לימודי אורתופדיה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/3/2022 15:49 ● ערב ערב 3061
אם הגעתם למאמר זה, אתם בוודאי מתעניינים בלימודי אורתופדיה. הדרך מתחילת הלימודים ועד ההפיכה לאורתופד בפועל היא דרך ארוכה הלוקחת כ-14 שנים של לימודים, הכשרה והתמחות. במאמר זה פרשנו בפניכם את כל התהליך של לימודי האורתופדיה בישראל.
לימודי אורתופדיה
תגיות:

 

מהי אורתופדיה

 

אורתופדיה נקראת גם "כירורגיה אורתופדית" והיא תחום רפואי העוסק במחלות, פגיעות וליקויים במערכת השלד, השרירים והעצבים. האורתופדיה עוסקת בין השאר בשברים ובנקעים, בדלקות ובזיהומים בעצמות ובשרירים, במחלות אחרות של השלד והשרירים, בפיזיותרפיה ובבעיות שיווי משקל ויציבה ועוד.

 

לימודי רפואה

 

לימודי האורתופדיה בארץ הינם חלק מלימודי הרפואה הכללית בארץ באחת מ-4 האוניברסיטאות בהן ניתן ללמוד רפואה בארץ – האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת באר שבע, והטכניון. אורכם של הלימודים הוא כשש שנים המורכבות משלוש שנים פרה קליניות בהן לומדים את לימודי הבסיס ועוד שלוש שנים קליניות מעשיות בבתי החולים בארץ. לאחר מכן על הסטודנטים לעשות שנת סטאז' במסגרתה עובדים הרופאים הצעירים באחד מבתי החולים בארץ ומקבלים מושג על העבודה בשטח. לאחר מכן, על מנת להפוך לאורתופד, יש להתחיל את ההתמחות בתחום האורתופדיה. האורתופדיה הינה אחת ממקצועות הכירורגיה, וההתמחות אורכת כשש שנים נוספות, במהלכן האורתופד לעתיד לומד את הפן הכירורגי של המקצוע בנוסף לפן המניעתי ולפן האבחוני.

 

אפשרויות תעסוקתיות כרופא אורתופד

 

בתחום האורתופדיה ישנו מגוון רב של אפשרויות תעסוקתיות – ניתן להשתלב באחד מבתי החולים בארץ במסגרת המחלקה הכירורגית (בה הרופא האורתופד יבצע הליכים פולשניים על מנת לטפל במחלות אורתופדיות), השתלבות במיון (טיפול ומענה מיידי), השתלבות באחת מן הקליניקות השונות או פתיחה של קליניקה פרטית, בה הרופא האורתופד בעיקר יאבחן בעיות אורתופדיות כמו שחיקת סחוס בברך ויעסוק בטיפול מניעתי לא פולשני, או באחת מן המסגרות השיקומיות השונות (התאמה של מדרסים, התאמת מושבים, התאמת אביזרים לבעלי נכויות ועוד).

 

תנאי הקבלה ללימודי אורתופדיה

 

תנאי הקבלה ללימודי רפואה ואורתופדיה משתנים ממוסד למוסד, אך בבסיסם הם מותנים בשקלול של ממוצע בגרויות וציון הפסיכומטרי; מה שנקרא, סכם. מי שעמד בסכם מוזמן למבחני אישיות אותם עורך המרכז הארצי מס"ר בהם המועמד עובר סדרת מבחנים שתפקידם הוא להעריך את המועמד באופן בלתי פורמלי על פי השקפת עולמו והאופי שלו. לבסוף, מה שקובע הוא השכלול של מבחני האישיות לצד ציון הסכם.

 

ומה לגבי מטפלים שאינם רופאים?

 

ישנן תוכניות לימוד רבות המותאמות לאנשים שאינם רופאים, אך רוצים לרכוש ידע בנושא על מנת לשלב זאת בתחומי הטיפול שלהם, כמו רפואה משלימה, מדריכי כושר וכד'. תוכניות הלימוד הללו מתמקדות בעיקר באנטומיה ובפיזיולוגיה של גוף האדם, וכן בפתולוגיות שונות הקשורות בתחום האורתופדיה הכוללים היבטים תיאורטיים והיבטים פרקטים הקשורים ליציבת האדם, לטיפול ולטיפול מניעתי של מחלות הפוגעות במערכת השריר והשלד תוך התמקדות במכשור רפואי, תכנון של אביזרי אורתופדיה כמו מדרסים, שיקום רפואי וכד'. תנאי הקבלה לקורסים משתנים ממוסד למוסד בהתאם לתנאי הקבלה במוסד זה ובהתאם לאופי ההכשרה.

 

בעיות אורתופדיות בהן יכול להיתקל האורתופד

 

  • שחיקת סחוס בברך
  • שחיקת סחוס במפרקים נוספים כמו פרק כף היד, הירך וכד'
  • דלקות פרקים
  • פציעות ספורט
  • חבלות כתוצאה מתאונות דרכים
  • ביצוע של ניתוחי החלפת ברכיים או החלפת ירכיים
  • עקמת
  • שברים ונקעים
  • קשיחות מפרקים

 

בשורה התחתונה, האם מומלץ ללמוד אורתופדיה?

 

לימודי אורתופדיה הם לימודים סיזיפיים וארוכים המצריכים תחושת שליחות וכוח רצון גבוה. פרק הזמן שיעבור מעת תחילת הלימודים ועד שבאמת תתחילו לעבוד בתחום הוא ארוך מאוד ומצריך מסירות גבוהה, אך בעבור מי שזו היא משאלת ליבו, זה ישתלם מאוד בסוף. למעבר לאתר המפרט יותר לחצו.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש