חברת KEY WEST מציגה: שותפות אמיתית בדרך להתחדשות עירונית

מאת: תוכן שיווקי ● 3/3/2023 09:24 ● ערב ערב 2064
דמיינו לעצמכם שביום בהיר יהפכו בנייני המגורים הישנים שלכם לשכונה חדשה וחדישה ברמת הגימור הגבוהה ביותר ● תארו לעצמכם שלא תצטרכו עוד לטפל בנזילות הבלתי פוסקות ובעיקר - תוכלו לישון בשקט בלי לחשוש מרעידת האדמה הבאה ● ועכשיו אל תדמיינו אלא תפעלו ● קוראים לזה התחדשות עירונית ואת הבשורה הגדולה שמאחורי הכותרת מביאה לאילת חברת key west האילתית, ששמה לעצמה למטרה להעלות את אילת על המפה הארצית ● כי מה שטוב בלוד, טירת הכרמל וכרמיאל, חייב להיות טוב גם באילת
חברת KEY WEST מציגה: שותפות אמיתית בדרך להתחדשות עירונית

בכל הארץ כבר מדברים בשפת ההתחדשות העירונית, הפרויקט שמוכר גם בשם 'פינוי בינוי'. במילים אחרות- לא עוד בניינים ישנים ונוטים ליפול, לא עוד חדרי מדרגות שבורים ודיירים שצריכים להתמודד בכל יום מחדש עם נזילות מהתקרות, מהקירות או מהביוב, ועדיין לא דיברנו על ריב עם שכן מלמטה שכועס על הנזילה האחרונה שהרסה לו את הקיר במקלחת. ומה על רעידות האדמה שמדירות שינה מעיניהם של מי שנאלצים בלית ברירה לחיות בדירות הישנות האלו? במקום כל אלו מבטיחה ההתחדשות העירונית לבעלי הדירות דירות חדשות וחדישות בבניינים גבוהים ושינוי מהותי של כל המתחם הסביבתי, כולל פארקים, גנים, חניות או בקיצור- רמת חיים שונה לגמרי ממה שהם מכירים כיום, ובעצם למה שמישהו לא ירצה בזה? 
את הנקודה הזו בדיוק מבינים גם בחברת KEY WEST האילתית, ששמה לעצמה למטרה להעלות גם את אילת על מפת ההתחדשות העירונית הפושטת בכל הארץ, ולא מעט גם בפריפריות, כי אם בנצרת עילית, לוד כרמיאל, טירת הכרמל ובעוד ערים רבות בארץ כבר הבינו את שם המשחק ואת הרווח הענק שמולידה ההתחדשות העירונית לשני הצדדים ולעיר עצמה, אז בעצם למה שגם תושבי אילת לא ייהנו מהבשורה

 

''יש פה שותפות מלאה לדרך וחשוב שבעלי הדירות יבינו שהיזמים יהיו עם אוזן קשבת לכל צרכיהם לאורך כל הדרך''. קובי שוויקה
96 דירות-3-5 חדרים וכן דירות גן, מיני פנטהאוז ופנטהאוז. פרויקט CYAN

 

לא רק התושבים מתבגרים


באילת של היום לא רק התושבים מתבגרים אלא גם המבנים שחותמים כבר על גיל 50 פלוס ומחייבים חיזוקים ושיפוצים בלתי פוסקים, אלו, יחד עם רעידות האדמה בעולם בכלל והעובדה שאילת, וזה לא סוד, ממוקמת בטופ 5 של הערים בארץ המסומנות כמסוכנות בפני רעידות אדמה, לא משאירים עוד מקום לספקות אצל אנשי המקצוע בתחום, שזה בדיוק הזמן המתאים והנכון לקדם באילת את ההתחדשות העירונית. את זה מבין היום גם ראש עיריית אילת אלי לנקרי, שיודע לקרוא את המפה ובדיוק לשם כך מינה את עורך הדין יצחק מויאל לקדם את נושא ההתחדשות העירונית באילת. "אין ספק שצריך לשבור באילת את תקרת הזכוכית בכל הנוגע לבניית מגדלים של מעל 15 קומות בעיר", אומר קובי שוויקה, מבעלי key west שמזכיר כי רק בבניית מגדלים הקבלן יוכל להצדיק כלכלית את פרויקט ההתחדשות העירונית. באותה נשימה מזכיר שוויקה שכבר לפני כ - 20 שנה התחילה באילת מגמת בניית המגדלים בדמות מגדלי הכנענים וצוקי השמש. "כך שלמעשה אין שום חדש תחת השמש. הגיע הזמן שנתאים את עצמנו לשאר חלקי הארץ. בעיר ששמה לעצמה ליעד להגיע לאוכלוסיה בסדר גודל של 120 אלף תושבים, הבנייה לגובה היא מאסט. אין דרך אחרת להגדיל קיבולת של עיר", אומר שוויקה ומדגיש כי נכון להיום ישנה התעוררות הן בוועדות התכנון המקומיות והן בוועדות המחוזיות לתת רוח גבית לפרויקטים מהסוג הזה מתוך הבנה שאילת כעיר הממוקמת בראש רשימת הערים המסוכנות בארץ בפני רעידות אדמה, חייבת לקדם את רעיון חיזוק המבנים וההתחדשות העירונית. "באילת חייבים להרוס חלק מהמבנים הישנים ולהעמיד תחתם מבנים חדשים, מחוזקים ובטוחים".

אז איך זה שבאילת זה עדיין לא קרה?
"לצערי תהליכים בעיר שלנו לוקחים יותר זמן מבכל הארץ. הגיעה השעה שהתחדשות עירונית תרקום עור וגידים גם באילת. לא צריך לשאול למה זה עדיין לא קרה, צריך להסתכל קדימה, ולקדם!". 

 

24 וילות בוטיק יוקרתיות בסטנדרטים ברמה הכי גבוהה שיש. פרויקט Blue view

 

לחיות את החלום


כללי ההתחדשות העירונית ברורים וקבועים כך ששום קבלן שמציג את עצמו כמי שמקדם את הנושא לא יכול להבטיח הרים וגבעות אלא חייב להישאר צמוד לתוכניות המקוריות שמדברות על הגדלת שטח הדירה הקיים ב – 12 מ"ר נוספים לטובת ממ"ד, תוספת מרפסת בגודל של כ- 12 מ"ר, תוספת מעלית לבניין, חנייה ויתכן וגם מחסן. כמובן ומאחר ומדובר בבנייה לגובה, תוסיפו לכל אלו בניין מהודר, לובי חדשני, רמת גימור גבוהה ועדיין לא דיברנו על פיתוח סביבתי ראוי שיצעיד קדימה את הפרויקט ואת המתחם כולו. "הגיע הזמן שגם וותיקי אילת יחיו באזורים חדשים ולא באזורים שסכנה להיכנס אליהם", אומר שוויקה. "הגיע הזמן שתושביה המבוגרים של  העיר יוכלו לחיות בשקט ולא לחשוש מרעידת הבאה שעלולה למוטט עליהם את הבית. כחלק מרעיון ההתחדשות העירונית אמורים בעלי הדירות והקבלנים לצאת לפרויקט המשותף מתוך הבנה הדדית ושותפות מלאה לדרך".
בשורה התחתונה שני הצדדים אמורים לצאת מורווחים מהתהליך. בעל הדירה ייהנה מדירה חדשה ובטוחה מהדירה הישנה עליה הוא מוותר והקבלן יחתום על רווחים תודות לדירות הנוספות בפרויקט אותן יוכל למכור. "חשוב להבין", מדגיש שוויקה, "שלאורך כל הדרך, בעלי הדירות זוכים לליווי צמוד החל משלב פינוי הדירה הנוכחית ומעבר לשכירות, אותה ישלם הקבלן לאורך כל תקופת התהליך, ועד להעברת כל רכושו וציודו חזרה לדירה החדשה מיד ברגע סיום העבודות, זאת ועוד ליווי משפטי שיקבלו הדיירים במימון של הקבלנים ואפילו פגישה עם מעצבת שתסייע לבעל הדירה לעצב לעצמו את הבית החדש. כל אלו במימון של הקבלן המבצע. "מהלך של פינוי בינוי זה לא רק לצאת לשטח ולהחתים אנשים", מבהיר שוויקה, "אלא הרבה מעבר. חשוב שלאורך כל הדרך בעלי הדירות יקבלו את המענה המקצועי הנכון והמתאים ביותר, אם בצד הסטטוטורי, בצד המשפטי, האדריכלי ולא פחות חשוב- הצד האנושי".

 

פרויקט Blue view

 

הרכב מנצח


בחברת KEY WEST לא התפשרו על פחות מהטובים בתחום החדשנות העירונית ויצרו את מה שהם מגדירים ה'נבחרת המנצחת'. בראש הנבחרת עומדים שני היזמים המובילים את הפרויקט קובי שוויקה, הבעלים של חברת 'קובי שוויקה מסחר ומגורים' וחברת א.י מול המפרץ בע"מ בבעלות יוסי חי ואורי דוד. לצידם עדי גורז'ניק, סמנכ"ל חכ"א לשעבר, אושר טובלי, מי ששימשה במשך 15 שנים כמנהלת אגף ההנדסה בעיריית אילת. את החברה מלווה עורך הדין אור קראוס ששמו הולך לפניו כמי שמתמחה בנושא הפינוי בינוי. לטובת גיוס בעלי הדירות לפרויקט בחרה החברה בשני מחתימים מוכרים ואהובים בעיר- יוספטל (טל) אדולף, איש נדל"ן ומירב לוי דיאמנט, עיתונאית ואשת נדל"ן, שהם מעל הכל אנשי שירות וציבור, שמביאים איתם לשטח הכלה, אמפטיה, סבלנות והבנה שנדרשים בפרויקט מסוג זה. "היה לנו מאוד חשוב לבחור בצוות מנצח שיידע לנהל את הדברים בצורה הכי טובה והנכונה", אומר שוויקה.

עד כמה האסון בטורקיה ונושא רעידות האדמה בכלל, סוללים את הדרך לפרויקט?
"אין ספק שלנוכח המצב יפתחו בפנינו מסלולים ירוקים בדרך. אנחנו חייבים שהמערכת תהייה קשובה לדרישות שלנו כי בשורה התחתונה אנחנו רוצים לעשות טוב לאנשים".

איך אפשר להרגיע את האנשים שחוששים?
"החשש לפני יציאה לפרויקט כזה הוא ברור וטבעי. כאן חשוב להדגיש כי שני היזמים שמאחורי KEY WEST עובדים עם שני הבנקים המובילים במדינה שילוו ויעניקו את כל הבטוחות הנדרשות לפרויקט מהדקה הראשונה ולמעשה הבנקים כבר מצויים בתוך התהליך. בעלי הדירות חייבים להבין ששום דבר לא ייצא לפועל אם לא יהיו הבטוחות האלו שיאפשרו להם לישון בשקט. כמו כן בעלי הדירות יוכלו לבחור לעצמם עורך דין מלווה מטעמם ומובטח לדיירים שנעבוד איתם בשיתוף פעולה מלא, בשקיפות ולא נסתיר דבר. יש פה שותפות מלאה לדרך וחשוב שבעלי הדירות יבינו שהיזמים יהיו עם אוזן קשבת לכל צרכיהם לאורך כל הדרך".
נכון להיום בחרה החברה 3-4 אזורים ברחבי אילת עליהם היא שמה את הדגש. בימים אלו ממש מסתובבים המחתימים טל את מירב בין בעלי הדירות ומקדמים מולם את הרצון לשיתוף פעולה ויציאה לדרך משותפת. "המטרה שלנו לא להתפרס יותר מדי אלא לעבוד ממוקד, נכון וטוב", אומר שוויקה ומדגיש: "אנחנו ננצח במקצועיות, בשירות ובאמינות, אחרי הכל אנחנו יזמים אילתים שחיים ופועלים באילת ומכירים את כל הצרכים מקרוב. נעשה מצידנו הכל כדי להיות הראשונים שיעלו על הקרקע בפרויקט ההתחדגשות העירונית שייצא לדרך באילת.

 

יוסי חי

 

הניסיון עושה את ההבדל


חברת KEY WEST היא הזרוע היזמית והביצועית של שתי חברות מנוסות, מבוססות ומוערכות באילת, שחברו זו לזו לטובת קידום פרויקט ההתחדשות העירונית בעיר. החברות מביאות לפרויקט ידע וניסיון בבנייה והקמת פרויקטים: חברת א.י מול המפרץ וחברת קובי שוויקה מסחר ומגורים. שתי החברות בעלות רזומה עשיר של בניית מאות יחידות דיור, מבני מסחר ותעשייה.
חברת י.א. מול המפרץ בע"מ בבעלות יוסי חי ואורי דוד בנתה מאות דירות בהצלחה בפרויקט Gold blue (גולד בלו) ובפרויקט Vila sur la merouge שנבנו ואוכלסו בשכונת שחמון 6 היוקרתית בעיר. כמו גם פרויקט המסחר והתעשייה David center באזור התעשייה שחורת. בימים אלו בונה החברה מתחם תעשייה ומסחר נוסף בשחורת ובניין בוטיק של דירות ומסחר במרכז העיר. כל אלו בנוסף לאלפי יחידות דיור ועשרות אלפי מטרים של משרדים ומסחר שבנתה החברה במסגרת קבוצת סאדאב מהוותיקות והמבוססות בחברות הבנייה בחולון.
חברת קובי שוויקה מסחר ומגורים בבעלות קובי שוויקה, חתומה על שורה של פרויקטים באילת ביניהם פרויקט Blue view המציג 24 וילות בוטיק יוקרתיות בסטנדרטים ברמה הכי גבוהה שיש, ופרויקט  Cyan ששיווקו מתחיל בימים אלו על שטח שדה התעופה המפונה. מדובר בפרויקט הדגל של החברה שיכלול שמונה בנייני בוטיק, ובהם 96 דירות-3-5 חדרים וכן דירות גן, מיני פנטהאוז ופנטהאוז. שוויקה, שהחברה בבעלותו מחזיקה בשטחי מסחר בכל רחבי הארץ, מחזיק גם בבעלות על 8 מהסניפים המצליחים בישראל בתחום האופנה של רשתות 'רנואר' ו'טוונטי פור סבן' והוא חרט על דגלו לאורך כל הדרך יזמות רווחית, עם יחסי אנוש גבוהים ואיכות בלתי מתפשרת.

 

עדי גורשניק: 050-9966656

 

www.keywest.co.il

 

דוגמאות לבתי טורים ישנים באילת המיועדים כמתחמי התחדשות עירונית

 

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש