ועדת הבריאות בביקור באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 2/7/2023 10:05 ● ערב ערב 3126
כחלק מהמאמצים העירוניים לקדם את נושא הבריאות בכלל והשירותים הרפואיים בפרט, ביקרו בשבוע שעבר (ה') באילת, חברי ועדת הבריאות בראשות חה''כ אוריאל בוסו ובישרו על השלמת תקציב בסך 4 מיליון ש״ח לרכישת מכשור טכנולוגי רפואי כחלק מתקציב ייעודי מוסכם עם משרד הבריאות והאוצר לחיזוק מערכת הבריאות באילת ● במסגרת ביקורם סיירו חברי הוועדה, ביניהם חה''כ חילי טרופר ונציגי הוועדה ממשרדי הבריאות והאוצר, בבית החולים ''יוספטל'', במכון להתפתחות הילד ובמרכז לבריאות הנפש. עוד ביקרו חברי הוועדה בגן ''עוז'' לחינוך מיוחד, בקריה האקדמית החדשה בה יילמדו מכינה לרפואה ולימודים פארארפואיים וקיימו דיון מקצועי עם ראש העירייה וגורמי המקצוע. תמימות דעים נרשמה בקרב כל הנציגים שאילת אינה עניין מקומי אלא עניין לאומי.
ועדת הבריאות בביקור באילת

בפתח הדיון הציג ראש העירייה – אלי לנקרי את האתגרים, החוסרים והמצוקות אליהם נחשפו חברי הוועדה במהלך הביקור, ביניהם: הקמת מיון ילדים בבית החולים, הגדלת שירותי רפואה מומחים ומענים בתחום בריאות הנפש, הרחבת שירותי הרפואה בבית החולים כולל המשך תקצוב המסוק, דיאליזה, תיירות מרפא ועוד. ראש העירייה הדגיש, כי אתגר הבריאות הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר של אילת כעיר המשרתת 70,000 תושבים ועוד כ – 3 מיליון נופשים בשנה. ראוי לציין, כי במסגרת המאמצים העירוניים, זכתה העיר אילת בתקציב חסר תקדים של 150 מיליון ₪ כחלק מהחלטת הממשלה לקידום אילת, באמצעותם נבנו מחלקות חדשות, הוצב מסוק רפואי קבוע, הובאו רופאים ומכשירים מתקדמים, ובעת הזו נבנה מבנה נוסף לבית החולים. לצד אלה הבהיר ראש העירייה, כי עדיין נדרשים שירותים נוספים רבים כמו מיון ילדים, פגיה, מחלקת קרדיולוגיה, צינטורים, אונקולוגיה, מענים בתחומי בריאות הנפש ועוד. עוד ציין ראש העירייה את החשיבות בשיתוף פעולה בין כל קופות החולים. ״המטרה היא להביא למינימום את הצורך של תושבי אילת לקבל שירותים ומענים רפואיים מחוץ לעיר" אמר ראש העירייה והוסיף: ״לתושבי אילת מגיעים שירותים כמו לכל אזרח במדינת ישראל״.

 

 

בדיון השתתפו סגנית ראש העיר ויו״ר ועדת הבריאות העירונית, עו״ד סימה נמיר שליוותה את הסיור יחד עם ראש העירייה, סגן ראש העירייה - סטס דינקין, ראשי המועצה חבל אילות וערבה תיכונה, מנהלת בית החולים ״יוספטל״, מנהלת לשכת הבריאות באילת ומנהלי קופות החולים. במהלך הדיון שמעו חברי הוועדה את מנהלי קופות החולים וגם נציגים מקרב תושבי העיר שדיברו על המצוקות. עדי שאיבדה את אחיה דיברה על המצוקות בתחום בריאות הנפש וציינה את החובה בהקמת בית מאזן ומרכז לאשפוז יום. הודיה אם לילד שנולד פג דיברה על החוסר בפגיה ועל הצורך במיון וטיפול נמרץ ילדים. נציגת עמותת ״אותי״ לאוטיזם דיברה גם היא על האתגרים בשל הריחוק והבידוד של העיר וציינה את החשיבות בטיפול כבר בגיל הרך.

עוד עלה בדיון הצורך באנשי מקצוע פארארפואיים. במסגרת זו סיירו כאמור חברה הוועדה בקריה האקדמית שהקימה העירייה בה ישתלבו מוסדות אקדמיים, שילמדו את המקצועות החסרים בעיר כולל מכינת "מדיקל דוקטור" ללימודי רפואה באילת, שתתחיל השנה באילת. המכינה הינה חלק מהתכנית להקמת פקולטה בינלאומית לרפואה בשיתוף אוניברסיטאות מחו"ל ובית חולים "יוספטל" מקבוצת הכללית, שיקבל מעמד אקדמי וישמש את הסטודנטים ללמידה קלינית ובכך ניתן יהיה להרחיב את המענים הרפואיים בעיר.

 

 

יו״ר הוועדה - חה״כ אוריאל בוסו שיבח את ראש העירייה על כך ששם את נושא הבריאות בראש סדר העדיפות ומדבר על הנושא מנהמת לבו. ״ללא ספק צריך להתייחס לאילת באופן שונה״ אמר היו״ר והוסיף כי תושבי אילת המשלמים מס בריאות כמו כל אזרחי מדינת ישראל זכאים לכל השירותים הרפואיים״. היו״ר ציין בשם חברי הוועדה, כי הם יהיו שגרירי העיר אילת מול משרדי הממשלה כדי להרחיב את המענים והשירותים הרפואיים. חה״כ חילי טרופר חיזק גם הוא את העיר אילת בעשייתה הרבה והדגיש, כי ישנם חוסרים בכל מערכות הבריאות אך ברור לכל, כי יש לפעול קודם באילת משום ריחוקה ובידודה. שניהם הדגישו את המחויבות הערכית לפריפריה ואת הרצון העז לפעול למען תושבי אילת. במעמד הביקור בישר כאמור היו״ר על השלמת תקציב בסך 4 מיליון ש״ח לרכישת מיכשור טכנולוגי רפואי בעדיפות לMRI כחלק מתקציב ייעודי מוסכם עם משרד הבריאות והאוצר לחיזוק מערכת הבריאות.

בטרם הדיון ביקרו כאמור חברי הוועדה גם במוסדות רפואיים בעיר. בבית חולים "יוספטל" ביקרו חברי הועדה במבנה החדש של מרפאה יועצת ומרפאות החוץ, שנותנים מענה לתושבי אילת והסביבה, ביניהם מכון שמע ומכון גסטרוסקופיה החדש והמתקדם. חברי הוועדה קיבלו סקירה ממנהלת בית החולים – ד"ר רויטל בר אושר על השירותים החדשים שנפתחו בשנים האחרונות ואלה שעתידים להיבנות ועל המאמצים שנעשים להנגשת שירותי הרפואה וגיוס רופאים וצוותים רפואיים. ד״ר רויטל בר אושר סקרה את חשיבות המשך פעילות מסוק הפינוי של בית החולים והחדר האקוטי לנפגעות תקיפה מינית וסיפרה על פעילות המכון האונקולוגי החדש, מכשיר CT חדש והמתקדם, ניידת MRI, התפתחות רפואה היפרברית  (תא לחץ),  ועוד שירותים רפואיים חדשים. עוד עודכנו חברי הוועדה לגבי עבודות המתבצעות בעת הזו לבניית מבנה ממוגן שיכלול חדרי ניתוח חדשים, חדר ניתוח היברידי, חדרי לידה חדשים כולל חדר מיון נשים  ומכון דיאליזה עם 22 עמדות. עוד ייבנה בקרוב האנגר שישמש את המסוק הפועל קבוע בבית החולים ומאפשר פינוי מהיר לבית חולים מחוץ לעיר.

 

ביקור וועדת הבריאות בתא הלחץ בבית החולים יוספטל אילת

 

עוד במסגרת הביקור, הגיעו נציגי הוועדה יחד עם ראש העירייה לביקור בגן עוז, גן תקשורת בו מפעילה ״אותי- עמותה ישראלית לאוטיזם״ את טיפולי הבריאות המקדמים. במסגרת הסיור פגשו חברי הוועדה את הצוות המקצועי בגן, וכן את מנכ"לית העמותה, עו"ד ציפי נגל אדשלטיין ואת עו״ס פסיכותרפיסטית מיכל גרשוני, מנהלת יחידת אילת בעמותת ״אותי״. חברי הוועדה שמעו על חשיבותם של טיפולי הבריאות המקדמים עבור ילדים עם אוטיזם והיותם חלון ההזדמנויות הטיפולי במיוחד בגיל הרך. מנכ"לית אותי ציינה כי עמותת אותי דואגת להנגשת טיפולים לפריפריה מזה שנים וכי על משרד הבריאות לקחת על עצמו אפשרות להענקת טיפולים לילדי אילת כמו לילדי המרכז ולממן  את עלות הבאת המטפלים לאילת.

הביקור האמור, סוכם בתחילת החודש בדיון שקיימה ועדת הבריאות בעניין הפגייה באילת, בה השתתף  ראש העירייה ובמסגרתה סוכם, כי הוועדה תגיע לסיור בעיר ותקיים דיון מקיף על כל נושא שירותי הבריאות באילת. בסיום הביקור הודה ראש העירייה לחברי הוועדה על הביקור המקיף ועל הרצון לסייע ולקדם בכל דרך את השירותים לתושבי אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש