בנית בית פרטי עם היתר

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 22/12/2022 20:11 ● ערב ערב 3099
מתכננים לבנות בית חדש? שיהיה במזל טוב – אתם עומדים לשפר את איכות החיים שלכם ולעבור לבית שכולו אך ורק שלכם! אמנם חשוב שתדעו כי מדובר בתהליך ארוך, מורכב ולא פשוט בכלל שכנראה ותצטרכו עזרה מקצועית רבה שתסייע לכם לעבור אותה בצורה חלקה עד כמה שניתן.
בנית בית פרטי עם היתר
תגיות:

דבר מאוד חשוב שאתם צריכים להיות מודעים אליו כבר בתחילת הבניה זה הוצאת היתר בניה לבית פרטי ולהרחבות נוספות שתרצו או תצטרכו לעבור. זה כולל כמובן היתר על הרחבת חדר, הרחבה למרפסת או קבלת היתר לתוספת בריכה.

כדי להוציא היתר בנייה של בית חדש בישראל צריכים לעבור כמה שלבים עיקריים. אחרי השלמתם השלבים הללו תוכלו להתחיל את פרויקט הבניה בשטח בפועל.

 

בקשת המידע הרלוונטי על הנכס

 

כבר על ההתחלה אתם צריכים להמציא ולקבל לידכם את כל המידע בצורה מאורגנת ויסודית. כדי לאשר את הבניה ולקבל היתר עבורה אתם צריכים לבדוק את כל ההיבטים השונים של הנכס לפני שאתם מבצעים איזשהו שינוי בקרקע עליה אתם בונים . כדי לקבל את כל המידע המקיף והעדכני לגבי הנכס, עליכם לפנות בבקשה אל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שברשות המקומית בה אתם מתכננים לבנות. זו בתורה תמציא לכם את כל הנתונים החשובים שיש לתת עליהם את הדעת, כמו השטח הרשום של הקרקע, מי הם בעלי הזכויות על הנכס, מי הם בעלי הזכויות על מבנים שסמוכים אליו, המספר של הגוש או החלקה, שרטוטים ומפות של הקרקע ומידע רלוונטי נוסף.

 

איסוף כל המסמכים הרלוונטיים

 

לאחר שקיבלתם את כל המידע הרלוונטי אתם צריכים להכין את הבקשה להיתר בניה. בבקשה עליכם לציין את תכנית הבנייה בכללותה ואת כלל השינויים שאתם מבקשים לעשות, את האישורים השונים מאנשי מקצוע וגורמים מקצועיים אחרים, אישורי רישום זכויות,  שרטוטים ומפה של הקרקע וכן חתימה של בעל הזכויות על הבקשה.

אחרי שרכזתם את כל המסמכים והנספחים כדרוש, עליכם למלא טופס הגשת הבקשה להיתר. את הטופס מקבלים מן הרשות המקומית בה הנכס ממוקם. אחרי שמילאתם אותו תצרפו אליו את כל המסמכים שבידכם. את כל הניירת עליכם להגיש אל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שבאותה רשות מקומית.

תיק הבקשה כולל את הטופס של הבקשה, הוכחות הבעלות על השטח, חישוב כולל של השטח המדובר, מפת מדידה ואיתור עבודה והתוכנית של הבנייה.

 

בדיקה של הבקשה להיתר

 

ראשית מבצעים בדיקה מקיפה ואדמיניסטרטיבית של הבקשה על מנת לבדוק שאכן כל המסמכים הדרושים נמצאים וממולאים בצורה תקינה ומדויקת. מבצעים הערכה של אגרת הבנייה, אותה בעל הנכס שמבקש לבצע את בניית הבית וההרחבה לשלם. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דנה בתיק זה ונותנת לאחר זמן מה תשובה בנוגע אליה.

מתן התשובה של הוועדה מגיע בשני מסלולים שונים בהתאם לסיטואציה. במסלול ה"רגיל"– מגיש הבקשה מקבל את התשובה תוך 90 יום לכל המאוחר, ואילו במסלול ה"קצר" עד 45 יום.

 

מהן האפשרויות השונות לבקשת ההיתר לבניה והרחבה?

 

האפשרויות השונות של התשובה מהוועדה יכולות להיות אישור של הבקשה ומתן היתר הבניה המיוחל, דחיית הבקשה עם אפשרות לערעור או אישור של הבקשה ומתן היתר בניה אלא שהוא כפוף לתנאים והגבלות אותם מציבה הוועדה.

 

בונים או מרחיבים את הבית והחצר? אל תעשו את זה לבד

 

בקשה של היתר בניה הינה חיונית ונצרכת עבור ביצוע של כל בניה בישראל – החל מבניה של בית חדש, תוספת לחדר, הרחבה של חלל בבית ואפילו תוספת בניה של בריכה פרטית. מדובר בהליך שלאנשים שאין להם ידע או הבנה עשוי להיות מורכב, מסובך ומלחיץ. לכן חשוב להיעזר בסיוע של מומחים שילוו אתכם עד קבלת ההיתר הנכסף.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת