בשורה קולינרית באילת - "שוק הטרמינל"

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/7/2021 09:37 ● ערב ערב 3025
שוק אוכל אקלקטי חדש יוקם בפארק הטרמינל הממוקם בחלקו הדרומי של שטח שדה התעופה הישן של אילת. מתחם האוכל שישתרע על שטח של כשני דונם, יביא איתו בשורה קולינרית לתושבי אילת ולנופשים בה מהארץ ומחו"ל. "שוק הטרמינל" יציע שילוב של אוכל רחוב לצד פתרונות הסעדה לכל המשפחה, חנויות חומרי גלם וכן חנויות קונספט מתחום הקולינריה. לטובת הקמה והפעלת השוק, פרסמה עיריית אילת באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) מכרז ליזמים מהתחום הקולינרי. עלות הקמת המתחם מוערכת בכ 8 מיליון שקלים. השוק עתיד להיפתח בעוד כשנה וחצי.
בשורה קולינרית באילת - ''שוק הטרמינל''
הדמיה לילה - שוק הטרמינל באילת דרמן אדריכלים
תגיות:

עיריית אילת באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א), פרסמה השבוע מכרז ליזמים מתחום הקולינריה לתכנון הקמה והפעלת שוק האוכל שייקרא "שוק הטרמינל". המתמודדים במכרז צריכים לענות על תנאי סף של איתנות פיננסית, השקעה ובעלות במיזמים עסקיים בתחום תיירות/תרבות/קולינריה, ניסיון קולינרי וניסיון בשיווק ותוכן.

שוק האוכל ישתרע על שטח של כ - 2 דונם, והוא ימוקם מזרחית למסלול ההמראה לשעבר בפארק הטרמינל. השפה העיצובית של המתחם תשלב מכולות חדשות ומשומשות בשתי קומות פתוחות ובהן מגוון מסעדות, שייראו כאילו מדובר במסעדה אחת גדולה עם מדורים ותחנות שונות ("בופה"), וכן מקומות ישיבה, בעיקר בקומה העליונה, ומרפסות הפונות לרחוב פנימי עם בתי עסק בשני צדדיו.

בהתאם לחזון העירייה ולתכנון עליו אמון משרד האדריכלים "דרמן ורבקל אדריכלות" תשרור במתחם אווירה של "שוק" אוכל ולכן המסעדות שיהיו בו יציעו מנות שיוגשו בצורת הגשה נוחה לאכילה בעמידה ותוך כדי הליכה, במטרה ליצור תנועה ואפשרות אכילה גם תוך כדי סיור בשוק. מחירי המנות ינועו בטווח מחירים סביר – עד 45 שקל למנה.

הכניסה לשוק הטרמינל תהיה בחינם, ושעות הפעילות שלו יהיו בימים א-ד 10:00-23:00 ובימים ה-ש 10:00 עד חצות. כן יופעלו במתחם פעילויות תרבות ופנאי, סדנאות, מופעים, מוזיקה, אומנות, דוכני פופ אפ שונים, שיתופי פעולה מסחריים מעניינים וכאלה שיתנו תוכן מעניין וחדיש לקהל המבקרים.

המתמודדים במכרז צריכים להוכיח ניסיון קולינרי כבעלים של מיזם בתחום בהיקף כספי של 3 מיליון שקל לפחות לשנה; הוכחת איתנות פיננסית - כמחזיקים בנכסים נזילים או יכולת לקבל אשראי בהיקף שיכסה את עלות ההקמה של מתחם שוק האוכל או יותר – 7.2 מיליון שקל לפחות; וכן להוכיח ניסיון בתחום שיווק ותוכן - שיווק או יצירת קונספט, מיתוג פרסום או יחסי ציבור, או תכנון וליווי אירועים שונים לצורכי מיתוג ושיווק.

 

תכנון המתחם יבוצע על ידי הזוכה במכרז ועל חשבונו, מועד סיום הקמת המתחם נקבע ל-16 חודשים (כשנה וחצי), והוא יהיה אחראי גם על הפעלתו בכל התקופה. תקופת ההתקשרות הכוללת תהיה לכל היותר 10 שנים עם אופציה להארכה מצד עיריית אילת בשתי תקופות בנות 5 שנים כל אחת.

שוק הטרמינל יוקם כאמור כחלק מפארק הטרמינל הממוקם בחלקו הדרומי של שטח שדה התעופה הישן המשתרע על שטח כולל של כ-800 דונם. חלקו הצפוני של הפארק מיועד למוקדי תעסוקה, חלקו המרכזי מיועד לבניית מגורים ונופש כולל בניית כ- 1,000 יחידות דיור למגורים, כ-800 חדרי מלון וכן שטחים למבני ציבור; חלקו הדרומי של השטח מיועד בשלב א' כשימוש זמני למתחם אטרקציות ובשלב ב' יפותח כחלק מלב העיר הכולל מגורים, תעסוקה ושטחי ציבור נרחבים. בשלב א' יהפוך כאמור השטח למתחם בילוי, תרבות ופנאי, הנקרא פארק הטרמינל, בשטח כולל של 150 דונם. המתחם יכלול פארק ציבורי, רשת שבילים והצללות, אטרקציות, מתחם הופעות ופסטיבלים חדשני ממכולות ממוחזרות, מרכז תרבות עירוני, מוזיאון, מתחמי לינה ועוד. מבנה הטרמינל יישמר ויוסב למרכז חדשנות עירוני.

לדברי ממלא מקום ראש עיריית אילת - אלי לנקרי, "שוק הטרמינל הוא עוד נדבך משמעותי בפרויקט פארק הטרמינל שעתיד לשנות דרמטית את תרבות הפנאי והבילוי בעיר, לחזק את הכלכלה המקומית את החוסן הקהילתי ואת רווחת התושבים. המיקום של המתחם מנצח - 'פריים לוקיישן' בין אזור התיירות ללב העיר, צופה אל המפרץ ונמצא בלב החוויה האילתית. כשמדובר על עיר תיירות מרכזית כמו אילת, התחום הקולינרי הוא משמעותי מאד והינו חלק בלתי נפרד מחוויה של חופשה מושלמת. אין לי ספק שפתיחתו של שוק האוכל בעוד כשנה וחצי תמשוך תיירים רבים ונוספים לעיר".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש