מצאו את הניצחון

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 18/4/2024 13:51 ● ערב ערב 3168
אחרי רצף של ארבעה הפסדים, הצליחה יוסי אברהמי אילת לרשום לזכותה ניצחון בית דחוק על האורחת מעפולה 65:67 ● סל של אלייזה סטוארט עם הבאזר השאיר את הניצחון החשוב בבית ואילת הצליחה להתרחק עוד קצת מהקו ממנו יורדים ליגה ● בימים אלו תחליט מנהלת ליגת העל האם להקפיא בעונה ההפכפכה הזו את היורדות והעולות ליגה
מצאו את הניצחון
על חודו של סל. הניצחון על עפולה
תגיות:

   אחרי ארבעה הפסדי ליגה רצופים והרבה סימני שאלה של איך, למה ומה עושים, הצליחו שחקניו של המאמן יורציה גולמיץ לחתום על ניצחון בית ראשון שישבור, כך מקווים באילת, את שרשרת ההפסדים. אמנם זה לא היה ניצחון משכנע ואמנם גם הפעם אילת הוליכה לאורך כל המשחק ואיבדה את ההובלה ברגע האחרון, אלא שגם ניצחון על חודו של סל הוא עדיין ניצחון חשוב, בעיקר כשאתה ממוקם במקום בטבלה ממנו מריחים את הירידה. נכון להיום אילת התרחקה עוד קצת מהקו האדום מותירה של למטה את גליל עליון ואת הפועל באר שבע מגרדת אותו מלמעלה.

   אילת פתחה את המשחק טוב והוליכה לאורך כל המשחק כשהיא מנסה אבל לא מצליחה לברוח ליריבה מעפולה. ברבע הראשון זה הסתיים בתוצאה 18:20 לאילת ובמחצית אילת כבר חתמה על 33:40. אלא ששחקני עפולה לא ויתרו ולא איפשרו לאילת לברוח. ברבע השלישי הצליחו האורחים לצמק 47:49 בסיום הרבע ואז, ממש כמו במשחק הקודם, הגיע הרבע האחרון בו שחקני אילת שמטו את ההובלה. לראשונה במשחק עפולה חתמה על מהפך ועלתה להובלה. אלא שהפעם שחקניו של גולמץ לא ויתרו. סוף המשחק היה נדנדת סלים לכאן ולכאן, כשבכל פעם אחת הקבוצות עולה להובלה של סל. בסוף היה זה אלייזה סטוארט מאילת שמצא את הסל וקלע את סל הניצחון החשוב כל כך. 65:67 אמנם לא ביג שואו ועדיין ביג ניצחון.

   ביום ראשון הקרוב (21.4) תפגוש אילת את מכבי רמת גן בחוץ (18:15) בתקווה לחתום על ערב פסח כשר ומתוק.

   קלעו לאילת: ג'ונסון- 17 נק', סטוארט- 15 נק', אנום- 13 נק', אשכנזי- 8 נק', זאבלין וסנגליון- 6 נק' כל אחד, זיס- 2 נק', כן שותף ז'ורנו.

 

לא עוזבים את העיר


   בניגוד לתחילת מלחמת השבעה באוקטובר, אז עזבו השחקנים הזרים את העיר, לאחר מתקפת הטילים מצד אירן על ישראל ובכלל זה על אילת, לא נרשמו תגובות חריגות מצד השחקנים הזרים בקבוצה. "הם כבר הבינו שיש לישראל חיל אוויר חזק ובשבת הם קיבלו את ההוכחה", אמר גורם בקבוצה שברך על חזרה לשגרה ועל תפקוד מלא של השחקנים כולם במשחק הבית האחרון.

 

האם יהיו יורדות העונה?


   אמנם רגע אחרי שליגת העל בכדורסל חזרה לשחק לאחר פרוץ המלחמה היו דיבורים על הקפאת עולות ויורדות בעונת המשחקים הנוכחית בעקבות המצב, אלא שאז השגרה הכריעה ובמנהלת שכחו את הדיבורים. בימים הקרובים תאלץ מנהלת ליגת העל לקבל את ההחלטה הסופית האם בעונה הקרובה יהיו בכל זאת יורדות מליגת העל ועולות מהליגה הלאומית. מי שיכריעו בסוגיה יהיו 13 היו"רים של הקבוצות המשחקות בליגת העל. רק טבעי הדבר שבמקרה הזה היו"רים של קבוצות התחתית- גליל עליון, באר שבע ואילת עושים כל מאמץ לבטל את רוע הגזירה. בגליל עליון גם כיום המצב בקבוצה מתוח לנוכח המתיחות הבטחונית באזור. לטענת היו"רים של קבוצות התחתית, המצב הבטחוני הוא זה שגרם להם לירידה ביכולת ותעיד על כך הפועל יוסי אברהמי אילת שלאחר פרוץ המלחמה נאלצה להקים את הקבוצה מחדש ולמצוא את הדבק בין השחקנים ימים אחדים בלבד לפני החזרה למשחקים. 
   במקביל להחלטה, שככל הנראה תתקבל, להקפיא את היורדות העונה, תקבל המנהלת החלטה גם להקפיא את העולות מהליגה הלאומית על מנת שלא להגדיל עוד את כמות הקבוצות המשחקות בליגת העל. באילת אמנם כבר התרחקו במעט מהמקום ממנו יורדים ליגה, אבל אין ספק שגם כאן ינשמו לרווחה אם המנהלת תקבל את ההחלטה להקפיא יורדות. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש