שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "נעודד משפחות צעירות להגיע לאילת"

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 10/2/2023 03:42 ● ערב ערב 3106
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, חה"כ יצחק וסרלאוף ביקר בשבוע שעבר (ה') באילת ונפגש עם ראש העירייה – אלי לנקרי, סגניו והצוותים המקצועיים, לטובת קידום אתגרי העיר ביניהם: תעסוקה, תחבורה בריאות ואקדמיה. השר שהתערבותו מנעה את ביטול ההגדרה של אילת כאזור עדיפות לאומית, אמר: "האתגר שלנו הוא לעודד משפחות צעירות ואיכותיות להגיע לאילת".
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: ''נעודד משפחות צעירות להגיע לאילת''
תגיות:

בפתח הדיון סקר ראש העירייה בפני השר את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת ואת המאפיינים המיוחדים שלה. ראש העירייה עדכן את השר בפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בראשם, פיתוח תחום החקלאות הימית והאנרגיה המתחדשת כמענה לאתגרים התעסוקתיים וכחלק מהפיכת אילת לעיר עצמאית אנרגטית. עוד הוצגה לשר התכנית האסטרטגית לאילת כפרויקט לאומי, שתכליתו לפתח את אילת כמטרופולין עם אזור סחר חופשי מלא. בעניין זה הודה ראש העירייה לשר על התערבותו בהחלטה להסיר את אילת כאזור עדיפות לאומית. "התערבותך מנעה מהעיר אילת נזק משמעותי נרחב" אמר ראש העירייה לשר וביקש את תמיכתו גם בקידום חידוש החלטת הממשלה לפיתוח העיר אילת משנת 2019.

השר וצוותו התרשמו מהסקירה ומהצגת החזון והתכניות העתידיות לאילת. השר ציין, כי אחד מיעדי המשרד המובילים, להגדיל את מספר התושבים בנגב ובגליל באמצעות קידום מנועי צמיחה ופרויקטים לאומיים, להגדיל את תחושת הביטחון האישי ולחזק את החוסן הלאומי. עוד פועל המשרד לקדם את אוכלוסיית הצעירים ולשפר את איכות חייהם של האזרחים הוותיקים, כחלק מהרחבת סמכויות המשרד בהגדרתו החדשה - משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי במקום המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. השר הדגיש, כי בראש ובראשונה המדינה צריכה לפתור את בעיית הריחוק של אילת והוסיף, כי בכוונתו לקדם תכניות המושכות לעיר אילת זוגות צעירים ומשפחות באמצעות תמריצים ותוך שינוי ושיפור השירותים והתשתיות הניתנים בעיר אילת "האתגר שלנו הוא לייצר הגירה לעיר אילת ולהביא לכאן משפחות צעירות ואיכותיות".

ראש העירייה הודה לשר על הרצון והנכונות לקדם את העיר אילת והעניק לו שי צנוע אלבום תמונות של העיר יחד עם אבן אילת והזמין אותו להשתתף בחגיגות 74 שנים לשחרור אילת, שיתקיימו בחודש הבא.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת