תמונה חינוכית טובה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 15/10/2021 10:53 ● ערב ערב 3038
גם אחרי שנה מאתגרת במיוחד בצל מגפת הקורונה מציגה מערכת החינוך העל יסודית באילת, "תמונה חינוכית" טובה ומובילה ברוב הפרמטרים. בהתאם לדו"ח שפרסם משרד החינוך המציג את התמונה החינוכית של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תש"ף, מובילה העיר אילת בהישגים ובערכים. בשנה זו נרשם שיא בזכאות לבגרות עם 75.5% זכאים לבגרות לצד הצטיינות יתרה בהתמדה עם 88% התמדת תלמידים ו 0.7% נשירה, כי באילת לא מוותרים לאף תלמיד ולא מוותרים על אף תלמיד.
תמונה חינוכית טובה
תגיות:

נתוני "התמונה החינוכית" כוללת 20 מדדים המציגים את ההישגים של החטיבה העליונה בשלושה אשכולות: למידה והישגים, ערכים ואקלים חינוכי, התמדה ונשירה. מגוון המדדים נותן מבט רחב על מערכת החינוך, ומשקף את העשייה החינוכית המאומצת, הרבה והמגוונת של צוותי החינוך בבתי הספר.

במשרד החינוך מציינים, כי ההישגים של "התמונה החינוכית" לשנת הלימודים תש"ף משקפים את השינויים שנכנסו במתכונת בחינות הבגרות על רקע התפרצות נגיף הקורונה. בעקבות כך, התנהלה המחצית השנייה של שנת הלימודים ממרץ 2020 ואילך, באופן חריג ומרבית השיעורים התקיימו בלמידה מרחוק. לנוכח מציאות מורכבת זו נקבעו התאמות אשר כללו: צמצום של מקצועות ההבחנות ל- 5 בלבד, צמצום של חומר הלימוד, מיקוד של חומר הלימוד, שאלון מותאם בשפה במועד קיץ תש"ף ותוספת מועד ב' לבחינת הבגרות בשפה. בעניין זה הודיע משרד החינוך, כי בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ב) וזו שלאחריה (תשפ"ג) תהיה בסימן של 5 בגרויות חיצוניות בלבד.

גם השנה כמו בכל השנים, מובילה העיר אילת ברוב הפרמטרים של התמונה החינוכית ובתי הספר התיכוניים של אילת נכללים מידי שנה ברשימת בתי הספר המצטיינים בארץ. בתמונה החינוכית לשנת תש"ף עולה, כי מחזור כיתות י"ב באילת מונה כ - 640 תלמידים, ממוצע מספרי תלמידים בכיתה: יסודי -  26 תלמידים, בחטיבות הביניים – 30 ובעל יסודי – 22 תלמידים. 75.5% מבוגרי י"ב זכאים לתעודת בגרות (ארצי 73.4%), 6% מהם בגרות מצטיינת, 63% זכאים לבגרות טכנולוגית, 7.6% מהם בגרות מצטיינת. 70% בעלי תעודות בגרות עם אנגלית ברמת 4-5 יח"ל, 25% עם מתמטיקה ברמת 4-5 יח"ל. עדות נוספת לאיכות התלמידים עלתה במדד טוהר הבחינות, 0.3% מחברות פסולות לעומת 1% בממוצע הארצי, דבר המעיד על כך שתלמידי אילת רובם ככולם, נוהגים ביושר. עוד עולה מנתוני התמונה החינוכית באילת, כי 42% מהמורים הם בעלי תואר שני ויותר. הצטיינות יתרה נרשמה כאמור בשיעור ההתמדה - 88%, לעומת 80% בממוצע הארצי ו 0.7% נשירה. מנתונים אלה עולה, כי באילת ממשיכים לנהוג על פי המתווה שמוביל ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק, לפיו לא מוותרים לאף תלמיד ולא מוותרים על אף תלמיד.

לצד התמונה החינוכית גם השנה דורגו מרבית בתי הספר התיכוניים באילת מבין בתי הספר המצוינים ביותר בארץ. אולפנת בני עקיבא "תהילת ישראל" - בית חינוך תורני לבנות בכיתות  ז'-י"ב, דורגה במקום הראשון ונמנית בין 78 בתי ספר העל יסודיים המצוינים במדינה לשנת תשפ"א. תיכון "רבין" עלה ממקום 4 למקום השני, תיכון "בגין" דורג בדירוג 3 ותיכון "גולדווטר" דורג בדירוג 4. המורים בבתי הספר הללו יזכו במענק אישי שנע בין 3,166 ₪ לבין 8,443 ₪, בהתאם לדירוג שקיבל המוסד החינוכי בו הם מלמדים.

עם קבלת הנתונים ברך ראש העירייה – אלי לנקרי את המנהיגות החינוכית בהובלת ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק בעירייה ואת מנהלי ומנהלות בתי ספר התיכוניים והצוותים החינוכיים על ההשקעה, ההתמדה, והנחישות. "אני שמח וגאה בכם על עשייתכם החינוכית הנעשית במסירות ורגישות במיוחד בתקופה מאתגרת זו. עשייתכם נושאת פירות מהם נהנים ילדינו ובה גאים כולנו".

ד"ר דרורי גניאל ציין: "אנו עובדים ומשקיעים בחינוך באופן מסודר, מקצועי ובהתמדה. וההצלחה כידוע היא נחלת המתמידים. המשך ההשקעה בשיפור אחוז הזכאות לבגרות, במניעת הנשירה, בפיתוח סגלי הוראה, בשילוב תלמידי החינוך המיוחד ועוד הוא הודות לעבודה של המנהלים, ההנהלות והמורים תוך התמודדות עם מגפת הקורונה. אני גאה בהם ובהישגיהם. אנו מחנכים היום כדי ליצור לילדינו את המחר".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש