הידיים של הנגנים עם כלי הנגינה שלהם. השפים המשתתפים היו: חיים כהן, נאיפה מולא, אסף סרי, עידו פיינר, ניר מסיקה, מושיקו גמליאלי, מתן אברהמס, מידן סיבוני, תומר טל, סבינה ולדמן, מיכל בוטון ואנה שפירו. כל שף קיבל צילום עליו הוסיף 'ציור' מחומרי מזון בצבע ובמרקם שהוא בחר. לכל יצירה צורף ברקוד שבלחיצה עליו נשמע קטע המוסיקה שניגן הנגן בכלי שצולם על ידי דן לב. מנכלית התזמורת, אורית פוגל שפרן: "בימי הקורונה יותר אפילו מאשר בימים אחרים חיפשנו דרכים חדשות למוסיקה, והפרויקט 'קולור פוד' קסם לנו והחלטנו שזה מה שנעשה, וכך נולדה התערוכה הזו שהיא שילוב של שלוש תשוקות: תשוקה לאוכל, תשוקה למוסיקה ואמנות הצילום". בלט ביותר הכיבוד שנעשה אחרי הקונצרט שהוקדש ל- 'קולור פוד', אז קיבלו היוצאים מהקונצרט 'יצירה' מתוקה בצבעי ורוד כמו זו המצולמת ביצירה שיצר השף ניסים לוי - שף ה'רויאל ביץ'' לצלילי היצירה 'אגם הברבורים' של צ'ייקובסקי.
את הפסטיבל סגרה התזמורת בקונצרט גאלה חגיגי בו הופיע מיקי גבריאלוב במיטב שיריו שאירח את הזמרת קרן הדר.
הפליאו לעשות כהרגלם רשת 'ישרוטל' על אירוח הפסטיבל וכמובן צוות הטבחים ובראשם השף ניסים לוי, שדאגו בין קונצרט לקונצרט לכיבוד שונה בכל פעם. וראוי לציין את הסאונד המדהים שהיה באולם, תחת ידיו של 'דו רה מי הפקות' - שמוליק אהרונוב.
הפסטיבל היה מושלם מכל הבחינות ואנחנו כבר מחכים לפסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי הבא. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת