בזכות המוקד הרואה של העירייה נמצאה ילדה שאבדה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/3/2022 09:43 ● ערב ערב 3059
שיתוף פעולה מהיר ויעיל בין משטרת המרחב לבין המוקד הרואה שמפעילה עיריית אילת כחלק מהמשל"ט העירוני, הוביל למציאת ילדה בת 5 שהלכה לאיבוד בטיילת. בצהריי שבת האחרונה (5.3) קיבלה מוקדנית המשל"ט בעירייה - לידיה לבבי, קריאה ממשטרת אילת לבקשת סיוע באיתור ילדה קטנה שהלכה לאיבוד. לאחר שקיבלה המוקדנית תיאור של הילדה, החלה בסריקות יזומות באמצעות המצלמות הממוקמות לאורך הטיילת כולל שימוש בכריזה לסיוע מצד העוברים ושבים. אחד מעוברי האורח ששמע את הכריזה, ראה את הילדה והוביל אותה לנקודת המפגש שסוכמה מראש בין המשטרה לבין המוקדנית. הניסיון של לידיה כמוקדנית ותיקה עם עבר בתחום החקירות והאבטחה לצד שיתוף הפעולה של כולם הובילו לאיתור מהיר מאוד של הילדה, ששבה תוך מספר דקות לחיק אימה.
בזכות המוקד הרואה של העירייה נמצאה ילדה שאבדה
מוקד רואה עיריית אילת
תגיות:

משל"ט אילת הפועל בסמוך למוקד העירוני ומנוהל על ידי אגף חירום וביטחון בעירייה, משמש מוקד רואה ומרכז את מערך המצלמות העירוני המונה 360 מצלמות ברחבי העיר. בנוסף מרכז המשל"ט גם את מערך לחצני המצוקה המותקנים הגני ילדים, באגף לשירותים חברתיים ובצמוד למכשירי החייאה (דפיברילטורים) שהוצבו ברחבי העיר. מטרת המשל"ט לקיים הערכות מצב של האירועים הנצפים ולהפעיל כוחות תגובה בהתאם כמו גם לצמצם נזקי ונדליזם, להוות כלי עזר לטובת יחידות העירייה לאכיפת חוקי עזר עירוניים והצגת תמונת מצב לאירועי ביטחון וחירום בזמן אמת, לטובת מתן מענה מהיר של גורמי האכיפה וכן תיעוד המסייע לחקירת המשטרה.

בשנה האחרונה שודרג המשל"ט הן בגיוס כוח אדם והן במערכות בקרה ומדידה. בנוסף הותקנו מצלמות נוספות ומערכות כריזה בשטחים ציבוריים. עוד הותקנה כחלק מפעולות לשיפור בטיחות וביטחון תושבי העיר והנופשים בה, מערכת חדישה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לזהות בזמן אמת התנהגות חריגה ולהתריע למוקדן. בשנת 2021 נצפו כ – 4,500 אירועים, עליה של 25% משנה קודמת. 92% מהאירועים, בראשם אירועי ונדליזם בפארקים ובטיילת כולל הימורים ומקרי אלימות, זוהו ונוהלו בהצלחה על ידי צוות המשל"ט הודות לתגובה מיידית של המוקדנים הן בשימוש במערכות הכריזה להרתעה והן בהזעקת גורמי אכיפה למקום. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש