מצפון ועד אילת – כמה פעמים נצטרך להטעין את הרכב החשמלי?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/3/2023 09:18 ● ערב ערב 3113
רכבים חשמליים פרצו אל חיינו ואל כבישי ארצנו במהירות גבוהה מאי פעם, וחשוב לדעת איך להשתמש בהם בצורה הנכונה ביותר. חלק גדול מה"תורה" הוא הטעינה שלהם, והמרחק אותו הם יכולים לנסוע על בסיס טעינה מלאה. כמה פעמים צריך להטעין את סוללת הרכב החשמלי אם רוצים לעשות נסיעה מהגולן ועד אילת? במה זה תלוי, ואיפה הכי נכון להטעין את הרכב בנסיעה ארוכה? ריכזנו עבורכם כאן את כל התשובות.
מצפון ועד אילת – כמה פעמים נצטרך להטעין את הרכב החשמלי?
תגיות:

 

טעינת רכב חשמלי – לא סיפור מסובך

 

קשה להתעלם ממגמת הרכבים החשמליים שהולכים וצוברים תאוצה ופופולריות בעולם כולו, בישראל כולה ואפילו באילת שלנו. עם כל חודש שעובר אנחנו רואים דגמים נוספים של מכוניות חשמליות, וכן עמדות טעינה וחניות שמוסבות להתאמה לרכבים חשמליים במרחבים הציבוריים שלנו. יש לכך לא מעט סיבות, וככל הנראה נצטרך להתרגל עוד יותר לנוכחות הרכבים החשמליים בשנים הקרובות, ולהכיר אותם לעומק. חלק משמעותי מההיכרות הזאת הוא ההבנה איך עובדת טעינת רכב חשמלי.

 

איך טוענים רכב חשמלי?

 

את הרכב החשמלי טוענים באחת משתי אפשרויות: בעמדת טעינה ביתית המותקנת בחניית הבית, או בעמדת טעינה אולטרה-מהירה שמותקנת בתחנות טעינה ייעודיות ותחנות דלק שעברו הסבה לכך. בעוד טעינה ביתית אורכת כמה שעות טובות (בדרך כלל עושים זאת בשעות הלילה), הטעינה האולטרה-מהירה מתבצעת לאורך חצי שעה-שעה עד להגעה לרוב נפח הסוללה. בטעינה הזאת נרצה להתמקד – ונבין כמה פעמים צריך להטעין את הרכב אם נוסעים מצפון לדרום. ראשית, עלינו להבין איפה בכלל אפשר להטעין את הרכב בנסיעה כזאת.

 

איפה מטעינים את הרכב בנסיעה ארוכה?

 

על מנת להבין היכן להטעין את הרכב במהלך נסיעה ארוכה, כל מה שצריך לעשות הוא לפתוח בטלפון מפת עמדות טעינה לרכב חשמלי. אם יש לכם שירות מלא לרכב החשמלי (כפי שמוצע על ידי חברות מובילות בתחום), אתם יכולים לבדוק את מפת הטעינה הספציפית של השירות שלכם. בכל מקרה, מפת עמדות הטעינה הקיימת כיום מכסה חלקים נרחבים מהארץ, וכוללת עמדות טעינה אולטרה-מהירות שפרושות מהגולן ועד אילת.

 

מהו המרחק שרכב חשמלי יכול לנסוע על טעינה אחת?

 

התשובה לשאלה הזאת תלויה במידה רבה בסוג ודגם הרכב החשמלי בו אתם מחזיקים, ובעיקר בנפח הסוללה שלו. את נפח הסוללה מודדים בקוט"ש (קילוואט לשעה). ככל שהקוט"ש גבוה יותר, כך הסוללה יכולה להספיק לאורך נסיעה ארוכה יותר – בהתאם לצריכת האנרגיה של הרכב. באופן כללי, הדגמים הפשוטים ביותר של רכבים חשמליים פרטיים בשוק הישראלי כיום נוסעים בין 300 ל-400 ק"מ כשהסוללה טעונה באופן מלא, ואילו הדגמים המתקדמים והחדישים יותר מגיעים כבר ל-500 ק"מ ואפילו מעט יותר.

 

אז כמה פעמים נצטרך להטעין את הרכב אם נוסעים מהצפון לאילת?

 

אם מתחילים נסיעה בנקודה המרוחקת ביותר מאילת במדינת ישראל – קריית שמונה – ונוסעים ברציפות בדרך המהירה ביותר (דרך כביש 6 וכביש 40) לאילת, מדובר בנסיעה שאורכה קצת יותר מ-500 ק"מ. לכאורה, ישנם רכבים חשמליים (מתקדמים) שיכולים לבצע את הנסיעה כולה בלי צורך  לטעון. עם זאת, מטבע הדברים ישנן גם עצירות ולא תמיד נוסעים בדרך המהירה ביותר במהירות הגבוהה ביותר. לכן סביר להניח שמרבית הרכבים החשמליים יצטרכו לעצור לטעינה לפחות פעם אחת אם הם נוסעים מהצפון לאילת. דגמים פשוטים יותר עם נפח סוללה מצומצם יותר אולי יעדיפו לטעון פעמיים. חשוב לזכור שבנסיעה ארוכה כזאת, הפסקות של חצי שעה עד שעה נחוצות וחשובות בכל מקרה מבחינה בטיחותית – כך שטעינת הרכב נותנת לנו הזדמנות אידיאלית לקחת את פסק הזמן הזה בנסיעה שלנו.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש