אקדמיה לאמנות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/3/2022 09:42 ● ערב ערב 3059
21 תושבי אילת, סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון באמנויות בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון הציגו בצילום, ציור ופיסול את מה שלמדו במהלך התואר. התוצרים האומנותיים העוסקים רובם ככולם בעולמם האישי, מוצגים בתערוכה ''עניין אישי – רגע לאמנות'' בגלריית אמני אילת. השבוע עם אירועי 73 שנים לשחרורה של אילת, נפתחה התערוכה ברוב משתתפים והיא תוצג בגלריה במהלך החודש הקרוב. ראש העירייה – אלי לנקרי שביקר בתערוכה ושוחח עם הסטודנטיות אמר בהתרגשות: ''העיר אילת התברכה בעושר תרבותי בזכות אמנות מקומית ויצירה אדירה של אמנים מקומיים מובילים כמו תיאטרון אלעד, עמותת סוף סוף, להקות, אמנים וגם סטודנטים לאמנות''.
אקדמיה לאמנות
ראש העירייה עם אחת המציגות נורה ביטון
תגיות:

מזה כארבע שנים פועלת באוניברסיטת בן גוריון באילת מחלקה ללימודי תואר ראשון באמנות, בה לומדים הסטודנטים והסטודנטיות, מנעד רחב של נושאים הקשורים באמנויות הפלסטיות: תולדות האמנות - החל בהיסטוריה של אמנות ימי-הביניים והרנסנס וכלה בהיסטוריה ותיאוריה של אמנות עכשווית, קורסים באוצרוּת, תרבות ויזואלית ומבחר נושאי חתך בענייני אמנות ותרבות. בנוסף לכך, מתוך תפיסה הדוגלת בהתנסות מעשית לצד לימודים עיוניים ותיאורטיים, לומדים הסטודנטים במחלקה גם סדנאות אמנות מעשית – רישום, ציור, וידאו-ארט, חשיבה יצירתית באמצעות צילום, ועוד. בשנה האחרונה של התואר, במסגרת קורס "עניין אישי - רגע לאמנות", יוצרים הסטודנטים עבודת אמנות (או סדרת עבודות) בנושא אישי. השנה הוצגו כאמור העבודות בתערוכה עירונית אותה מארח תאגיד התיירות העירוני בגלריית האמנים והיא תוצג בגלריה המהלך החודש הקרוב.

 

ראש העירייה עם הסגל האקדמי
 ראש העירייה עם אחת המציגות עדי ידגר

נועם גונן – המרצה לאמנות באוניברסיטת בן גוריון ואוצר התערוכה מציין, כי העבודות מגוונות מאוד בנושאים, בתכנים וגם במדיום בו הן נעשו. "רובן ככולן עוסקות בעולמם האישי של הסטודנטים והסטודנטיות ובדרך ההתבוננות של כל אחד ואחת על החומרים מהם מורכבים חיינו – החל בנושאים אישיים כאמונה, געגוע, זיכרון, חלומות ילדות או פוסט-טראומה, וכלה בנושאים חברתיים כגון שיימינג ברשתות חברתיות, או נושאים אקטואליים כגון התנהלותנו היומיומית בתקופת הקורונה" מציין גונן ומוסיף, כי המחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן גוריון צומחת ורואה עצמה כחלק מהעיר, ומספקת אפשרות לתושבי העיר וגם לסטודנטים שמגיעים לעיר לצורך לימודים במחלקה, לרכוש השכלה וידע אקדמיים בתחום הרחב של אמנות. התערוכה היא הזדמנות הן למפגש ברמה הקהילתית והאישית, והן למפגש עם החומרים המרכיבים את החיים של כולנו, שעובדו לכדי עבודות אמנות. בפתיחת התערוכה השתתפו גם פרופ' דניאל אונגר – ראש המחלקה לאמנות באוניברסיטת בן גוריון, פרופ' יניב פוריה – המנהל האקדמי של קמפוס בן גוריון באילת וד"ר רונית מילאנו – ראש התכנית ללימודי אמנות בקמפוס אילת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת