מחירי הנדל''ן באילת פנינו לאן?

מאת: איציק קליין ● 31/10/2022 11:32 ● ערב ערב 3091
טור נדל''ן שבועי
מחירי הנדל''ן באילת פנינו לאן?
תגיות:

ראשית כל אברך את כל קוראי העיתון ובית ישראל בסופ"ש נעים ושקט לכולנו.
כמעט בכל מדיה אפשרית,מקומית וארצית נושא הנדל"ן אינו יורד מהכותרות ושאלה אחת עיקרית עולה שוב ושוב-"האם מחירי הנדל"ן עתידים לרדת"?
הנושא כמובן עולה בעיקר בעקבות עליות הריבית החדות ללוקחי המשכנתאות והלוואות בכלל.
ההחזר החודשי עלה דרמטית ולא לכל משפרי הדיור יש את היכולת החזר מחד,ולמשקיעים עלות ההלוואה זהה או נמוכה מהתשואה מאידך,שעומדת על ממוצע של בין 3.8%-4% בשנה האחרונה,
ולכן ניתן להבין את הסברה של חלק מאנשי המקצוע כי צפויה ירידת מחירים, יחד עם זאת, הניסיון מלמד אחרת.
בהסתכלות של כ-15 שנה אחורה מחירי הדירות באילת הכפילו ואף יותר את מחירן,למרות שבתקופה זו גם היו מקרים כגון: חוק מס דירה שלישית, חוק מעמ אפס, העלאה של מס רכישה,שינוי בחוק מס השבח ועוד.. בו חזו ירידות מחירים אך הדבר לא קרה,ולכן מסקנתי בעניין זה היא ש"הנבואה ניתנה לשוטים".שוק הנדל"ן בארץ ובאילת במיוחד הוא חזק ואיתן,לראיה במשבר ה"סאב פריים" שפגע בשוק הנדל"ן בעולם,לא חווינו ירידות מחירים באילת,במקרה הגרוע- התמתנות.
גם אם תהיה בסופו של דבר ירידה כלשהי,איני צופה שהיא תהיה משמעותית.
אסכם את הנושא בקצרה ואומר שמחירי הדירות,כמו כל דבר אחר, נקבעים לפי חוק ישן ומוכר של "היצע וביקוש", שיש היצע גדול מהביקוש מחירי הדירות פוחת במקצת, וכאשר הביקוש גובר על ההיצע ניתן לחזות בעליית מחירי הדירות, זהו מחזור בלתי פוסק והמשחק הוא תמיד בין היצע לביקוש.
"נדל"ן הוא נכס בלתי מתכלה, שערכו רק הולך ועולה. זהו הכלי הפיננסי היציב ביותר שהמציא המוח האנושי. זהו הבסיס לביטחון, והכלי הפיננסי היחיד שאינו ניתן להשמדה.”
Russell Sage), בנקאי, איש עסקים ופוליטיקאי)

 

"הצלחה מבית לבית”


לפגישת יעוץ ללא עלות:  איציק קליין- 050-6350635

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת