אימוץ בינלאומי - מאילת לאונטריו

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 31/10/2022 18:54 ● ערב ערב 3091
בשנים האחרונות הועברו למעלה מ – 1,000 כלבים לאימוץ מחוץ לאילת הודות לשיתופי פעולה בין הווטרינר העירוני – ד"ר אורן אברמוביץ לבין עמיתיו ברשויות המקומיות ובעמותות השונות ● שיתוף הפעולה חוצה הערים חצה הפעם גם מדינות, ובמסגרת שיתוף פעולה עם עמותת "תנו לחיות לחיות" הוטסו ביום חמישי האחרון (27.10.22) 5 כלבים לעיר אונטריו שבקנדה לעמותת Dog Tales Rescue
אימוץ בינלאומי - מאילת לאונטריו
תגיות:

כבר למעלה מעשור, במהלכו פועל הווטרינר העירוני להגדיל את אפשרויות האימוץ עבור כלבים משוטטים באילת וכאלה שננטשים על ידי בעליהם. שיתוף הפעולה שהחל לפני כעשור עם חברת ארקיע במסגרתו הוטסו לאימוץ כ – 1,000 כלבים, נמשך מאז סגירת שדה דב, בהסעת הכלבים על ידי צוות אגף השירות הווטרינרי בעירייה. הכלבים מועברים לעמותות כמו SOS חיות בניהולה של ריקי בצרי ועמותת תנו לחיות לחיות בניהולה של יעל ארקין, שקלטו עד כה מאות כלבים מעיריית אילת ודאגו להם לבית חם, לאחר שכאמור בעיר אילת מפאת ריחוקה לא זכו הכלבים לאימוץ.
 
במקרה של האימוץ בקנדה ציין הווטרינר העירוני, כי מדובר במבצע שאורגן על ידי עמותת "תנו לחיות לחיות" אליו ביקש הווטרינר העירוני להצטרף ובזכותו הוצלו חמישה כלבים שאלמלא האימוץ בחו"ל, לא היה להם שום כיוון לצאת לאימוץ באילת. את הכלבים הסיעו לשדה התעופה בן גוריון, צוות של האגף לשירות וטרינרי לאחר שעוקרו/סורסו וחוסנו על ידי העירייה. עוד בטרם ההטסה, נבדקו המסמכים והכלבים עצמם ע"י עמותת "תנו לחיות לחיות" ורק לאחר אישור עמותת ת.ל.ל, הוכנסו הכלבים לכלובי הטסה ונכנסו לבטן המטוס. "בשנה האחרונה אנו חווים עליה דרסטית במספר הנטישות מאזור הדרום ששם מספר הכלבים המשוטטים הוא הגבוה ביותר בארץ" אומרת יעל ארקין, מנכ"לית "תנו לחיות לחיות" ומוסיפה: "בזכות פרויקט זה, הכלבים יזכו לעתיד טוב יותר".
 
"האימוץ מחוץ לאילת הוא קרש הצלה עבור הכלבים שברובם לא מוצאים בית חם באילת. בזכות שיתופי פעולה ארוכי שנים ויחסי עבודה טובים עם העמותות, זוכים הכלבים להגיע לבתים חמים ואוהבים" אמר ד"ר אברמוביץ – הווטרינר העירוני, ששב וקרא לתושבי אילת לבוא ולאמץ חבר על ארבע והדגיש, כי כל כלב שיימסר לאימוץ יעבור ניתוח עיקור/סירוס, יקבל חיסון משושה, חיסון נגד מחלת הכלבת, שבב אלקטרוני. התשלום היחיד שיחול על האימוץ הינו אגרה הקבועה בחוק בסך 38 ₪.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת