מקדמים שיתופי פעולה עם האיחוד האירופאי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/6/2023 05:57 ● ערב ערב 3123
אילת המקיימת קשר רב שנים ושיתופי פעולה רבים עם האיחוד האירופי, אירחה בשבוע שעבר (ה') את שגריר האיחוד האירופי - דימיטר טזנצ'ב שהגיע לאילת יחד עם משלחת לביקור בן יומיים על מנת לעמוד מקרוב אחר התקדמות הפרויקטים המשותפים לאילת ולאיחוד האירופי. הביקור כלל סיור בפרויקטים שבמימון האיחוד האירופי, ביניהם סיור בבית ספר "יעלים" שעתיד להפוך לעצמאי אנרגטית, סיור בריף הדולפינים, ביקור במכון הבינאוניבסיטאי למדעי הים IUI ועוד. ראש העירייה – אלי לנקרי הודה לשגריר על הביקור ועל האמון שנותן האיחוד האירופי בעיר אילת ובהשקעה הרבה בפרויקטים שנועדו לקדם את אילת כעיר חכמה ומקיימת. לאחר הביקור ציינו חברי המשלחת, כי מדובר בעיר קטנה ובפרויקטים מהפכניים גדולים, שיהפכו את אילת למודל לערים רבות בעולם.
מקדמים שיתופי פעולה עם האיחוד האירופאי
תגיות:

בפגישה עם ראש העירייה קיבלו השגריר וצוותו סקירה על האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת וגם על כיווני ההתפתחות שלה כולל בניית אלפי יחידות מגורים ומלונאות, שדרוג רצועת החוף, קידום אטרקציות חדשות כמו פארק המים ופארק הטרמינל וגם על הפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית לצד המשך השקעה בתיירות. בפגישה נכחו גם נציגי המשלחת מהאיחוד האירופי, ביניהם ראש מדור מחקר וחדשנות, ראש מדור שיתופי פעולה ונספחת מחקר וחדשנות. עוד נכחו בפגישה מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה אילת אילות – אסף אדמון, מנהלת תחום שת"פ אזורי סביבתי – ד"ר רינה קדם,  מנהל תחום עיר חכמה – אלעד טופל, מנהל פרויקטים של האיחוד האירופי בעירייה – אבי נעים ומנהלת קשרי החוץ בעירייה – אנה ליסון. הצוות המקצועי סקר בפני השגריר וצוותו את הפעילות שמקיימת העירייה באמצעות היחידה לאיכות הסביבה אילת-אילות במסגרתה זכתה אילת להצטרף לתכנית הורייזן של האיחוד האירופי כאחת מ – 112 ערים בעולם והיחידה בישראל ובמזרח התיכון, שיהפכו למאופסות פליטות פחמן עד שנת 2030. פעילות הכוללת שבעה פרויקטים במימון האיחוד האירופי, שלושה מתוכם בתחום האנרגיה המתחדשת והפחתת הפליטות ובהם שני פרויקטים אשר יאפשרו לשני מבנים להיות עצמאיים אנרגטית ביום ובלילה ממקורות מתחדשים בלבד, אחד מהם הוא פרויקט "ברלין" בבית ספר "יעלים". שלושה פרויקטים נוספים עוסקים האחד בתחבורה חכמה, השני במוכנות לשעת חירום והשלישי פרויקט O העוסק בביצוע פיילוטים לטיפולים חדשניים בשפכים מסוגים שונים כדוגמת הטיפול במי פלט ובריכות דגים, המתבצע בשיתוף המכון לחקר ימי, ותוכנית שנערכת בשיתוף עם הטכניון ועוסקת בטיפול בשאריות של שפכי בית חולים המהווים סיכון סביבתי.

עוד קיבלו חברי המשלחת סקירה על הפעולות בתחום האנרגיה המתחדשת וההתמודדות של אילת והאזור עם משבר האקלים כעיר עם אקלים מדברי חם ושונית אלמוגים מבין היפות בעולם. ראש העירייה ציין את העובדה שאילת והאזור מייצרים 100% מהחשמל ביום מאנרגיית השמש ותוך 3 שנים יגיעו לעצמאות אנרגטית עם ייצור החשמל גם בלילה באמצעות אגירה.

 

 

לצד קידום היעדים באילת ובאזור, ראו ראש העירייה והשגריר, עין בעין קידום שיתופי פעולה אזוריים בין המדינות השכנות כדי לממש את הפוטנציאל של אילת כשער הדרומי של המדינה וכגשר בין יבשות וסוכם, כי ייבחנו אפשרויות להוציא זאת אל הפועל.

השגריר והמשלחת הודו לראש העירייה ולצוות המקצועי וציינו, כי אילת מהווה דוגמא מרשימה למימוש החזון והמטרות של האיחוד האירופי. "מדובר בעיר קטנה ובפרויקטים מהפכניים גדולים ועושה רושם שאילת יכולה להפוך מודל לערים רבות בעולם" אמרו.

לצד הפגישה עם ראש העירייה והצוותים המקצועיים כלל הביקור גם סיור באתרי הפרויקטים שבמימון האיחוד האירופי, ביניהם פרויקט "פרוקיור" במסגרתו יותקנו מערכות אנרגיה חדשניות בבניין העירייה הישן, ופרויקט "ברלין" בבית ספר יעלים, שעתיד להפוך לעצמאי אנרגטית. בבית הספר הדגים הצוות לשגריר, שימוש בטכנולוגיות החדשניות בכיתת הדמיון. בפגישה עם תלמידי כיתה ד' בבית הספר, קיים איתם השגריר שיחה בעברית. עוד כלל הביקור, סיור בריף הדולפינים וביקור מקצועי במכון הבינאוניבסיטאי למדעי הים IUI, במסגרתו הוצגה לשגריר פעילות המכון כולל שיתופי הפעולה עם האיחוד האירופי והמחקר החשוב על שוניות האלמוגים. כאמור התרשמו השגריר וצוותו מפעילות פורצת דרך המקיימת הלכה למעשה את המטרות של האיחוד האירופי.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש