שופינג באילת זה כל הסיפור - מסע אל מרכזי הקניות והטיילת של עיר הנופש הדרומית - מעודכן לקיץ 2023

מאת: מערכת יום יום באילת ● 11/7/2021 18:43 ● ערב ערב 2064
שופינג באילת, הינו חלק בלתי נפרד מחוויית הבילוי, לצד הים, האטרקציות, חיי הלילה והמסעדות ▪ אילת עשירה בקניונים ממוזגים ופתוחים, ובהם שלל מותגים והכול בזול, שכן אילת היא עיר אזור הסחר החופשי היחידה בישראל ▪ לפיכך, פטורים מחיריהם של מוצרים רבים, ובעיקר מוצרי הלבשה, הנעלה קוסמטיקה ותכשיטים, מ-17% המע''מ ▪ בעיקר, מקפידות על ההפחתה הרשתות הארציות ▪ במידה ואינכם בטוחים לגבי מוצר, שאלו בחנויות, שם יודעים היטב אילו מוצרים כלולים ברשימת הפטור ואלו לא
שופינג באילת זה כל הסיפור - מסע אל מרכזי הקניות והטיילת של עיר הנופש הדרומית - מעודכן לקיץ 2023
קניון מול הים באילת צילום: DEPOSITPHOTO

מרכז תיירות - מרכז חיי הלילה של אילת

 

מתחילים בכיכר התיירות

 

באילת למעלה מ-180 אלף מ"ר של מסחר. מדובר בהמון חנויות. הרבה יותר מהממוצע הארצי. מה שמבטיח לכם אינסוף אופציות והמון שעות לכתת רגליכם בין המרכזים החדשים והוותיקים.

את מסע השופינג שלכם התחילו בקניון עזריאלי מול הים, הממוקם בלב ליבה של העיר אילת על חוף הים מפרץ אילת. חווית קניה בינלאומית המשתלמת בישראל ללא מע"מ. מגוון מוצרים הכלולים ברשימת הפטור ואלו של 100 בתי עסק, מותגים, רשתות אופנה, ביוטי ופארם, סלולר ואלקטרוניקה, הנעלה, מסעדות ובתי קפה עם המרפסת עם הנוף הכי יפה בארץ .

כאן תמצאו את הסניף היחיד של זארה לגברים, נשים וילדים ללא מע”מ , את חנות היוקרה צ'פלין לשעונים ותכשיטים רואיילטי והבורסה לתכשיטים , את רשתות אורבניקה, מנגו, פוט לוקר ורנואר. בין רשתות הגאדג'טים והסלולר תמצאו את חנויות המותג של סמסונג, אי-דיגיטל, ובאג, לצד מותג האיפור הבינלאומי MAC ורשת סופר פארם.

עם צאתכם מקניון מול הים, לכיוון הטיילת מצד ימין תפגשו את חוף ציון המחודש ,מסעדת שף, ובר קוקטיילים אל מול הנוף הכי יפה בעיר.

בנקודת המפגש שבין החוף הדרומי למזרחי (מול שדה התעופה הישן), מעבר לכביש לכיוון מערב, ממוקם מרכז התיירות הוותיק. זהו מרכז חיי הלילה והפאבים של אילת.

מעברו של הכביש ממוקם פארק היובל, המשתרע עד למבנה בית המשפט השלום. מאחורי מוזיאון אילת עירי שבמקום, משתרעת מזרקה מרשימה המהווה אטרקציה של אור, צליל ומים, ולצדה הוקם משטח סקייטבורד מקצועי שכל חובב החלקה ישמח להחליק בו.

בצמוד למרכז התיירות מדרום, ממוקם מלון קלאב הוטל, אשר בחזיתו שורת חנויות, בהן פארם, סופרמרקט קטן ומסעדת הלב הרחב steak house עם שפע של סלטים ובשרים איכותיים. לא הרחק משם בהמשך שורת החנויות תגיעו למשרדי "יוסי אברהמי" שם תוכלו לקנות את בית חלומותיכם צופה אל נוף המפרץ בפרויקט סי סייד Sea Side היוקרתי, או בפרויקט שדרות התמרים שעל רחובה הראשי של אילת.

 

מסתערים על הטיילת

 

מרכז פנינת אילת

 

אם תמשיכו על טיילת התיירות, לכיוון מזרח (ירדן), המרכז הראשון בו תפגשו, הוא מרכז פנינת אילת. פינה קטנה אל מול החוף הצפוני של אילת, ובה גלידות, בית קפה וסופר מרקט חוף.

המשיכו בצעדה על טיילת מלון דן נפטון אילת, לאורכה חנויות אופנה רחבות ידיים וממוזגות של מותגי אופנה בינלאומיים.

לפני הגשר תבחינו על החוף, בבניין בצורת ספירלה, שכצורתו כן שמו - הספירל - ובראשו אטרקציה מסתחררת, ולצדו אטרקציית הסלינג.

כאן במרינה גם תוכלו לעלות על ספינות הזכוכית של ישראל ים ולצאת לשיט במפרץ, וליהנות ממראות של דגים ואלמוגים מבלי להרטב.

מעברה השני של הטיילת תפגשו בשוק הרוכלים של אילת. 40 באסטות מוסדרות ובהן שלל דברי סדקית ואופנה.

אם תמשיכו צפונה משם אל לב אזור המלונות, למרגלות מלונות לאונרדו פלאז'ה, קיסר ודן פנורמה, תמצאו את פארק אופירה ובו שני מרכזי קניות המאכלסים אלפי מ"ר, ובהם חנויות אדידס אאוטלט, מוצצים, בזקסטור למחשבים וסלולר ועוד.

בבית הגשר  עצמו תמצאו את "מטווח באנג", מטווח ירי אתגרי, ומיד לאחר שתחצו את הגשר, תגיעו לקניון מלכת שבא הממוזג, המשתרע על שטח של כ-4,000 מ"ר וכולל שורה של חנויות מרווחות ובהן חנויות בגדים, נעליים, תכשיטים, טיפוח ואפילו סניף של חנות צעצועים. עצרו כאן לכוס קפה בסניף ארומה מלכת שבא הכשר.

 

טיילת מלכת שבא

 

אם תמשיכו מזרחה על הטיילת, תחלפו על פני טיילת הרויאל ביץ', ולאחריה טיילת מלון דן בהן בתי קפה ומסעדות בהן מסעדת Meatos Grill & Bar הכשרה.

המשכה של הטיילת נפרש למרגלותיו של מלון הרודס, אשר בסיומה ממוקם קארדו הרודס, אף הוא מתחם חנויות מקסים עם סניף של קפה ארומה.

 

נכנסים ללב אזור המלונות

 

מיד בסוף שורת החנויות שמתחת למלון מלכת שבא (ולפני הרויאל ביץ'), תוכלו לסטות שמאלה (צפונה), בין שני המלונות, אז יתגלה בפניכם מלון הרויאל גארדן ובו ה-לה בולברד. שילוב מנצח של שדרת קניות מקורה וממוזגת באווירה פריזאית קסומה, המציעה שפע של פינוקים וקניות בסביבה מיוחדת ונעימה, לצד בית קפה איכותי בו תוכלו לנוח מהמולת היום והים. ברויאל גארדן תמצאו את תיאטרון ישרוטל המציג את מופע WOW המשלב גם השנה מסכי לדים והולגרמות. אתר נוסף שעומד לשנות את נוף הקניות של אילת הוא מתחם ג'מבו יוון שנפתח על חורבות מה שבעבר היתה 'עיר המלכים'.

 

מקיפים את המרינה

 

בהמשך הטיילת לכיוון מזרח, אם תבחרו לפנות שמאלה מיד לאחר חציית גשר המרינה, תגיעו אל טיילת מלונות לגונה והמלך שלמה המלאה בחנויות מעצבים ישראלים, גלידרייה, ובתי קפה. כאן לבטח תמצאו משהו לאכול גם באחת ממסעדות רשת ישרוטל.

מה שלא תבחרו, הכל מגיע עם נוף מרהיב למרינה. בסמוך למלך שלמה, ממוקם מרכז החנויות 'רד' Red ובו דראג סטור, סופר מרקט, חנויות אופנה ואקססוריז, ובראשו אטרקציית ה'בוסטר' שתנדנד אתכם בין שמים וארץ במהירות מסחררת. שורת החנויות נמשכת מערבה לאורכה של טיילת מלונות VERT ויו מג'יק פאלאס.

 

מרכז RED

 

גולת הכותרת

 

ממרכז רד, תוכלו לחצות דרך המלונות אמריקנה ואסטרל, דרך מסעדת ציפורה גריל ישראלי כשר ולהמשיך בכיוון צפון מזרח, אל עבר קניון האייסמול, הממוקם במבנה העגול והמרשים.

האייסמול מוקף בשתי קומות של שדרת חנויות היוקרה הארוכה בישראל. במקום תמצאו מגוון רחב של מסעדות ובתי קפה, ובהן מסעדת Kitchen by Greg  - כשר בדץ. במרכז האייסמול ממוקמת רחבה אולימפית להחלקה על הקרח, ובקומת הקרקע שלו ממוקמים פארק האטרקציות לילדים פנטסי. ועוד מלא אטרקציות לילדים ולכל המשפחה כמו ה- zip coaster – 'מגה אומגה' שתיקח אתכם לסיבוב מעל החנויות בתוך האייסמול.  כשתרדו מהסיבוב אל תשכחו להיכנס לשווארמה הסולטן לאכול את השווארמה הכי טובה בעיר.

 

מרכז האייסמול ICEMALL EILAT

 

לא מחמיצים את הכניסה אל העיר

 

ביציאה מהעיר או בכניסה אליה, תלוי מאיזה כיוון אתם מגיעים, תפגשו את הפאוור סנטר BIG אחד מ-17 המרכזים מקבוצות BIG מרכזי קניות. הגישה אליו פשוטה ונוחה. המרכז הפתוח, המורכב משני מתחמים, ממוקם באזור התעשייה הישן של העיר, ונהנה מתמהיל חנויות עשיר, ובהן ייצוג למיטב הרשתות הארציות. מילת המפתח כאן היא הגודל. שטחי החנויות גדולים והחנייה מרווחת ובחינם (אף שאסורה בשעות הלילה כשהמרכז סגור). תמצאו כאן סניף רשת משקאות חריפים, חנויות הנעלה, משקפיים, מחשבים, הלבשה תחתונה וסניף של רשת הצעצועים כפר השעשועים, ריקושט, במקום בית קפה מקורה וסניף סופר פארם הפתוח גם בסופי שבוע.

 

כפר השעשועים אילת

חנות הצעצועים המובילה באילת עם כל המותגים הכי שווים בעולם במחירים אטרקטיביים.

אם אתם בחופשה באילת עם הילדים ובא לכם לרגש אותם, כדאי שתגיעו לחנות הצעצועים המרשימה בעיר, בה תוכלו להעביר לא מעט זמן וכמובן, לנצל את ההזדמנות לפנק אותם במתנות במחירים ללא מע”מ. בחנות יש את כל מה שילדים אוהבים - צעצועים, משחקים, מכשירי כתיבה, מוצרי פופ, מוצרים עונתיים, ציוד לים ולבריכה. ביולי- אוגוסט: ספיישל חזרה ללימודים עם כל ציוד הנדרש מגיל גן ועד תיכון. מרכז     אילת

א׳ - ה׳ 9:30 - 21:30, ו׳ 9:00 - 15:00,  ש׳ 10:30 - 22:30

08-6315468

 


ביג אילת

 

אם תכנסו דרך הכביש העוקף אל אזור התעשייה, תוכלו לבקר בסניף חמת (הבורסקאי 20), המוכר מוצרי אמבטיה וכן ריצוף ואבן מבית אלוני במחירים פטורים ממע"מ. ביציאה מאזור התעשייה, בשד' חטיבת גולני, תפגשו במתחם הקניות וואן (ONE).

 

להיזדנגף בשדרות התמרים

 

 

אי אפשר לבקר באילת מבלי לערוך סיבוב בעיר עצמה, ובמיוחד, ברחובה הראשי  - שדרות התמרים, שראשיתו בכביש הערבה החוצה את העיר, היכן שהיה בעבר טרמינל שדה התעופה שפונה.

שם תפגשו במרכז שלום הוותיק, ובו סניף בנק דיסקונט .

צמוד אליו ממוקם הקניון האדום שתקרתו צורת חרוט . צמוד לקניון האדום מצפון, הוא קניון משרדי הממשלה של אילת, ובו סניף הדואר המרכזי והיחיד בעיר,  ובחזיתו סופר מרקט גדול.

זהו אזור העסקים הראשי של העיר.

צמודה אליהם מצפון שורת מבנים המהווים את מרכז פורום העיר, בו שוכנים חלקם הארי של משרדי העירייה, ושבחזית בנייניו שורת חנויות וסניף של קופת חולים כללית

 

מרכז המשרדים הממשלתי באילת

 

מעברן השני של שדרות התמרים (בצדן הדרומי), תבחינו במרכז חופית. מולו נשלמת בימים אלו בנייתו של מרכז מסחרי גדול שצפוי להפתח בשנה הבאה. מעל מרכז חופית צמודים מרכז עציון ומרכז רכטר, הקרוי על שם האדריכל שתכננו - זאב רכטר ושהינו המרכז הראשון שנבנה באילת, עם שורת חנויות בעיצוב גלי וחצר פנימית. במקום שני בתי מרקחת (מיכלין –שהנו הוותיק באילת, וסופר פארם), וכן רוב שירותי החלפת המט"ח בעיר וסניפי הבנקים, לרבות כספומטים

 

מרכזי חופית ועציון בשדרות התמרים

 

בהמשך צעידה במעלה שדרות התמרים, תגיעו אל מתחם התחנה המרכזית אגד, המאכלסת מספר חנויות אופנה וסדקית וצמוד לתחנה נמצא סניף המשביר לצרכן.

בהמשך שד' התמרים, מעל מעגל התנועה שלצד אגד, ממוקם בית פיליפ מוריי, פנינה ארכיטקטונית, פרי תכנונו של האדריכל אבא אלחנני, המאכלסת את בית התרבות של אילת מאז 1956.

מאחוריו, שוכן מבנה הספרייה העירונית המרשים, אותו תכנן האדריכל צבי תורן. אם תמשיכו על השדרות ותפנו שמאלה מעליו, תפגשו ברחוב מדין את מרכז הוכמן הוותיק, ובו מספרה ושורת חנויות, ביניהן, מדיפוט אילת חנות מדרסים, נעלי נוחות ואורתופדיה וכן מוצרי ניידות, הליכונים, כסאות גלגלים, קלנועיות ועוד. כאן גם תוכלו לרכוש את מכשיר ה-בי קיו לייזר - המילה האחרונה בתחום הטיפול המקצועי בכאב חד פעמי או כרוני, בפצעים, פציעות ספורט ודלקות.

אם תמשיכו מערבה לאורך שדרות התמרים, תגיעו למעגל התנועה רזין, שלצד מרכז רזין הוותיק, מעבר לכביש בהמשך הרחוב צפונה תפגשו במרכז סולל בונה, שם נמצא סניף רשת תיווך הנדל"ן, רימקס רויאלטי אילת.

המשיכו ופנו ימינה לשכונה הוותיקה של אילת, שכונה א', בה שוכנת בלב גינה קסומה, הפנינה הקולינארית של אילת - "מסעדת פדרו", ובה בשרים, דגים, מאכלי ים ובר יין משובח.

אם תפנו משדרות התמרים שמאלה במעגל התנועה לרחוב אילות, תגיעו לשני מרכזים אילתים ותיקים הצמודים זה לזה: מרכז רסקו ומרכז עברונה, בו ממוקמות מספר חנויות ובית קפה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת