נותנות בעיצוב - שתי מעצבות אילתיות שצריך להכיר

מאת: או-מד מדיקל ● 6/4/2016 11:53 ● מה נשמע
מאת איריס קדם /  עם רזומה עשיר בעיצוב ותכנון הן ממריאות קדימה. שתי מעצבות מקומיות מדברות על טרנדים, אהבה למקצוע, הרעיונות והרזומה האישי. יש להן רעיונות עיצוביים שלא מביישים מעצב או אדריכל בעל שם עולמי והן מסמנות לעצמן להגיע הכי רחוק וברמה הכי גבוהה שיש. גם כשמדובר בעיר קטנה ומרוחקת – עבורן השמיים הם הגבול
נותנות בעיצוב - שתי מעצבות אילתיות שצריך להכיר

ירידה עד הפרטים הכי קטנים

 


מי? דיקלה לוגסי, בת 42, ילידת אילת.  מעצבת פנים. עוסקת בתחום 8 שנים. בוגרת אוניברסיטת 'בן גוריון' בתחום עיצוב הפנים.
ברקורד: שלושה בתי מלון, ספריית בית ספר ומעל לשלושים בתים פרטיים.

 

 


 

 

 

הכי חשוב בעשייה? "מקצועיות בלתי מתפשרת , עיצוב מתוכנן ומוקפד עד לפרטים הקטנים. מעבר ליופי ישנה חשיבה עמוקה על יצירת חללים שיהיו נוחים ושימושיים ויהוו סביבת מגורים מאורגנת ונוחה ללקוח, זאת תוך שמירה על קווים נקיים ונעימים לצד הטמעה של חדשנות ויצירת ערך מוסף לכל חלל". דברים כאלו ואחרים הם אלו שמאפיינים את העיצוב אותו היא מייצרת. "מעבר לכך", מוסיפה דיקלה, "חשוב לי מאוד לשמור על דיאלוג פתוח ופורה עם לקוחותיי לכל אורך התהליך.  לכל לקוח יש צורך להיות חלק פעיל בקבלת ההחלטות בתכנון והן בעיצוב החלל, ואין ספק שהדבר חשוב בכדי להתאים את צרכיו ועל הדרך להגשים כמה משאלות".


הדרייב שמניע? "מה שמניע הוא הקשבה ומקצועיות, ומה שגורם לי לסיפוק אדיר הוא כאשר בסוף התהליך הלקוח מרגיש שהיה שותף מלא בתכנון, ועיצב את הבית שלו. כשהלקוח מרוצה, אני יודעת שהשגתי את המטרה המיוחלת. חשוב לי להוביל את הלקוח בדיוק מרבי אל הבית שהוא אוהב, מתחבר במאת האחוזים, ומרגיש בו הכי בנוח".


הדרך להצלחה? "להיות מדויקים ופרקטיים. חשוב לא פחות הוא הליווי הצמוד ללקוח. אני מלווה לאורך כל הדרך את לקוחותיי לאורך כל התהליך, אם בבחירת החומרים, הריהוט שנבחר ומיקומו בחלל ועד לתוצאה סופית ומושלמת".


ישראל ביחס לעולם בנושא העיצוב? "האמת, אין לי דעה נחרצת בנושא. לי חשוב להתרכז בנעשה בארץ, להתעדכן ולהיות הכי מקצועית שיש".

 

פתרונות פרקטיים ויצירתיים

 

 

 

 

 

מי? אור אריכא, מתכננת ומעצבת פנים. מתגוררת באילת מזה שנה וחצי. הגיעה לאילת בעקבות בעלה שמכהן כמהנדס העיר. בוגרת סטודיו 'ברזין – שהם' בתל- אביב, מנהלת סטודיו עצמאי לתכנון ועיצוב פנים משנת 2009.
ברקורד: דירות, בתים פרטיים, חללים מסחריים ומרחבי לימוד.


הקו המנחה? אור דוגלת בתכנון מוקפד שמשלב פתרונות פרקטיים ויצירתיים. "אני אוהבת אקלקטיות. לא נתפסת לטרנדים, מייצרת מרחב חיים חדש וייחודי,  מקומות שהלקוחות שלי מתחברים אליהם עד עמקי נשמתם". אור  מאמינה שכל מקום הוא מראה של האנשים הנמצאים בו, אנשים יוצרים תחושה בחלל, והחלל יוצר תחושה באנשים.


החשיבות בעשייה? "מעל לכל הקשבה ללקוח, תכנון שנצמד לפרוגרמה, עבודה עם בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים חשובה מאוד וכמובן ליווי צמוד לאורך כל שלבי הפרויקט", מסבירה אור ומוסיפה: "אין קיצורי דרך, יש הקפדה על כל הפרטים, מהראשון ועד האחרון. אלו חשובים ביותר לקבלת התוצאה הרצויה".

 

עולם העיצוב הישראלי מול העולם? "ישראל הפכה בשנים האחרונות להיות מעצמת עיצוב. טביעות ידם של מעצבים ישראלים נמצאות בתערוכות, בגלריות ובפרויקטים ייחודיים. עם זאת קיים עדיין פער בין תפישת המעצב בתהליך הבניה בישראל ובעולם. עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, כמו מזון, מים או אוויר, וכך מתייחסים לעיצוב בעולם. היום כבר קיימת מודעות יוצאת דופן לקשר בין מצוינות בעיצוב לבין הצלחה עסקית, בריאות, מצב רוח ואיכות חיים". לטענתה של אור, בישראל קיים פער בין הצורך להיות בחלל מתוכנן נכון הן מבחינה פרקטית והן מבחינה אסתטית, לבין היישום בפועל. אם ברוב העולם מעצב הפנים הוא הדמות המובילה והחשובה בפרויקט, בישראל עדיין בונים ומשפצים רבים בוחרים לעבוד ללא מעצב פנים". 


המוטו המוביל? "עיצוב פנים לא עוסק במה שיפה או מענג אסתטית, והוא יותר מאשר רק בחירת בדים וצבעים. עיצוב פנים הוא תהליך המספק פתרונות, ומעצבי פנים הם למעשה פותרי הבעיות. חשוב לרדת ללב הסוגיות בעיצוב חללים המכילים את הפונקציונליות, אסתטיות ואיכות שהלקוח מצפה לה".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש