חשיבות הסידן לגופנו

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/1/2022 08:11 ● ערב ערב 3050
גוף האדם מורכב ממספר רב של מרכיבים שונים, החל מוויטמינים אותם הוא צורך ועד למינרלים שונים. אחד המינרלים המרכזיים בגוף האדם הוא כמובן הסידן, אשר אחראי על מגוון פעולות הקשורות לחיי היומיום שלנו אך מעבר לכך הינו המינרל המרכזי ממנו עשויות העצמות שלנו
חשיבות הסידן לגופנו
תגיות:

גוף האדם מורכב ממספר רב של מרכיבים שונים, החל מוויטמינים אותם הוא צורך ועד למינרלים שונים.
אחד המינרלים המרכזיים בגוף האדם הוא כמובן הסידן, אשר אחראי על מגוון פעולות הקשורות לחיי היומיום שלנו אך מעבר לכך הינו המינרל המרכזי ממנו עשויות העצמות שלנו. חשיבותו של הסידן בגוף האדם היא רבה והחשיבות שלה מתבטאת בכל גיל ושלב בחייהם של בני האדם, לכן צריכתו תהיה חשובה עבור נשים בהריון, עבור ספורטאים וגם עבור בני האוכלוסייה המבוגרת וכמובן צעירים. החשיבות הכל כך גבוהה לזה זוכה הסידן גם זמינה במזונות רבים, אך חשוב לדעת את כמות הצריכה הנכונה ובכלל היכן הסידן מסתתר.

 

מתי הסידן חשוב?

 

סידן מרכיב את העצמות שלנו ו99% ממנו מגיע היישר אליהם, לצד זאת גוף האדם בונה עצמו דרך שבר-איחוי עד לגילאי השלושים. אז הוא משנה את הקצב לאחור ומתחיל להתפרק בצורה איטית ומבוקרת.
יש להסיק מכך כי צריכתו של הסידן חשובה בשני השלבים, שכן מהותם שונה לחלוטין אך סידן יכול לסייע בתהליך. מגיל שנה עד 3 צריכת הסידן המומלצת היא עד 500 מ''ג, עד 4 שמונה מותרת מנה של עד 800 מ''ג ואילו עד גיל שמונה עשרה מותרת מנה של 1,300 מ''ג סידן. לאדם בוגר מומלץ לצרוך סידן של עד 1,000 מ''ג ביום ומעבר לגיל חמישים רצוי אף להגדיל את הכמות.

 

איך להשיג סידן לגוף?

 

ישנם כמה דרכים להשיג סידן לגוף האדם, הראשונה היא כמובן הצורה הטבעית המורכבת ממגוון מזונות שונים בצומח ובחי, החל מדגים ועד לשומשום, ירקות, לחם וכמובן מוצרי גבינה. הדרך השנייה היא כמובן בעזרת תוספים שונים, המיוצרים בידי חברות רבות ומגיעים בכמויות שונות ולצרכים משתנים. מבין הפירות ישנם תאנים ובהם 35 מ''ג סידן, תפוזים 40 מ''ג וצימוקים ב53 מ''ג. לאלו הרוצים גם להתפנק ניתן להשיג 217 מ''ג סידן בשקית שוקו, 136 מ''ג סידן בגביע מילקי ו105 מ''ג בשלגון טילון. את המענה לסידן ניתן להשיג גם עבור אלו עם תפריט צמחוני/טבעוני בעזרת טופו המעושר בסידן כאשר במעל ל100 גרם טופו קיים מעל ל2,130 מ''ג.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש