משנים הסדרי תנועה וחניה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/8/2022 18:48 ● ערב ערב 3083
הקיץ העמוס, במסגרתו מארחת העיר אילת את המוני בית ישראל ודרכה עוברים גם אלפי נופשים לסיני שמגיעים עם רכבם הפרטי, הובילו את עיריית אילת לשנות הסדרי תנועה וחניה ברחבי העיר. לטובת העוברים לסיני, הרחיבה העירייה את החניון לטווח ארוך בשטח שדה התעופה הישן, בעלות של 25 ₪ ליום וסימנה מדרכות בצירים מרכזיים בכחול לבן (חניה בתשלום) לצד איסור חניית לילה לאורך החוף הדרומי, ברחבות העפר הסמוכות ובמשעולים בשכונות. ראש העירייה – אלי לנקרי: "אנחנו מכבדים את היוצאים לסיני, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון תושבי העיר והנופשים בה. אנחנו מצפים מהעוברים לסיני לכבד אותנו ולחנות בצורה מסודרת בחניון שמוצע במחיר נמוך וכך להימנע מקנסות וגרירת רכבים".
משנים הסדרי תנועה וחניה
תגיות:

כמידי קיץ מתמודדת העיר אילת עם עומסי תנועה ואירוח מאות אלפי נופשים אולם השנה נרשם מספר חריג של רכבים הנובע מעדיפות הנופשים להגיע ברכביהם מאז נסגר שדה דב. "השנה לאחר כמעט שלוש שנים בצל הקורונה ומאז נסגר שדה דב, אנו חשים את העומסים הגדולים בכביש 90, בכבישי העיר ובחניות ברחבי העיר הן של הנופשים והן של העוברים לסיני הבוחרים להגיע ברכביהם לעיר אילת" אומר ראש העירייה – אלי לנקרי ומבהיר: "אנחנו מכבדים את היוצאים לסיני, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון תושבי העיר והנופשים בה. כך אנחנו מצפים מהעוברים לסיני לכבד אותנו ולחנות בצורה מסודרת בחניון שמוצע במחיר יומי נמוך וכך להימנע מקנסות וגרירת רכבים".

על רקע העומסים, נערכה כאמור העירייה לשנות הסדרי תנועה וחניה. כבר בתחילת הקיץ הוצבו שלטים המורים על איסור חנייה לילית לאורך החוף הדרומי וברחבות העפר הסמוכות, וזאת על רקע חניית אלפי רכבים של היוצאים לסיני שתפסו חניות וחסמו צירים. שלטים דומים הוצבו בעשרות משעולים בשכונות העיר, לפיהם מותרת חניה מהשעה 17:00 רק לנושאי תו עירוני. בנוסף נצבעו מדרכות צירים מרכזיים בכחול לבן, ביניהם: דרך הגיא לאורך ואדי שחמון מכיכר כביש 12 עד לכיכר האהבה ולאורך רחובות ארגמן, דרך יותם, חטיבת הנגב, אילות וששת הימים. חניה כאמור בניגוד לתמרור תגרור אחריה קנס בגובה 250 ₪. חניה בכחול לבן תגרור קנס בגובה 100 ₪. בנוסף לאלה חניה ברחבות עפר ולאורך החוף הדרומי תוביל לגרירת הרכב.

בהתאם להנחיית ראש העירייה, פועלים פקחי רשות החניה ביתר שאת לאכוף את הסדרי החניה החדשים לטובת תושבי העיר והנופשים בה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש