משמעות המושג תשואה

מאת: איציק קליין ● 11/11/2022 07:46 ● ערב ערב 3093
כשאנו רוכשים נכס, הכדאיות של הרכישה היא תמיד פונקציה של גובה התשואה שנוכל לקבל על הנכס מהשכרה או מכירה עתידית שלו. כיצד, אם כן, מחשבים תשואה?
 משמעות המושג תשואה
תגיות:

כאשר אנו מתכוונים לקנות נכס להשקעה יש לקחת בחשבון את נושא התשואה, חשוב תמיד לבדוק כמה תשואה נקבל עבור הנכס, התשואה מתחלקת לשניים: תשואה הונית ותשואת שכירות.
-תשואה הונית מכוונת להפרש בין מחיר הרכישה של הנכס לסכום המכירה שלו.
-תשואה של שכירות היא הרווח של דמי השימוש שמקבלים עבור הנכס.
תשואת שכירות מתבטאת באחוזים ומחושבת לפי הכללים הבאים: ההכנסות מהנכס מינוס ההוצאות החודשיות כפול 12 חודשים וכל זאת חלקי עלות הנכס והתוצאה יוצאת באחוזים שמכפילים ב-100.
הכוונה היא לצורך ההמחשה (6,000 שח הכנסות -500 שח הוצאות חודשיות=,5500 שח)X12=6,6000שח חלקי 1,200,000שח שווי הנכס = 0.055*100=5.5% 
במושגים שלנו של עולם הנדל"ן והתיווך זוהי תשואה מעולה שצריך לשאוף אליה.
עוד דבר שצריך לקחת בחשבון זה שווי הנכס. בחישוב התשואה יש לקחת בחשבון את התשואה הנוכחית לפי שווי הנכס העכשווי ולא לפי שווי הנכס בעבר, מכיוון שאם נחשב את התשואה עם נתוני השכירות של היום עם נתוני שווי הנכס בעבר נקבל תשואה יותר גבוהה והחישוב אינו נכון וזוהי תשואה היסטורית לעומת תשואה ריאלית וזה ינחה אתכם בהמשך וכיצד למנף את הכסף מהנכס להחלטות נכונות.
תשואה הונית זוהי תשואה השגורה בפי רבים כ-"פליפ", סוג של גלגול נכסים והרווח עליהם, לאלו שלא נקשרים סנטימנטלית לקירות הבית ומעוניינים לעשות עסקים, זוהי דרך טובה "להתגלגל" מנכס לנכס.
מחירי הנדל"ן תמיד עולים ותמיד יעלו לפי ההיסטוריה של הנדל"ן בארץ, גם אם אתם רוצים להשקיע בנדל"ן הייתי ממליץ לנקוט צעד ולרכוש נדל"ן ואט אט להתקדם לבית החלומות שלכם.

 

"לפעמים אתה מקבל את ההחלטה הנכונה  ולפעמים אתה עושה את ההחלטה הנכונה”

 

לפגישת יעוץ ללא עלות:  050-6350635

 

איציק קליין, רימקס רויאלטי

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת